برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

همه چیز درباره استفاده از درگاه تایپ سی در آیفون 15

ارسال شده در6 ماه قبل 134
دوستش دارم!0

امروزه بسیاری از برند های موبایل فناوری های جدید را برای بهبود کیفیت گوشی های خود بکار می گیرند، اما این عبارت در مورد اپل صدق نمی کند. این برند در زمانی که گوشی های دیگر ابتدا از پورت میکرو USB استفاده می کردند و حالا به استفاده از فناوری تایپ سی روی آورده اند، همچنان بر عرضه گجت هایی با پورت لایتنینگ پافشاری می نمود. اما بنظر می رسد در زمینه بکارگیری فناوری های جدید، اپل سیاست های خود را تغییر داده است.

این شرکت بطور رسمی اعلام کرد که در آینده گوشی و دیگر محصولات آن به جای لایتنینگ از پورت تایپ سی پشتیبانی خواهند نمود و آیفون 15 اولین محصول برند اپل با درگاه تایپ سی خواهد بود.

چرا اپل شروع به بکار گیری از تایپ سی کرده است؟ اینکار چه مزایایی برای کاربران دارد؟

اپل تا حد زیادی به استفاده از پورت های اختصاصی برای گجت های خود ادامه داده بود. کانکتور 30 پینی آی پاد و پورت لایتنینگ در آیفون های قبلی نمونه کاملی از دیدگاه اپل در استفاده از پورت های اختصاصی است. روی آوردن به USB-C در سری آیفون 15 که خبر از تغییری اساسی در رویه های این شرکت می دهد، ناشی از فشار و قوانین جدید اتحادیه اروپا بود.
در اواخر سال گذشته اتحادیه اروپا قوانین را تصویب کرد مبنی بر اینکه بر روی دستگاه های الکترونیکی از جمله موبایل، دوربین، تبلت و ... باید از پورت مشترکی استفاده شود تا هم ضایعات الکترونیکی کاهش یابد و هم مردم تا مدت طولانی به استفاده از یک محصول ادامه دهند.
برای بکارگیری فناوری تایپ سی، اپل تا اواخر سال 2024 فرصت داشت و از آنجایی که این قوانین به ضرر اپل بودند، این شرکت به استفاده از پورت های تایپ سی رضایت داد.

استفاده از تایپ سی چه نتیجه ای را در آیفون 15 و نسخه های دیگر خواهد داشت؟

پورت های تایپ سی، چه در آیفون 15 و چه در آیفون 15 پرو، از استاندارد USB 2 پشتیبانی می کنند. این استاندارد از سال 2000 بر روی لوازم الکترونیکی بکار گرفته شده و قابلیت انتقال داده تا 480 مگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. البته پورت های تایپ سی در سری جدید آیفون بسیار قدرتمند تر عمل خواهند نمود.
به عنوان مثال، پورت تایپ سی در تمام نسخه های آیفون 15 قادر است تا ویدوئو با کیفیت 4K و در 60 هرتز خروجی دهد. این تغییر جهش بسیار بزرگی در مقایسه با خروجی پورت های لایتنینگ در سری های گذشته تلقی می شود.
برجسته ترین مزیت استفاده از تایپ سی در آیفون، استفاده از استاندارد USB 3 در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس است. USB 3 تا 20 برابر سریع تر از USB 2 داده انتقال می دهد، به این معنی که انتقال داده در آیفون 15 پرو و پرومکس به 10 گیگابیت در ثانیه هم می رسد! چنین سرعتی برای افراد حرفه ای که نیاز دارند حجم زیادی از داده را در مدت کمی انتقال دهند نیز بسیار کارامد خواهد بود.

سرعت شارژ با درگاه تایپ سی در آیفون 15 چقدر است؟

سرعت شارژ به اندازه سرعت انتقال داده برای کاربران اهمیت دارد. همچنان سریعترین راه برای شارژ گوشی های آیفون 15، استفاده از کابل شارژ می باشد (در مقایسه با روش های دیگر).
در مورد سرعت شارژ، باید بگوییم در کمال تعجب تغییر چندانی در مدت زمان شارژ در انواع نسخه های آیفون 15 صورت نگرفته است. تمام چهار نسخه سرعتی نزدیک به سرعت شارژ در مدل های پیشین آیفون را دارند. با استفاده از آداپتور 20 واتی می توان آیفون 15 و 15 پرو را در 30 دقیقه به میزان 50 درصد شارژ کرد. همین کار برای آیفون 15 پلاس و پرومکس تا 35 دقیقه زمان می برد.

آیا گوشی های آیفون دیگری با فناوری تایپ سی در راه است؟

تا الان تنها مدلی که در ساخت آن از درگاه تایپ سی استفاده شده، خانواده آیفون 15 بوده است. البته اپل اعلام کرده که در آینده کیس شارژ ایرپاد را با همین پورت عرضه خواهد کرد.
شایعاتی مبنی بر اینکه اپل ممکن است در گوشی های آیفون 14 نیز پورت تایپ سی بکار ببرد، وجود داشته است. اما اعلام رسمی در این زمینه از طرف اپل صورت نگرفت و حداقل تا 2 سال دیگر که اپل تولید آیفون 14 با پورت لایتنینگ را متوقف نکند، پورت تایپ سی را در آیفون 14 مشاهده نخواهیم کرد.
البته شایعات دیگری هم مبنی بر تولید آیفون بدون پورت توسط اپل صورت گرفته بود. این نوع آیفون برای شارژ نیاز به هیچ گونه کابلی (چه لایتنینگ و چه تایپ سی) نداشت. البته با وضع قوانین جدید توسط اتحادیه اروپا، احتمالا اپل ز این تصمیم نیز صرف نظر کرده است.

مقالات مرتبط
یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود