برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

قابلیت های جدید ایرپاد پرو

ارسال شده در2 سال قبل 629
دوستش دارم!3

قابلیت های ایرپاد پرو

ایرپاد پرو یکی از محصولات اپل است که به تازگی تبدیل به یکی از پر طرفدار ترین محصولات این شرکت به دلیل داشتن قابلیت های بیشتر شده است. مهم ترین این قابلیت ها شامل دو مورد هستند: حذف نویز صدا و شفافیت صدا که در حالت اول از ورود صدای های خارجی مزاحم به گوش شما، در نتیجه جلوگیری از بر هم خوردن تمرکز و آرامش شما جلوگیری می نماید و قابلیت دوم برای شما این امکان را فراهم می کند که بتوانید صدا های خارجی را به راحتی و با وضوح بشنوید. اما قابلیت های Airpods Pro به اینجا ختم نمی شود و در این مقاله به طور اختصاصی به قابلیت های این این محصول خواهیم پرداخت.

1. ضد آب بودن

یکی از عواملی که اغلب مد نظر کاربران هندزفری، هدفون و ایرپاد است، ضد آب و ضد تعریق بودن آن می باشد، و ایرپاد پرو دارای چنین قابلیتی است. شما می توانید از این وسیله هنگام فعالیت در باشگاه های ورزشی که تعرق شما زیاد است و یا حتی در زیر باران از آن استفاده نمایید. هندزفری های معمولی که دارای چنین قابلیتی نیستند معمولاً در همان دفعات استفاده اولیه به سرعت خراب شده و در بعضی مواقع حتی ممکن است استفاده از آن ها در چنین شرایطی خطرناک نیز باشد.

2. سنسور های مخصوص برای کنترل ایرپاد
به طور کلی، در جدید ترین انواع ایرپاد تقریباً تمام کار ها و دستورات به کمک سنسور های فشاری انجام می شود و این سنسور ها در پایین ایرپاد قرار دارند. در زیر به نمونه هایی از این موارد اشاره شده است:
• با یک بار ضربه به سنسور (و نه لمس کردن آن)، می توانید موسیقی فعلی را پخش یا متوقف کنید.
• با یک بار لمس کردن، می توان تماس را فعال نمود.
• با دو ضربه، ایرپاد برای شما موسیقی بعدی و سه ضربه موسیقی قبلی را پخش می کند.
• لمس و نگه داشتن روی سنسور، باعث تغییر حالت بین حذف نویز یا شفافیت صدا می شود.
حتی می توانید میزان فشار مورد نیاز برای عملکرد سنسور (مخصوص کسانی که به هر دلیلی نمی توانند سنسور را لمس کنند) را نیز مشخص کنید.
به این منظور در گوشی آیفون خود ابتدا به قسمت تنظیمات (Settings) آن بروید. در تنظیمات به بخش Accessibility که بروید بخش های دیگری برای شما نمایان می شود. از قسمت Physical and Motor گزینه Airpods را انتخاب نمایید.
در قسمت باز شده باز هم بخش هایی برای شما نمایش داده می شود. بخش اول که نام آن Press Speed می باشد تعیین می کند که سرعت لازم برای دو و سه بار ضربه زدن به سنسور چقدر است. گزینه Default زمان نرمال و استاندارد آن می باشد، اما علاوه بر این گزینه، دو گزینه Slow (آهسته) و Slowest (آهسته ترین) نیز برای شما وجود دارد؛ بدین ترتیب می توانید سرعت عملکرد های مربوط به دو ضربه و سه ضربه سنسور را تعیین نمایید.
قسمت دوم با نام Press and Hold Duration، مدت زمان مورد نیاز فشار و لمس روی سنسور را تعیین می کند که همانند مورد بالا، Default مقدار پیش فرض و معمولی آن بوده و گزینه های Short (کوتاه) و Shorter (کوتاه تر) این زمان را کاهش می دهند.

3. تراشه صدای H1 اپل
همانند ایرپاد 2، ایرپاد پرو نیز از تراشه H1 استفاده می کند. به گفته اپل، این تراشه دارای قابلیت حذف نویز و یا شفافیت صدا بوده و همچنین از عبارت Hey Siri پشتیبانی می کند. به کمک این تراشه می توان:
• اتصال سریع با ایرپاد پرو برقرار نمود.
• بصورت خودکار اتصال بین ایرپاد پرو و دستگاه های دیگر اپل مانند آیفون، مک، اپل واچ، آیپد را تغییر داد.
• ایرپاد را بصورت بی سیم از طریق کیس شارژ، شارژ کرد.

4. قابلیت های حذف نویز، شفافیت صدا و تغییر حالت ایرپاد بین این دو
ویژگی نویزی گیری ایرپاد، باعث حذف تقریباً تمام صدای های مزاحم خارجی به درون آن می شود. گفتیم تقریباً زیرا در جاهای بسیار شلوغ، ایرپاد قدرت آن را ندارد که به طور کامل نویز گیری نماید. اما به هر حال عملکرد آن در این زمینه عالی است. از بین بردن نویز باعث می شود شما نیازی به زیاد کردن صدا برای فهم بهتر موسیقی و فایل های صوتی نداشته باشید و در نتیجه آسیب کمتری به گوش های شما وارد می شود.
برعکس در حالت شفاف، می توانید صدا های اطراف را به راحتی و با وضوح بشنوید. این ویژگی به خصوص در زمانی که برای مکالمه مجبورید ایرپاد را از گوش خود خارج کنید، بسیار به کارتان خواهد آمد.
نحوه تغییر به این دو حالت نیز به شرح زیر است:
• به کنترل سنتر گوشی آیفون خود بروید، البته قبل از مطمئن شوید که گوشی و ایرپاد به هم متصل‌اند و صدا از درون ایرپاد پخش می شود.
• به منظور رفتن به بخش کنترل سنتر آیفون، گوشه سمت راست بالای صفحه را پایین بکشید.
• گزینه Volume در کنترل سنتر را بیابید، روی آن ضربه زده و نگه دارید.
• حال از بین دو حالت حذف نویز (Noise Cancellation) و شفافیت صدا (Transparency) و یا Off می توانید یکی از این سه را انتخاب نمایید.
به همین ترتیب دیگر نیازی نیست هر موقع شخصی با شما صحبت کرد ایرپاد را از گوش خود خارج نمایید، می توانید از سنسوری که در پایه ایرپاد و در پهلوی پایه قرار گرفته برای تغییر بین این دو حالت استفاده نمایید.

در این مقاله قابلیت های جدید ایرپاد پرو را بیان کردیم ولی همیشه سعی کنید ورژن سیستم عاملتان جدید ترین ورژنی باشد که ارائه شده ، مثلا هم اکنون جدید ترین سیستم عامل آیفون ios 14 می باشد که در مقاله " قابلیت های جدید ios 14 " به ویژگی های جدید و منحصر به فرد این سیستم عامل پرداخته ایم که پیشنهاد میشود حتما مطالعه بفرمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود