برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

خانواده آیفون 14

ارسال شده در1 سال قبل 346
دوستش دارم!0

همانطور که انتظار می رفت، سری آیفون 14 اپل شامل 4 گوشی است. با این حال محصولات کمپانی اپل امسال دستخوش تغییراتی شده اند. به عنوان مثال اپل دستگاه های مدل Mini را حدف نمود، قابلیت Dynamic Island در دوربین هایش را معرفی کرده و فاصله بین مدل های معمولی و پرو را افزایش داد.

با توجه به توضیحات گفته شده سوالاتی که برای کاربران پیش می آید این است که چه تفاوت هایی بین این چهار گوشی وجود دارد؟ در صورت وجود، کدام یک را باید بخرید؟ و یا چه معیار هایی ارزش بررسی دارند؟ این موارد تنها تعدادی از سوالاتی است که در راهنمای خرید سری آیفون 14 اپل به آنها پاسخ خواهیم داد.

سری آیفون 14 اپل در یک نگاه

اپل سری آیفون 14 را در رویداد Far Out خود در 7 سپتامبر معرفی کرد. این سری از چهار گوشی تشکیل شده است: آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس. سه مورد از آنها در تاریخ 16 سپتامبر به فروش رفتند، در حالی که یکی از آنها - آیفون 14 پلاس - هنوز در دسترس نبود و در 9 اکتبر عرضه شد.
آیفون 14 پرو مکس (1099 دلار) بهترین گوشی این سری است. این مدل در واقع یک ارتقاء جزئی نسبت به نسل قبلی خود محسوب می شود و دارای چیپست سریعتر A16 Bionic، سیستم دوربین بهبود یافته، صفحه نمایش با قابلیت Always On Display و قابلیت داینامیک آیلند (Dynamic Island) است. داینامیک آیلند یک بریدگی قرص مانند در گوشی است و در ادامه در مورد آن توضیح بیشتری داده خواهد شد.
آیفون 14 پرو (999 دلار) از بسیاری جهات با مدل مکس یکسان است. مدل 14 پرو چیپست، تنظیمات ذخیره سازی، دوربین ها و قابلیت جانبی یکسان با مدل پرومکس دارد. تفاوت اصلی بین این دو این است که آیفون 14 پرو کوچکتر است و یک صفحه نمایش 6.1 اینچی را در مقایسه با صفحه نمایش 6.7 اینچی آیفون 14 پرومکس دارا می باشد. همچنین باتری آن ظرفیت کم تر و قیمت ارزان تری دارد.
مورد بعد آیفون 14 پلاس (899 دلار) است که تجربه صفحه نمایشی همانند آیفون 14 پرومکس را ارائه می دهد، البته در ازای قیمت کمتر؛ و همچنین چون قیمت آن پایین تر است، بسیاری از ویژگی های پرومکس را کنار می گذارد. آیفون 14 پلاس با چیپست A15 Bionic عرضه می شود که در سری آیفون 13 سال گذشته نیز استفاده شده بود. این گوشی بسیار شبیه به آیفون 13 پلاس است و دارای دو دوربین، یک بریدگی و یک باتری است.
و در آخر آیفون 14 معمولی (799 دلار) را داریم که کم و بیش مشابه آیفون 14 پلاس است. شما همان دوربین ها، چیپست و حتی فناوری ناچ را دریافت می کنید. در عوض این گوشی با نمایشگر کوچکتر و باتری کم ظرفیت تر عرضه می گردد.

آیا گوشی های آیفون 14 ارزش خرید دارند؟

اگر یکی از آیفون های سال گذشته را دارید، واقعاً هیچ دلیلی برای ارتقا به سری آیفون 14 وجود ندارد. در واقع ارتقا از سری 13 به 14 به صرفه نیست زیرا تغییرات و پیشرفت های ایجاد شده، حداقل هستند. این امر به ویژه در مورد آیفون 14 و 14 پلاس صدق می کند که حتی از چیپست مشابهی با نسخه های قبلی خود استفاده می کنند.
اگرچه مدل‌های Pro امسال کمی بیشتر قابلیت برای ارائه دارند، مخصوصاً با قابلیت های Dynamic Island اپل و سنسور اصلی جدید 48 مگاپیکسلی، باز هم ارزش آن را ندارد که بخواهید حداقل 1000 دلار را برای ارتقا از مدل‌های آیفون 13 پرو به 14 پرو را بپردازید.

اما اگر گوشی قدیمی تری (چه آیفون باشد چه اندروید) دارید و به سری جدید آیفون 14 علاقه مند هستید، ارتقاء منطقی تر است؛ البته اگر آیفون 14 پرو یا پرو مکس را در نظر دارید. این دو گوشی ارزش خرید دارند زیرا شما از امکانات رده بالا، دوربین های عالی، بهترین به روز رسانی نرم افزار و بسیاری از موارد دیگر برخوردار خواهید شد.
داستان در مورد آیفون 14 و 14 پلاس کمی متفاوت است. در حالی که این دو سری به طور کلی گوشی های عالی بوده و چیزهای زیادی برای ارائه دارند، اما دارای معایبی هستند که توصیه آنها را به مخاطبان و کاربران کمی سخت می کند. این گوشی‌ها به دلیل قابلیت شارژ متوسط، نبود قابلیت Pixel-Binning در دوربین و نمایشگر تنها 60 هرتزی، این حس را به شما القا می کنند که انگار دو یا حتی سه نسل از رقبا عقب تر هستند. اگر از طرفداران اپل هستید، به طور کلی از این دو گوشی لذت خواهید برد، اما ما فکر می کنیم که اندروید گزینه های بهتری در این بازه قیمت دارد.

آیا دوربین های سری آیفون 14 کیفیت بالایی دارند؟

آیفون 14 پرو و پرو مکس امسال ارتقاء دوربین دریافت کرده اند. البته باز هم سه دوربین پشتی روی آن وجود دارد، اما وضوح سنسور اصلی از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل رسیده است. با این حال، کیفیت تصاویر به طور پیش فرض تا 12 مگاپیکسل پایین آورده می شود. البته شما می توانید با بهره گیری از ProRAW عکس های کامل 48 مگاپیکسلی بگیرید. دو لنز دیگر شامل یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک تله فوتو سه برابری 12 مگاپیکسلی هستند.
با توجه به بررسی های صورت گرفته دوربین اصلی هیچ مشکلی در ثبت رنگ یا جزئیات در محیط های با نور خوب نداشت. تغییر حالت از دوربین اصلی به لنز اولترا واید در نور روز نیز ساده و بی دردسر است. رنگ ها ثابت بوده و کج شدگی به حداقل رسیده اند. لنز تله فوتو نیز کار خود را به خوبی انجام می دهد، بنابراین اکثر مردم از سیستم دوربین راضی خواهند بود.
مشکلی که در رابطه با این دوربین ها وجود دارد این است که تصاویر پرتره ممکن است گاهی اوقات کیفیت مناسبی نداشته باشند، به‌ویژه هنگام عکس گرفتن از هر چیزی غیر از افراد. همچنین در برخی موارد با خمش در حالت اولترا واید در محیط های کم نور مشکلی وجود دارد، زیرا اطراف لبه های عکس یکی سری هاله و تیرگی تشکیل شده و فقط مرکز تصویر روشنایی و وضوح مناسبی دارد.
آیفون 14 و 14 پلاس در قسمت دوربین قابلیت های کمتری برای عرضه دارند و هر دو دارای دو دوربین عقب هستند که یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی می باشند. نمونه تصاویر گرفته شده کم و بیش مشابه تصاویر تولید شده توسط آیفون 13 است که لزوما چیز بدی نیست.
عکس های گرفته شده با دوربین های آیفون 14 و 14 پلاس، اکثراً از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. فقط به خاطر داشته باشید که نباید از فاصله کم و به مدت طولانی به گوشی خیره شوید، زیرا هنوز نشانه هایی از وضوح بیش از حد و نویز در عکس وجود دارد. دوربین ها به خوبی از بس نور کم بر می آیند، به خصوص با فعال کردن حالت شب (Night Mode).

وضعیت باتری در سری آیفون 14

آیفون 14 پرو با باتری 3200 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود. با وجود اینکه ظرفیت آن کمی بیشتر از نسل قبلی خود است، عمر باتری به طرز تعجب آوری کم تر است! این باتری البته تا حدی که شما را راضی کند ظرفیت دارد. به طور متوسط حدود چهار و نیم تا پنج ساعت در زمان روشن بودن صفحه نمایش و حداکثر یک ساعت بیشتر در استفاده در حالت Idle، گوشی به فعالیت خود ادامه می دهد. البته با عرضه روزرسانی iOS 16.0.2 که عمر باتری را کمی بهبود بخشید، زمان روشن بودن صفحه به شش ساعت و نیم افزایش یافته و دو ساعت بیشتر نیز در حالت Idle برای صفحه نمایش فراهم شد.

این گوشی تا 27 وات شارژ را پشتیبانی می کند و باتری را در 30 دقیقه به 50 درصد و در حدود 80 دقیقه به 100 درصد می رساند. در ضمن شما می توانید شارژر بی‌سیم 15 واتی MagSafe یا 7.5 واتی Qi را نیز امتحان کنید.
آیفون 14 پرو مکس اپل دارای باتری 4323 میلی آمپر ساعتی است، اما از آنجایی که صفحه نمایش بزرگتری نیز دارد، احتمالاً عمر باتری متفاوت با مورد قبل نخواهد بود.
در مورد آیفون 14 باید بگوییم که این گوشی از یک باتری 3279 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که می تواند نیاز شما را در طول روز به خوبی تامین کند. گوشی تا بیش از 6 ساعت را با استفاده متوسط از صفحه نمایش می تواند فعالیت کند. شارژ در 20 وات، 12 دقیقه برای 25 درصد، 25 دقیقه برای50 درصد، 48 دقیقه برای 80 درصد طول می کشد و 100 دقیقه زمان می برد تا گوشی به طور کامل شود. این گوشی همچنین از شارژ بی سیم 15 واتی MagSafe و 7.5 واتی Qi پشتیبانی می کند.
در مورد آیفون 14 پلاس مشخصات جدیدی موجود نیست و تقریباً تمام قابلیت های آن مشابه مدل های دیگر خانواده آیفون 14 می باشد.

نرم افزار و به روز رسانی

هر چهار آیفون جدید دارای آی او اس 16 هستند که چند ویژگی جدید را با خود به همراه دارد. مثلاً iOS 16 نسبت به نسخه های قبلی سیستم عامل بسیار قابل تنظیم تر است. شما می توانید از ویجت های قفل صفحه استفاده کنید، سبک و رنگ ساعت خود را تغییر دهید، و حتی نحوه تعامل آن با والپیپر خود را عوض کنید. قابلیت شخصی سازی و ویژگی های بیشتر همیشه هم چیز خوبی نیست، زیرا در اینصورت نرم افزار در هم ریخته و گیج کننده شده تا جایی که پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستید دشوار می گردد.
یکی از بزرگترین تغییرات امسال اضافه شدن Dynamic Island است که در واقع یک بریدگی قرص مانند در مدل های آیفون 14 پرو می باشد. این بریدگی همراه با iOS 16 برای ارائه مجموعه ای از ویژگی های منحصربفرد کار می کند و بسته به اعلان های دریافتی شما می تواند منبسط و یا منقبض شود.
تا آنجا که بروزرسانی نرم افزاری پیش می‌رود، آیفون‌ها تقریباً بهترین‌ها در بازار به شمار می آیند. مانند بقیه سری های اپل، سری آیفون 14 حداقل شش سال بروزرسانی سیستم عامل دریافت می کند و از این نظر پادشاه دستگاه های اندروید، سامسونگ را شکست می دهد که فقط تا چهار سال بروزرسانی ارائه می دهد.

برچسب: آیفون
مقالات مرتبط
یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود