برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

علت داغ شدن بیش از حد آیفون

ارسال شده در2 سال قبل 276
دوستش دارم!1

در این روز های گرم تابستانی امکان دارد به یک‌باره صفحه گوشیتان کاملا سیاه شود و کل گوشی فوق العاده داغ شده باشد ، در این لحظه باید چه کرد؟ آیا آسیبی به گوشی رسیده ؟ آیا مشکلی در نرم افزار و سخت افزار تلفن آیفونتان به وجود آمده ؟ ما در این مقاله به طور مفصل در مورد دلایل و راهکار های این مشکل صحبت کرده ایم ، پس با ما همراه باشید.

گوشی آیفون در هنگام استفاده از برخی برنامه ها یا در برخی مواقع ممکن است به شدت داغ کنند و این داغ کردن زیاد باعث به وجود آمدن مشکلات جانبی و اختلال در عملکرد تلفن همراه شما ایجاد کند. همچنین گرمای بسیار زیاد گوشی باعث آسیب به برخی نقاط گوشی آیفون ، همچون باتری ، برد و ... بزند. به همین دلیل در این مقاله از موبایل مرکزی مواردی که باعث رخ دادن این مشکل می شود و راه حل هایی برای خنک نگه نداشتن گوشی آیفون ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

محدوده ی دمایی مجاز برای گوشی های آیفون چه مقدار است؟

در حالت عادی ، گوشی های آیفون در بازه ی دمایی صفر تا 35 درجه سانتی گراد می توانند عملکرد مطلوب و مناسبی داشته باشند. بر فرض مثال در مناطقی که دمای معتدل دارند مشکل مانند برخی از کشور های اروپایی مشکلی برای آیفون ها به وجود نمی آید. اما نکته ای که باید حتما رعایت شود اینست که به هیچ وجه نباید گوشی خود را زیر نور آفتاب و یا در سرمای بیش از اندازه به مدت طولانی نگه دارید زیرا به شدت باعث افت سرعت ، هنگ کردن و بعضا خاموش شدن گوشی برای تنظیم دمای تلفن همراه می شود.

موقعی که خواه یا نا خواه آیفون بیش از اندازه گرم می شود چه اتفاقی می افتد؟

همان طور که در پاراگراف قبلی گفته شد هنگامی که گوشی بیش از اندازه داغ می شود به صورت اتوماتیک به حالت خنک شدن  ( cool down ) می رود و صفحه کاملا سیاه می شود تا گوشی را در جایی خنک قرار دهید و دمای تلفن آیفون شما پایین آید. در چنین حالتی این پیغام ظاهر خواهد شد : “the iPhone needs to cool down before you can use it” به این معنا که گوشی آیفون شما قبل از استفاده نیاز به خنک شدن و کاهش دما دارد ، در این حالت صفحه گوشی کاملا تاریک می شود و یا نور صفحه به حداقل می رسد ، امکان استفاده از برنامه های پرمصرف و یا فلش گوشی را نخواهید داشت ، اگر گوشی در حال شارژر است به طور موقت شارژر دهی متوقف می شود و آنتن دهی هم به پایین ترین سطح خود می رسد.
اما در صورت وقوع همچین اتفاقی اصلا جای نگرانی نیست چرا که تمام این فعالیت ها موقتی بوده و برنامه ای تعریف شده است تا به گوشی شما آسیبی وارد نشود ، در صورت رخداد این اتفاق سریعا گوشی را به جایی خنک منتقل کنید و اجازه بدهید تا گوشی خنک شود.

heatingIphone

چه راه حلی برای کاهش دمای گوشی و یا پیش گیری از داغ شدن گوشی داریم؟

در ابتدا لازم است مجددا به این نکته اشاره کنم که دقت کنید در چه آب و هوایی و منطقه ای از گوشی آیفون استفاده می‌کنید و دوم اینکه نوع فعالیت و زمان فعالیت انجام شده با گوشی ایفون خود را هم در نظر بگیرید.
حال به چند مورد از کارهایی که باعث کاهش دمای آیفون می شود می پردازیم :
1. به هیچ وجه گوشی آیفون خود را زیر نور افتاب در مدت طولانی قرار ندهید، اگر نیاز است زیر افتاب باشید ، آن‌را درون جیب خود بگذارید.
2. اگر در هنگام شارژر شدن بسیار داغ می شود حتما آن‌را از برق سریعا جدا کنید و اگر در دفعات بعدی هم در هنگام شارژر کردن تلفن خود به این مشکل برخوردید ، احتمالا مشکل از شارژر شماست و پس از بررسی باید نسبت به تعویض آن اقدام بفرمایید
3. در صورت داغ شدن گوشی آن‌را از گارد خود در آورید. گاردها به دلیل حبس دمای گوشی باعث بالا رفتن دما گوشی می شوند.
4. سعی کنید تلفن همراه شما در ماشین و زیر نور آفتاب برای طولانی مدت نباشد.
5. همیشه از آپدیت بودن ios خود مطمئن باشید، زیرا برخی از این داغ شدن ها مربوط به مشکلات نرم افزاری و باگ های نرم افزاریست که با آپدیت تا حدودی رفع می شود.
6. استفاده از GPS یا همان مکان یاب و دیتای گوشی به طور همزمان و در طولانی مدت باعث داغ شدن گوشی و همچنین کاهش عمر مفید باتری می شود.
7. و در آخر اگر هیچ کدام از مراحل بالا جوابگو نبود گوشی را خاموش و روشن کنید تا با راه اندازی مجدد گوشی ، دمای گوشی پایین بیاد
اما اگر به طور مداوم با مشکل داغ شدن بیش از حد گوشی آیفون خود دست و پنجه نرم میکنید بهتر است هرچه سریع تر تلفن خود را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید و مشکل اصلی را جویا شوید.
در این مقاله سعی کردیم بتوانید بدون اینکه به تعمیرکار مراجعه کنید نسبت به خنک کردن گوشی خود اقدام کنید و دانستن موارد بالا برای خنک نگه داشتن گوشی و همچنین کاهش دمای بالای گوشی بسیار مهم و حیاتی است. امیدواریم توانسته باشیم مشکل گرم شدن گوشی شما را برطرف کرده باشیم.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود