برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بررسی شیائومی F4 GT

ارسال شده در6 ماه قبل 226
دوستش دارم!0

Poco F4 GT یکی از گوشی های سری Poco از شیائومی است و در درجه اول برای اهل فن و گیمر های موبایل جذاب است. گوشی های اولیه پوکو از نظر عملکردی که در قبال هزینه شان ارائه می کردند، تقریباً بی رقیب بودند. Poco F4 GT یک گوشی مخصوص گیمینگ است. حتی طراحی آن نیز مناسب گیمر ها بوده و دکمه هایی در آن قرار داده شده که حس و عملکرد محرک های یک گیم پد یا دسته بازی را به استفاده کننده می دهد.

طراحی و ظاهر پوکو F4 GT

پشت پوکو F4 GT شیشه ای و کناره های آن آلومینیومی است. تنها پلاستیکی که در اینجا به چشم می خورد، نوار کوچکی از مواد بین شیشه نمایشگر و کناره های فلزی است. شیشه منحنی در جلوی گوشی باعث می شود گوشی کوچک تر به نظر برسد، اما بازتاب را نیز جذب کرده و در شرایط نوری معین، خطوط روشنی را برای نمایشگر ایجاد می کند. البته هیچ کدام از این تأثیرات برای F4 GT وجود ندارد چون شیشه صفحه نمایش آن منحنی نیست.
وزن پوکو F4 GT، 210 گرم، ضخامت آن 8.5 میلی متر و عرض آن نیز 76.7 می باشد که باعث می شود آن را نسبت به بسیاری از هم رده های خود ضخیم تر سازد.
Poco F4 GT فاقد اسکنر اثر انگشت درون صفحه ای است، در عوض از یک پد ارزان قیمت در کنار خود استفاده می کند و البته جک هدفون 3.5 میلی متری نیز در آن تعبیه نشده است. با این حال، اسپیکر های استریو در آن دارای صدای بلند و واضحی هستند که در گوشی های بازی بسیار مهم به شمار می رود.
یکی از ویژگی های طراحی این دستگاه دکمه های کناری مغناطیسی عجیب و غریب آن است. دو اسلایدر در سمت راست Poco F4 GT قرار دارند و هر کدام دکمه ای را بالا می برند که کمی شبیه به دکمه های L1، R1، L2 و R2 در گیم پد است. این اسلاید ها دستورات دکمه های بالا را تقلید نمی کنند و در عوض برای تقلید از فشار لمس در صفحه نمایش لمسی استفاده می شوند.

صفحه نمایش پوکو F4 GT

Poco F4 GT دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی Full HD 120Hz OLED است. برای قیمت 700 پوند این خصوصیات عالی هستند. در صورت استفاده از اسکرین رده بالا تر، این گوشی باید قیمت بسیار بیشتری می داشت.
شیائومی F4 GT به قابلیت Vivid Mode مجهز است و به طور پیش فرض از آن استفاده می کند.
یکی از بهترین ویژگی های صفحه نمایش Poco F4 GT این است که می تواند روشنایی صفحه نمایش را در شرایط عادی خارج از منزل به میزان زیادی افزایش دهد. بسیاری از گوش هایی که نمایشگر های میان رده و با کیفیت بالایی دارند، تنها هنگام نمایش محتوای HDR و نه در مقابل نور شدید آفتاب، از حداکثر روشنایی واقعی خود استفاده می کنند.
صفحه نمایش Poco F4 GT به شکل عجیبی در فضای باز شفاف است، زیرا صفحه نمایش OLED اجازه دارد تا در خارج از خانه به حداکثر روشنایی واقعی خود و بیشتر از سایر رقبا برسد. بنابراین شفافیت آن در فضای باز بسیار خوب است. این صفحه نمایش همچنین 120 هرتز نرخ تازه سازی دارد؛ بنابراین اسکرول کردن در این گوشی راحت تر و روان تر از گوشی هایی با نرخ تازه سازی صفحه نمایش کمتر می باشد.

نرم افزار و عملکرد پوکو F4 GT

Poco F4 GT دارای پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 است و این پردازنده در حال حاضر قوی ترین مدل در این سری است و بیشتر در گوشی های پرچمدار یافت می شود.
عملکرد و سرعت کار با نرم افزار در پوکو F4 GT سرعت چشمگیری دارد. با این حال Poco F4 GT به عنوان یک گوشی گیمینگ عملکرد رضایت بخشی ندارد. البته نه اینکه هنگام بازی کردن با گوشی، در خود بازی مشکلی بوجود بیاید، منظور این است که گوشی هنگام اجرای گیم سریع باتری خالی می کند. البته این مشکل در اکثر گوشی های که مجهز SoC های اسنپدراگون هستند وجود دراد، اما در پوکو F4 GT این مشکل بدتر است. البته مشکل فقط استفاده از پردازنده های SoC اسنپدراگون نیست بلکه به خود گوشی نیز بر می گردد. مثلاً حتی سیستم خنک کننده به آن میزان که از آن انتظار می رود، در خنک کردن کمک نمی کند.
به عنوان نمونه شما بازی فورتنایت را می توانید با سرعت 60 فریم بر ثانیه و بر روی کیفیت گرافیکی Epic اجرا کنید. البته ممکن است بعد از چند دقیقه بازی با لگ و افت فریم در بازی مواجه شوید؛ مخصوصاً زمانی که قسمت های نزدیک دست چپ شما شروع به داغ کردن کنند.
Poco F4 GT رابط کاربری Realme MIUI 13 را روی اندروید 12 اجرا می کند. البته قابلیت های متفاوتی هم همراه با این ترکیب می آید. به عنوان مثال، با کشیدن انگشت به چپ و یا راست شما می توانید بین کلید های فانکشن و اعلان جابجا شوید.
متأسفانه یک مشکل نرم افزاری جدی در رابطه با بعضی از گوشی های Poco F4 GT وجود دارد و آن این است که تلفن گاهی اوقات در شناسایی سیم کارت دچار مشکل شده و ممکن است این ایراد چنان در آن شدید باشد که پس از چند ثانیه گوشی ریستارت شود. گزارش ها حاکی از آن است که این مشکل با ریست فکتوری کردن گوشی رفع می شود، منتها اگر اجازه دهید باتری گوشی به طور کامل خالی شود، ایراد مذکور دوباره به سراغ گوشی شما خواهد آمد. این مشکل موردی است که شیائومی به طور جدی باید برای رفع آن اقدام کند.

دوربین پوکو F4 GT

Poco F4 GT دارای سه دوربین پشتی است. یک سونی IMX686 پنجاه مگاپیکسلی (1/1.7 in) و با لنز f/1.9 اصلی همراه با یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک ماکرو 2 مگاپیکسلی پشتیبانی در شیائومی پوکو F4 Gt قرار گرفته اند.
دوربین ماکرو آن هم مثل همه دوربین های درجه سوم در این رده بد است. دوربین فوق عریض نیز کیفتی متوسط دارد و تصاویری با رنگ های میانی بی روح و متفاوت با عکس های دوربین اصلی تولید می کند. افت کیفیت بسیار قابل توجهی نسبت به دوربین اصلی مشاهده می شود و هنگام بزرگنمایی، تصاویر کیفیت خود را به خوبی حفظ نمی کنند.

باتری پوکو F4 GT

Poco F4 GT یک گوشی با دوام نیست. یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی دارد که کمی کمتر از باتری های 5000 میلی آمپری مورد استفاده در بسیاری از گوشی های میان رده شیائومی می باشد. ظرفیت این باتری همچنین بسیار کوچکتر از باتری 6000 میلی آمپری Asus ROG Phone 5s Pro است.
مدیریت و عمر باتری نیز مناسب نیست. از طرز گرم شدن آن، که با کمی فعالیت داغ می شود، می توان فهمید که مدیریت انرژی می توانست بهتر باشد و روشنایی بالای صفحه نمایش آن در فضای باز، با این که برای وضوح عالی است، به عمر باتری هیچ کمکی نمی کند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود