برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

انواع کابل شارژر

ارسال شده در3 سال قبل 1207
دوستش دارم!1

گوشی های مختلف نیاز به کابل شارژر های مختلف دارند چرا که سیم شارژر ها انواع مختلفی دارند و این کابل ها بنا به نیاز شما و نیاز گوشی باید انتخاب شود.ما در این مقاله انواع سیم شارژر را بیان کردیم و تفاوت آن ها را گفتیم تا شما در انتخاب کابلتان کمتر به درد سر بیوفتید.

چه کابل شارژری بخرم؟

یکی از لوازم جانبی که هیچ دارنده تلفن همراه نمی تواند از آن جدا شود و تمام ارتباطات مجازی آن به این وسیله وابسته است کابل شارژر است . کابل شارژر ها دارای تنوع بسیار زیاد و کاربرد های با تفاوت های اندک ولی نتایج متفاوت دارند.
در این مقاله از وبلاگ موبایل مرکزی سعی داریم به بهترین شکل انواع کابل شارژر را توضیح دهیم و امیدواریم بتوانید در پایان این مقاله خیلی بهتر تصمیم بگیرید برای خریدی که خواهید داشت و مطابق نیازتان خرید کنید.
نکته ی اول قبل از اینکه انواع کابل شارژر را توضیح دهیم اینست که با خرید کابل بی کیفیت و خیلی ارزان قیمت نه تنها عمر باتری خود و عمر آداپتور را پایین می آورید بلکه مجددا مجبور می شوید اقدام به خرید کابل شارژر کنید و همین موضوع باعث می شود که چند بار مجبور به هزینه کردن باشید پس در انتخاب سیم شارژر دنبال ارزان خریدن نباشید ، شاید در کوتاه مدت نتیجه بدهد ولی در بلند مدت قطعا به مشکل خواهید خورد.

انواع کابل شارژر

با اطلاع از اینکه باید برای خرید کابل شارژر دقت کرد می رویم سراغ بیان انواع کابل شارژر و بیان تفاوت های آنها. قبل از بیان تفاوت ها باید بگوییم که دلیل اصلی خراب شدن سوکت شارژر شما چیست و این اطلاعات مهم را می توانید در مقاله " دلایل خراب شدن سوکت شارژر " مطالعه بفرمایید.
انواع کابل شارژر از نظر کانکتور یا خروجی
شاید بزرگترین تفاوت بین کابل های شارژر تفاوت در خروجی آنها باشد. دارای 4 مدل کانکتور هستیم :

کابل شارژ سوزنی

قدیمی ترین نوع شارژر ، شارژر سوزنیست که در حال حاضر به نسبت مابقی کابل ها کمتر در بازار یافت می شود و مخصوص گوشی های خیلی قدیمیست و دیگر هیچ مدل تلفن همراهی با ورودی سوزنی تولید نمی‌شود.

کابل شارژ میکرو یو اس بی
نسل بعد از شارژر سوزنی ، شارژر میکرو وی اس بیست که با سرعت بالاتری باتری گوشی شارژ می کرد و توانایی انتقال داده و دیتا را نیز داشت و باعث رفع معظل انتقال اطلاعات بین کامپیوتر ها و موبایل ها شد. این نوع پورت ورودی در حال حاضر خیلی کم روی تلفن های همراه قرار داده می شود و بیشتر در گوشی های اقتصادی دیده می شود.شما می توانید برای خرید کابل شارژر میکرو یو اس بی به صفحه کابل میکرو یو اس بی مراجعه کنید و از آنجا هر نوع از این شارژر را که مورد نظرتون بود خریداری کنید.

کابل شارژ لایتننیگ ( آیفونی )
شرکت اپل برای تلفن های همراه خود پورت ورودی شارژی متفاوت تلفن های بازار عرضه کرده است . این پورت کابل شارژر خاصی را نیز نیاز دارد که به لایتنینگ یا آیفونی معروف است و در انواع مختلفی عرضه شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای خرید کابل شارژر لایتنینگ صرفا کافیست به صفحه کابل آیفون بروید و پس از انتخاب ، خرید خود را نهایی کنید.

کابل تایپ سی

کابل شارژ تایپ سی
نسل بعد از شارژر میکرو یو اس بی ، که ابتدا برای تلفن های پرچم دار بود و سرعت بسیار بهتر و بالاتری در شارژ کردن و انتقال داشت. پس از گذشت مدتی و افزایش ظرفیت باتری ها ، شرکت ها برصدد این آمدند تا پورت اکثر گوشی های تولیدی خود را به تایپ سی تغییر دهند و هم اکنون شاهد تولید گوشی های بسیار زیادی با پورت تایپ سی هستیم.کابل های بسیار متنوع تایپ سی را می توانید از صفحه کابل تایپ سی انتخاب و خریداری کنید.

انواع کابل شارژ از نظر طول
کابل های شارژر دارای اندازه های مختلفی هستند که کوچکترین آن معروف به کابل شارژر پاوربانکیست که حدود 22 سانتی متر طول دارد. اندازه های بعدی یک متر ، 120 سانتی متر ، 2 متر و دربعضی موارد 3 متر می باشد.
این اندازه ها ، معمول بازار است و امکان دارد اندازه ای متفرقه دیگری هم باشد.

انواع کابل شارژر از نظر جریان خروجی
با زیاد شدن ظرفیت باتری ها نیاز به سریع شارژ شدن گوشی بیش از پیش حس شد و این موضوع سازندگان تلفن همراه را بر این داشت تا با افزایش آمپر خروجی شارژر ها ، سرعت شارژ شدن باتری بالا رود و زمان شارژ شدنش کاهش یابد. اما این موضوع نیاز به وجود چند پارامتر داشت و آنهم این بود که اولا باید گوشی توانایی پذیرش و شارژ شدن فست را داشته باشد و دوما اینکه کابل شارژر هم فست باشد.
کابل شارژر معمول بازار بیشتر دارای 1 آمپر خروجی ، که شارژر های ایفون از این دست بود و در مجموع 5 وات توان تولید میکرد ولی از ایفون 11 به بعد شارژر های 18 و 25 واتی به بازار روانه کرد.
مدل های دیگر دارای 2 آمپر ، 2.4 آمپر ، 3 آمپر و 5 امپر خروجی می باشد.
و در اخر که بسیار هم مهم است توجه به گارانتی دار بودن یا نبودن کابل است.
با توجه به نکات گفته شده قبل از خرید ببنیید نیاز شما به شارژر Type C ، Lightning و یا Micro USB می باشد و پس از دقت کنید برای مصرفی که دارید نیاز است سیم شارژر بلند باشد یا کوتاه و در اخر هم اگر نیاز به شارژر فست شارژ دارید مطمئن شوید گوشی شما پشتیبانی از فست شارژ داشته باشد.
امیدواریم توانسته باشید طبق گفته های بالا انتخاب درستی داشته باشید ، با این حال با مراجعه به صفحه کابل شارژر و انتخاب کابل مورد نظر و یا تماس با پشتیبانی خریدی موفق و خاطر جمع را تجربه خواهید کرد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود