برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بررسی جدید ترین قابلیت های iOS 17

ارسال شده در6 ماه قبل 133
دوستش دارم!0

جدید ترین نسخه آی او اس، یعنی iOS 17 در 18 سپتامبر عرضه شد. در این نسخه، اپل تمرکز خود را بر بهبود ویژگی های برنامه هایی چون Messages، Phone، FaceTime و همچنین بهبود جنبه های مختلف سیستم عامل گذاشته است. در iOS 17 همچنین قرار است تا برنامه جدیدی با نام Journal افزوده شود؛ که البته برای عرضه کامل آن باید منتظر بروزرسانی های بعدی در سال جاری باشیم.

موارد زیر تغییرات جدید در iOS 17 هستند که پیشنهاد می کنیم بلافاصله پس از ارتقاء آنها را بررسی کنید. اینکار به شما کمک می کند تا به یک دید کلی نسبت به جدید ترین آپدیت آی او اس برسید.

ارتقاء Messages در iOS 17

در iOS 17 این برنامه دستخوش تغییرات جدیدی شده است. یک نمونه آن، خانه جدید برای برنامه های iMessage است. قبلا این برنامه ها درست در بالای صفحه کلید ظاهر می شدند که دسترسی راحت و البته کمی بهم ریخته را برای کاربر فراهم می نمود.iOS 17 با پنهان کردن این برنامه ها در پشت یک دکمه به علاوه در سمت چپ قسمت متن، کار با این قابلیت را راحت تر کرده است. می توانید روی آن دکمه ضربه بزنید تا لیستی از برنامه های موجود باز شود. اینکار شما امکان می دهد تا هر کاری را با این برنامه، از نوشتن متن بر روی عکس گرفته تا ارسال پول از طریق Apple Pay انجام دهید.
مورد دیگر راحت تر شدن Reply در مکالمه است. هنگامی که می خواهید به یک متن خاص در یک مکالمه پاسخ دهید، به جای اینکه با منوهای پاپ آپ سر و کار داشته باشید، می توانید فقط انگشت خود را بر روی آن پیغام به سمت راست بکشید تا امکان پاسخ به آن پیام فراهم شود.
ممکن است در یک مکالمه پیام های زیادی رد و بدل شده باشد و شما تعدادی از پیام ها را نخوانده باشید. برای حل این مشکل پیکانی در سمت چپ صفحه ظاهر می شود و با انتخاب آن، شما می توانید اولین پیام خوانده نشده در مکالمه را مشاهده نمایید.

حالت StandBy

یکی از مهم ترین تغییراتی که iOS 17 ایجاد کرده است، معرفی حالت StandBy است. این ویژگی جدید آیفون شما را در زمان شارژ به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل می کند و گوشی را در حالت افقی نگه می دارد.
StandBy طیف وسیعی از نماها را برای جابه جایی در اختیار شما قرار می دهد - می توانید یک صفحه ساعت ساده را انتخاب کنید که زمان را نشان می دهد، یا می توانید صفحه ای ایجاد کنید که چندین ویجت را نشان دهد که شرایط آب و هوایی فعلی، قرارهای ملاقات آینده و موارد دیگر را نشان می دهد. StandBy همچنین دارای یک نمایش اسلاید برای نمایش عکس های ذخیره شده در آیفون شما است.
اگر آیفونی داشته باشید که از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می کند، بیشترین بهره را از این ویژگی خواهید برد. این آیفون 14 پرو یا آیفون 14 پرو مکس و همچنین آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس است که در پایان هفته از راه می رسند.

دانلود نقشه های آفلاین در iOS 17

یکی از تغییراتی که احتمالاً بیشترین تاثیر را در استفاده از آیفون می گذارد، امکان دانلود نقشه ها برای استفاده آفلاین است. این مورد یکی از ویژگی هایی است که کاربران Google Maps از آن برخوردار بوده اند، اما این دلیلی بر این نیست که کاربران آیفون در برنامه Maps از این قابلیت جدید استقبال نکنند. البته پیشنهاد می شود برای استفاده از این ویژگی اول کار با آن و نحوه دانلود مپ آنلاین را یاد بگیرید؛ زیرا استفاده از مپ آنلاین در طول مسیر نیاز به کمی تمرکز و برنامه ریزی خواهد داشت.

خصوصیات جدید سیری

سیری نیز چندین قابلیت جدید را در iOS 17 دریافت کرده است. دستیار دیجیتال سیری اکنون می تواند درخواست های پشت سر هم را بدون نیاز به کلمات احظار جدید با هر دستوری انجام دهد. همچنین می تواند وب سایت های سازگار با حالت Reader را برای شما در زمانی که نمی توانید نگاه خود را بر روی صفحه نگه دارید، بخواند. می توانید در حین تماس های تلفنی و چت در برنامه فیس تایم (FaceTime) با سیری تعامل داشته باشید، البته شخصی که مخاطب شماست صدای شما را می شود، اما صدای پاسخ سیری را نه.
بهبود بزرگ دیگر سیری که در iOS 17 معرفی شد، تغییر در عبارت قدیمی «Hey Siri» برای احضار دستیار است. iOS 17 کارها را تا جایی ساده می کند که فقط گفتن «Siri» به دستیار جان بخشد. البته در ابتدا شاید عادت کردن به این قابلیت وقت گیر باشد اما در کل استفاده از سیری را بیش از پیش راحت می کند.

مقالات مرتبط
یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود