برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

روی صفحه نمایش موبایلم ترک افتاده ، از کجا بفهمم صفحه شکسته یا محافظ صفحه؟

ارسال شده در2 سال قبل 21042
دوستش دارم!2

صفحه نمایش گوشی یکی از پرکاربرد ترین و حساس ترین قطعات گوشیست که در صورتی که ضربه ببیند دچار آسیب هایی می شود که جبران خسارت وارده می تواند بسیار سخت و هزینه بر باشد، به همین خاطر در این مقاله شمارا با انواع شکستگی آشنا کردیم و راه حلی هم برای جلوگیری از این موضوع پیش رویتان قرار دادیم.

- صفحه گوشیم ترک برداشته ، آیا باید ال سی دی گوشیم رو عوض کنم؟

- آیا واقعا گلس از شکستن صفحه گوشیم جلوگیری میکنه؟

- فرق صفحه ال سی دی با تاچ چیست؟

ســــــلام

صفحه ال سی دی گوشی یکی از باارزش ترین و در عین حال حساس ترین قطعات گوشیست که اگر بی اختیاطی در محافظت آن شود می تواند یک خرج حسابی بر روی دست صاحب گوشی بگذارد. اما این بار اینجاییم تا انواع شکستن صفحه موبایل را بررسی کنیم و راهکاری هم خدمت شما کاربران عزیز بدهیم. پس با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای متوجه شدن اینکه تاچ گوشی یا ال سی دی سالم هستند یا خیر:

حتما می‌دانید که تاچ و ال سی دی گوشی مهم ترین قسمت هر تلفن هوشمند هستند. با اینکه در اغلب مواقع، خرید و قاب و گلس ساده از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند، اما تعداد زیادی از کاربران تلفن های همراه هوشمند به این موارد ایمنی ساده بی‌توجه هستند. به همین خاطر افتادن گوشی از دست یا وارد شدن ضربه به صفحه گوشی می‌تواند به سهولت باعث آسیب دیدن اسکرین شود.
ولی اگر این اتفاق ناراحت کننده برای شما نیز رخ داده است، اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که بفهمید تاچ و ال سی دی شکسته یا فقط یک آسیب جزئی به پنل شیشه ای آن وارد شده است؟! این نکته در میزان هزینه ای که برای تعویض و تعمیر صفحه نمایش گوشی خود لازم است تا پرداخت کنید اهمیت زیادی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب از موبایل مرکزی با تفاوت تاچ، گلس و ال سی دی گوشی آشنا شوید و شیوه تشخیص خرابی هریک از آن ها را به شما آموزش دهیم.

هر آنچه درباره صفحه نمایش گوشی و اجزای آن باید بدانید به شرح زیر است:


بهتر است بگوئیم هنگامی که به دلیل افتادن گوشی یا وارد شدن ضربه، ترک هایی روی صفحه نمایش ظاهر شد، پس شما با مشکل بسیار جدی رو به رو شده‌اید. چون در اغلب مواقع صفحه نمایش گوشی مثل باتری گوشی قابل تعمیر نیست و باید حتما تعویض شود. و مشکل اساسی اینجا نمایان می‌شود که، تعویض صفحه نمایش گوشی در اکثر مواقع هزینه های سنگینی به همراه دارد.
ولی باید بدانید که، میزان هزینه‌ای که برای تعمیر ال سی دی شکسته می‌پردازید بستگی بسیار زیادی به میزان خسارت وارد شده به اجزای مختلف آن دارد. پس قبل از هرچیزی لازم است تا با اجزای مختلف اسکرین تلفن های هوشمند آشنا شوید.
باید بگوئیم که به طور کلی صفحه نمایش اکثر گوشی ها از سه بخش زیر ساخته شده اند.
گلس یا روکش صفحه نمایش
ال سی دی
تاچ
با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی هریک از آن ها پرداخته و تفاوت آن ها را بیان کنیم.

اولین لایه صفحه نمایش گوشی گلس یا پنل شیشه‌ای است:
روی صفحه نمایش گوشی از یک لایه شیشه‌ای (اصطلاحا به آن گلس گفته می‌شود) قرار گرفته است. این لایه اولین لایه‌ای هست که در مسیر ضربه یا برخورد قرار می‌گیرد و ضخامت خیلی کمی دارد. وظیفه این لایه در واقع جلوگیری از وارد شدن ضربه به ال سی دی و تاچ گوشی می‌باشدکه در لایه های پایین تر قرار گرفته اند. باید بگوئیم که این لایه با گلس محافظ که جزء لوازم جانبی گوشی است، متفاوت می‌باشد. چنانچه از گارد گوشی استفاده کنید از این لایه در مقابل آسیب دیدن به میزان بسیار زیادی محافظت می‌کند.

تاچ ال سی دی گوشی؛ لایه لمسی و حساس صفحه نمایش می‌باشد:
دومین لایه که در زیر پنل گلس گوشی قرار گرفته است، تاچ یا لمس گوشی نام دارد. این لایه از حساسیت بالایی برخودار می‌باشد و لمس انگشتان دست را به سهولت تشخیص می‌دهد. در اغلب موارد تاچ با گلس ادغام شده اند ولی آسیب به گلس به معنای وارد شدن آسیب به تاچ نمی‌باشد.

ال سی دی گوشی؛ صفحه نمایش اصلی گوشی می‌باشد:
در پایین ترین لایه ال سی دی یا صفحه نمایش اصلی گوشی قرار داده شده است. می‌توانیم با اطمینان بگوئیم که ال سی دی مهم ترین قسمت صفحه هر گوشی است به همین خاطر لایه های محافظ زیادی روی آن تعبیه شده تا از آسیب به LCD موبایل جلوگیری کند. در گوشی های مدل قدیمی تر این لایه از سایر لایه ها جدا در نظر گرفته شده بود ولی در گوشی های جدید تاچ و ال سی دی گوشی در هم ادغام شده‌اند.

راهکارهایی برای تشخیص اینکه بفهمیم تاچ گوشی شکسته یا ال سی دی:

از سوالات پرتکرار و مهمی که کاربران تلفن های هوشمند با آن رو به رو می‌شوند این است که چگونه بفهمیم تاچ یا ال سی دی گوشی آسیب دیده است. از آنجایی که هر بخش از صفحه نمایش گوشی دارای وظیفه متفاوتی می‌باشند، می‌توانیم از روی علائم صفحه نمایش شکسته شده متوجه شویم که به کدام بخش آن آسیب رسیده است. به طور معمول بعد از وارد شدن ضربه به گوشی، اگر از گلس گوشی با کیفیت برای محافظت از آن استفاده نشده باشد، با یکی از سه حالت زیر رو به رو مواجه می‌شوید:

حالت اول اینکه: صفحه نمایش شکسته شده ولی تاچ و ال سی دی کار می‌کند
در این حالت، فقط پنل شیشه ای روی صفحه نمایش شکسته شده است. در این زمان معمولا ترک هایی به شکل شبکه تار عنکبوتی روی گوشی ظاهر می‌شود. برای اطمینان از این که به قسمت های زیرین آسیب نرسیده باشد، قسمت های مختلف صفحه نمایش را لمس کنید تا از کار کردن تاچ مطمئن شوید. همچنین نباید هیچگونه تغییر رنگ یا پرشی در تصاویر بوجود آمده باشد. کد *#0*# در گوشی های سامسونگ و برخی از گوشی های اندرویدی به شما این امکان را می‌دهد تا با تست صفحه از سالم بودن تاچ و ال سی دی خود مطمئن شوید.

حالت دوم اینکه: صفحه نمایش روشن است اما تاچ گوشی کار نمی‌کند
در این مواقع گاهاً ضربه وارد شده بیش از اندازه بوده است و تاچ گوشی از کار افتاده شده است. در اغلب موارد پنل شیشه‌ای گوشی هم ترک برداشته است، ولی با اینکه این احتمال وجود دارد که حتی بدون آسیب رسیدن به پنل شیشه ای تاچ از کار افتاده باشد.

حالت سوم اینکه: ال سی دی شکسته و خط های سفید و سیاه روی صفحه دیده می‌شود
این بدترین حالت ممکن است. در این موارد ال سی دی گوشی آسیب جدی دیده شده است و به هیچ وجه نیز قابل تعمیر نمی‌باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ضربه شدیدی به گوشی وارد شده باشد. معمولاً در این موارد صفحه سیاه شده یا خط های سفید، مشکی و سبز روی آن ظاهر می‌شود.

چه موقع ال سی دی شکسته نیاز به تعویض خواهد داشت؟

چنانچه فقط به پنل شیشه‌ای روی گوشی آسیب رسیده باشد و بعد از ضربه مشکلی در تاچ و ال سی دی گوشی وجود نداشته باشد، نیاز فوری به تعویض ال سی دی شکسته هم نخواهید داشت. حداقل برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید با همین شرایط هم ادامه دهید. در برخی از گوشی های هوشمند نیز می‌توانید تنها لایه شیشه ای روی صفحه نمایش را تعویض کنید که هزینه بسیار ناچیزی نسبت به تعویض اسکرین خواهد داشت.
با این تفاسیر چنانچه تاچ یا ال سی دی شکسته باشد، راهی جز تعویض کامل صفحه نمایش گوشی نخواهید داشت. در گذشته تاچ و ال سی دی برخی از گوشی ها از هم جدا بودند اما در گوشی های امروزه هر دو باید با هم تعویض خواهند شد. چنانچه می‌خواهید بعد از تعویض ال سی دی با مشکلات بیشتری مانند از کار افتادن صفحه نمایش گوشی رو به رو نشوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از اصل بودن ال سی دی گوشی اطمینان حاصل کنید. متاسفانه بیشتر تعمیرکاران از ال سی دی های فیک برای تعمیر صفحه نمایش گوشی شما استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توان از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی خود جلوگیری کنیم:
شکستن ال سی دی گوشی اتفاق بسیار رایجی هست که اکثر کاربران تلفن های همراه با آن مواجه می شوند. یک بی احتیاطی ساده کافی است تا باعث ترک برداشتن صفحه نمایش یا آسیب به تاچ و شکستن ال سی دی گوشی شما شود. چنانچه اسکرین گوشی خود را تعمیر کرده‌اید، برای پیشگیری از بروز مجدد این اتفاق، در هنگام استفاده از گوشی نهایت دقت را داشته باشید، و بهتر است گوشی را در محلی که خطر سقوط آن وجود دارد قرار ندهید و از قرار دادن اجسام سنگین در نزدیکی گوشی جلوگیری کنید.
علاوه بر این استفاده از گلس محافظ و گارد ساده ترین و کارآمد ترین روش جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش هستند. پیشنهاد می‌کنیم حتما گلس خود را از فروشگاه لوازم جانبی معتبر تهیه کنید و از اصل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. چنانچه به دنبال معتبر ترین و بهترین گلس های موجود در بازار هستید بهتر است گلس های موجود در موبایل مرکزی را مشاهده نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود