برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

علت نویز اسپیکر چیست ؟

ارسال شده در2 سال قبل 10592
دوستش دارم!3

چرا اسپیکر نویز دارد؟

بعضی از اسپیکرها پس از مدتی دچار نویز و صدایی اضافه در درون خود می‌شوند. این صدا می‌تواند پس از مدتی آزاردهنده شود و اعصاب و روان شما را به هم بریزد. نویز علاوه بر صدای اضافی نیز ممکن است که کیفیت آهنگ را نیز کم می‌کند و حتی صدای آهنگ یا خواننده نیز کم می‌شود. نویز باعث می‌شود که صداهای ریز که در درون آهنگ ها موجود می‌باشد حذف شود. این صداها با وجود این که بسیار کم هستند ولی برای دریافت لذت بیشتر از آهنگ لازم بوده ولی صدای نویز باعث نشنیده شدن آن ها می شود و شما صدای آزار دهنده ی نویز را به جای آن صداها می‌شنوید.

نویز چیست؟

نویز عبارت است از تداخل پیداکردن فرکانس های آهنگ ؛ نویز می تواند دلایل بسیار داشته باشد که علت صدای ناهنجار اسپیکر می تواند به صورت سخت‌افزاری و فیزیکی می باشد و گاها نیز می تواند به دلایل نرم افزاری در دستگاه های پخش موسیقی شما مثل کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی همراه یا موبایل، آیپاد، دستگاه های سینمای خانوادگی و.... باشد. خرابی اسپیکر، سیم‌اسپیکر، قطع‌شدن اتصالات، اختلال در کارت‌صدا و یا مشکلات نرم‌افزاری و درایور‌ها می تواند علت صدای ویز ویز صدا باشد و از دلایل عمده خراب شدن صدا و افتادن نویز در اسپیکرها باشند. بعضی از مواقع صدای نویز می تواند افتادن و تداخل پیدا کردن با فرکانس های وسایل اطراف آن باشد مثلا با نزدیک کردن اسپیکر به بعضی از لوازم برقی شما می توانید متوجه نویز ایجاد شده توسط آن ها شوید.


گیرنده نویز چیست؟

سیستمی که نویز ها و وسایل اطراف می توانند بر روی آن تاثیر بگذارند را گیرنده گویند. دانستن گیرنده به این دلیل در گرفتن نویز مهم است که شما می توانید با کاهش حساسیت آن به نویز ها و دور کردن گیرنده از وسایلی که بر روی آن نویز می اندازند، نویز تا حد امکان کم کنید و محیطی بسیار مناسب برای اسپیکر های خود درست کرده تا از کیفیت آهنگ بیشترین لذت را ببرید.
هرچه زودتر بتوانید دلیل نویز را بفهمید برای شما بهتر می باشد زیرا می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند و هم از خرابی بیشتر در اسپیکر جلوگیری کند.

رفع صدای خراش اسپیکر

رفع مشکل نویز اسپیکر

برای رفع نویز اسپیکر ها اول باید علت آن را بررسی نمایید. اولین جایی که باید بررسی نمایید خود اسپیکر شما می باشد. اول چک کنید که کابل های آن به درستی و در جای خود وصل شده اند یا خیر. بعد سعی در خرابی ها و یا قطع شدگی های سیم های اسپیکر خود شوید. در صورت بلوتوثی بودن فاصله آن را از منبع صدا کمتر نمایید. سیم های معیوب می توانند علاوه بر نویز باعث قطع شدن یا کم شدن صدا نیز شوند زیرا صدا های آسیب دیده و تحت فشار نمی توانند از طریق خود به صورت کامل انتقال دهند. بعد از تست سیم ها بهتر است خود اسپیکر را تست نمایید. تست آن به این گونه ای است که اسپیکر دیگری را به سیستم خود وصل نمایید. با این کار اگر دیدید که آن اسپیکر دیگر به درستی کار داد می فهمید که مشکل از اسپیکر شما است و اگر آن اسپیکر دیگر دید که درست جواب نداد ممکن است مشکل از سیستم شما باشد. در صورتی که اسپیکر دیگری ندارید می توانید اسپیکر خود را به یک سیستم دیگر متصل نمایید و به کمک آن درست بودن اسپیکر خود را چک نمایید. در صورتی که مشکل از سیستم شما باشد شما باید اول از نصب بودن درایور های سیستم صوتی خود اطمینان حاصل فرمایید. در صورت نصب بودن درایور، آن را آپدیت نمایید. اگر مشکل شما حل نشد سعی در تعویض کل کارت صدای سیستم خود باشید. از خاموش بودن افکت های سیستم خود اطمینان حاصل نمایید زیرا گاهی افکت ها خود باعث خراب شدن صدای آهنگ و ایجاد نویز می شود.

تمیز کردن گرد و غبار

اسپیکر ها بعد از گذشت مدتی به دلیل گرفتن گرد و غبار کیفیت اولیه خود را از دست می دهد زیرا این کثیفی‌ها مانع از پخش صدا می شوند که همین مانع شدن می تواند باعث تولید نویز شود. برای رفع این مشکل می توانید خودتان دست به کار شوید و به کمک یک مسواک یا وسیله ای مانند آن، خاک و گرد و غبار ها را از روی آن جمع نمایید. در این بین توجه نمایید که استفاده بیش از حد آب باعث می شود اسپیکر شما دچار خرابی شود و در نتیجه صدای خش و خش از اسپیکر بشنوید. در صورت خیس شدن اسپیکر می توانید آن را به کمک یک پارچه یا دستمال خشک باشد، به آن بکشید و آن را در جای خشک و گرم قرار دهید تا خشک شود.

در این مقاله سعی کردیم علت صدای ویز ویز هدفون و نویز اسپیکر را به طور کامل شرح دهیم زیرا این اتفاق برای همه ما می افتد و اگر رفتاری درست نشان ندهیم و به موقع نویز اسپیکر را نگیریم باعث قطع کامل صدا می شود و این امر یعنی هزینه مجدد شما. همچنین در مقاله ای با نام " راهنمای خرید اسپیکر چمدانی " یک راهنمای جامعی برای شماست تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. با این حال هر سوالی در رابطه مشکلات اسپیکرتان داشتید با تیم پشتیبانی ما درمیان بگذارید.

2 نظرات
  • حس****

    حس**** 1401-04-28 پاسخ

    سلام خسته نباشید من یک ماه پیش یک اسپیکر مکسیدر خریدم وقتی کنترل خاموش میکنی یک صدای بلندی ازش میاد یک صره
    بعد روشن میکنی ازداخل اهنگ همان صدا بازم میاد اصلان نمیشه اهنگ فهمید چیمیگه بردم نماینده برداصلی عوض کرد بازم درست نشد میشه منو راهنمایی کنید باتشکر
    • مو********** ********زی

      مو********** ********زی 1401-05-15 پاسخ

      حسن جان سلام.
      متاسفانه تا وقتی اسپیکر باز نشود به طور قطع نمی توان متوجه مشکل اصلی اسپیکر شد.
یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود