برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

قابلیت های جدید ios 14

ارسال شده در2 سال قبل 232
دوستش دارم!2

قابلیت های ios 14

آی او اس 14 در تاریخ 16 سپتامبر سال 2020 منتشر شده است. سیستم عامل ios 14 علاوه بر هوشمندتر شدن و سریع تر شدن دارای ویژگی های جدیدی نیز می باشد که در ادامه بعضی از آن ها را برای شما مثال میزنیم.

App clips
یکی از چیز های که در ورژن 14 آی او اس آورده شده است قابلیت App clips می باشد. apps clips به شما کمک می کند که بتوانید به به روش های جدید برنامه های دستگاه ایفون خود را استفاده یا فراخوانی کنید. اگر نرم افزار یا لینک ها و... را می توان ارتباط NFC یا کدهای QR بر روی دستگاه خود نصب کرد. با این روش دیگر نیاز به گشتن دنبال اپلیکیشن ها در استور نیست و فقط کافی است با ویژگی app clips کد آن را اسکن کرده تا به راحتی بر روی گوشی شما نصب شود.


اوردن ویجت به صفحه home گوشی
این ویژگی در اندروید در سال ها متوالی است که موجود می باشد و به آن ها این امکان را میداد که به سلیقه ی خود ویجت های گوناگون را به صفحات home گوشی خود اضافه کنید. در ایفون ها و ای او اس های قبلی این ویژگی وجود نداشت ولی با آمدن ios 14 این ویژگی به آن اضافه شد. همچنین ویجت هایی که در این نسخه وجود دارند بسیار زیبا می باشد تا شما طراحی بتوانید طراحی بسیار زیبایی ایجاد کنید. برای آوردن ویجت ها شما مانند گوشی اندروید باید یه فضای خالی از صفحه نمایشگر لمس کرده و انگشت خود را نگهدارید تا وارد بخش ویرایش صفحه شوید. بعد از این که وارد این بخش شدید کافی است که دست خود را بر روی دکمه + در بالای چپ صفحه زده تا تمامی ویجت ها را نمایش دهد. ویجت مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کافی است آن را با انگشت خود بکشید و در فضای مورد نظر گوشی خود رها کنید تا در آن جا، ویجت انتخاب شده نمایش داده شود. از جمله امکاناتی که این بخش دارد این است که می توانید ابعاد و ظاهر ویجت را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. ویژگی زیبای دیگر این است که می توانید انتخاب کنید که ظاهر ویجت در طول شبانه روز به صورت خودکار عوض شود.


بخش App library
این بخش یکی از جدید ترین ویژگی هایی می باشد که به ios آمده است. این بخش نیز در اندروید بود که پس از سال ها وارد ios 14 شده است. قابلیت app library را می توان در واقع نسخه ای هوشمند و جدید منوی کشویی برنامه ها در اندروید حساب کرد. کمبود این قابلیت قبلا در گوشی های ای او اس واقعا حس می شد. app library در سمت راست صفحه home قرار دارد. با فعال سازی این بخش به صورت خودکار خود گوشی آمده و بر اساس حالت و موضوع اپلیکیشن پوشه بندی می کند. این حالت به شما کمک می کند که راحت تر اپلیکیشن های مورد نظر خود را بیابید.


دیدن ویدیو ها به صورت صفحه صفحه
قبلا ای او اس ها دارای قابلیت صفحه به صفحه برای دیدن فیلم ها نبود. در ورژن های قبلی هنگامی که در هنگام فیلم دیدن می خواستید به اپ های دیگر بروید با خروج از صفحه فیلم، فیلم دیگر پخش نمی شد ولی شما باید برای دیدن ادامه فیلم به پخش کننده فیلم دستگاه باز می گشتید ولی در این آپدیت می توانید فیلم را در گوشه ای نمایشگر خود بگذارید و در آپ های دیگر همزمان کار فیلم دیدن و کار خود را انجام دهید. این قابلیت قبلا در گوشی های اندرویدی بود که با این آپدیت به گوشی های آیفون نیز آمده است. به کمک این قابلیت می توانید زمانی که مشغول تماشای فیلم، یوتیوب، ویدیو در فضای وب، Netflix یا هر برنامه دیگری هستید از آن خارج شوید و همزمان با دیدن فیلم به کار خود بپردازید.


به موقع بخوابید
حالت رختخواب یا bedtime یک قابلیت در آیفون می باشد که به شما هشدار می ده که از موقع خواب شما گذشته است. این قابلیت به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی میزان خواب خود در شبانه روز را کنترل کنید زیرا امروزه بسیاری از افراد دارای بدخوابی هستند و شب ها دیر تر از موعد می خوابند. این قابلیت برای ای او اس هایی که دارای ساعت های هوشمندی که دارای سیستم عامل watchOS 7 بعد دارند مناسب می باشد. این قابلیت قبلا در ساعت های آیفون موجود بود ولی با آپدیت سیستم عامل گوشی آیفون به ios 14 دیگر بدون نیاز به ساعت می توانید از آن استفاده نمایید. همچنین این قابلیت در ios14 حالت پیشرفته تر و هوشمندتری دارد. برای فعال کردن آن کافی است به اپلیکیشن health رفته و با زدن حالت set up sleep این حالت را فعال کرده و ساعات خود را تنظیم نمایید.


ترجمه کردن سایت ها با مرورگر safari
مرورگر سافاری نیز همراه با این سیستم عامل آپدیت های مهم و مناسبی گرفته است به گونه ای که می توان به کمک آن به صورت سریع صفحات خارجی را ترجمه کنید. این سمت به گونه ای می باشد که از زبان های مختلف پشتیبانی می کند و سریع آن ها را به زبان فارسی ترجمه کنید. روش کار آن به گونه ای است که زمانی که به یک صفحه وب می روید در نوار اعلان بالای آن صفحه گزینه ی translate را میبینید که با زدن بر روی آن صفحه ی شما شروع به ترجمه شدن به زبان مورد نظر شما می شود.


ترجمه کردن متن های داخل گوشی خود
همانند مرورگر سافاری، در سیستم عامل ios یک برنامه پیش فرض به نام Translate موجود می باشد که این برنامه یک مترجم کلمات و عبارات می باشد که قابلیت پشتیبانی از بسیاری از زبان های دنیا را دارد. همچنین این اپ دارای یک آیکون میکروفون می باشد که می تواند صداها را به زبان مورد نظر شما ترجمه کرد. هم چنین این اپ می تواند متنی که ترجمه شده را، ترجمه ی آن را به صورت صوت پخش کند. دیگر قابلیت های این برنامه می توان به ذخیره متون و کلمات ترجمه شده در تب جداگانه ای با عنوان Favorites اشاره کرد.


سرچ درون برنامه ها
در آی‌او‌اس 14 امکان جست و جو درون برنامه ها نیز امکان پذیر شده است. این بخش در درون نوار اصلی جست و جو که معمولا در سمت چپ صفحه دیده می شود موجود می شود. این بخش می تواند برای سرچ کردن بسیار به شما کمک کند تا سرعت کار خود را بالاتر ببرید. همچنین می تواند در اطلاعاتی که درون اپلیکیشن ها وارد شده است نیز جست و جو کند. برای استفاده از این قابلیت کافی است کلمه یا عبارت موردنظر خود را در نوار جستجو تایپ کرده تا نتایجی با عنوان «Search In App» ظاهر می شود که نشان می دهد این نتیجه درون یکی از برنامه ها یافت شده است. می توانید این نتیجه را انتخاب کنید تا مستقیم به بخش موردنظر از آن برنامه بروید. همچنین امکان پیمایش صفحه به منظور مشاهده دیگر نتایج جستجو نیز وجود دارد. البته در حال حاضر اغلب برنامه های اصلی و پیش فرض سیستم عامل iOS 14 از این قابلیت پشتیبانی می کنند و نوار جستجو می تواند در میان قابلیت ها و اطلاعات موجود در برنامه هایی نظیر Mail، Maps و Messages نیز نتایجی را پیدا کند.

با بروز شدن برنامه ها و سیستم عامل های گوشی تلفن ، لازم بود که تغییرات ورژن جدید آی او اس را به شما اطلاع دهیم تا راحت تر بتوانید از امکانات بی شمار این گوشی استفاده کنید. همچنین برای کسانیکه دارای سیستم عامل اندروید هستند هم مقاله با عنوان " قابلیت های جدید اندروید 11 " در گذشته نوشتیم که به توضیح تمام تغییرات هیجان انگیز اندروید جدید پرداخته است.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود