برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

فعال کردن میکروفون هندزفری در کامپیوتر

ارسال شده در2 سال قبل 1243
دوستش دارم!1

نحوه تبدیل هندزفری به میکروفون کامپیوتر

میکروفون یکی از وسایلی است که در زندگی روزمره از آن استفاده‌های بسیار می‌شود. به عنوان مثال برای شرکت در کلاس‌ها یا مناظره‌های آنلاین، شرکت بدون میکروفون تقریباً غیر ممکن است. اما شما همیشه به میکروفون دسترسی ندارید و یا ممکن است هزینه خرید آن را نداشته باشید. در این صورت چاره کار چیست؟ اگر تا الان نمی‌دانستید که در شرایط خاصی از هندزفری و به طور کلی هدفون‌های سیمی می‌توان به عنوان میکروفون استفاده کرد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مراحل تبدیل هندزفری گوشی به میکروفون کامپیوتر

1. اتصال هندزفری به کامپیوتر
به این منظور ابتدا باید یک مبدل دو به یکِ جک 3.5 میلی‌متری تهیه کنید. این مبدل باید دارای یک سر مادگی و دو سر نری که یکی سبز و دیگری صورتی رنگ است، باشد. برای شروع هندزفری یا هدفون سیمی را به مادگی و دو سر نری را به قسمت کارت صدا در پشت کیس خود متصل نمایید. پس از انجام دادن موارد گفته شده باید با توجه به نوع ویندوز خود تنظیماتی که در ادامه شرح خواهیم داد را بر روی سیستم خود اعمال کنید.

2. اگر ویندوز شما 10 است:
به این منظور ابتدا به قسمت نوار وظیفه یا همان تسک بار (Taskbar) مراجعه کنید و از داخل آن گزینه Sound را پیدا نمایید. سپس در صفحه باز شده به تب Playback رفته و گزینه Speakers را انتخاب نموده و در پایین صفحه بر روی گزینه set as default کلیک نمایید. این کار به منظور پیش فرض تنظیم کردن اسپیکرهای شما می‌باشد. اما علاوه بر اسپیکرها، میکروفون شما نیز باید پیش فرض باشد؛ بنابراین در همان صفحه Sound به تب Recording رفته و گزینه Microphone را انتخاب نموده و به طریق مشابه بالا در پایین بر روی گزینه set as default کلیک نمایید تا میکروفون نیز به صورت پیش فرض تنظیم شود.
همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است در مواقعی میکروفون شما غیر فعال و خاموش باشد؛ در اینصورت بر روی گزینه Microphone راست کلیک نموده و گزینه Enable را انتخاب نمایید تا میکروفون فعال شود.
و در آخر در پایین صفحه Sound گزینه Ok را انتخاب نمایید تا تغییرات انجام شده اعمال شود. بدین صورت هندزفری گوشی شما تبدیل به میکروفون برای کامپیوتر شما خواهد شد.

jack 3.5 mm

3. تبدیل هندزفری به میکروفون در ویندوز 7 و 8:
این روش تقریباً برای هر دو ویندوز یکسان است. ابتدا به Control Panel رفته و به قسمت Hardware and Sound بروید. اگر پیدا کردن منوی کنترل پنل برای شما سخت است، می‌توانید در ویندوز 7 پس از باز کردن منوی استارت به نوار جستجوی پایین صفحه رفته (نوار سفید رنگ همراه با یک عکس ذره بین) و عبارت Control Panel را تایپ نمایید. برای یافتن کنترل پنل در ویندوز 8 نیز بر روی گزینه Start که در گوشه بالایی سمت چپ صفحه قرار گرفته کلیک کرده و در سمت راست بالای منوی استارت نوار سفید رنگی مشابه ویندوز 7 وجود دارد که در آنجا مشابه ویندوز 7 عبارت گفته شده را تایپ کرده و بدین ترتیب منوی کنترل پنل را پیدا خواهید کرد. پس از ورود به قسمت Hardware and Sound، گزینه sound را نیز پیدا کرده و بر روی آن کلیک نمایید. در پنجره باز شده، به تب Recording بروید. در آنجا مشاهده خواهید کرد که تعدادی میکروفون و وسیله متصل به سیستم وجود دارد. از روی مدل هندزفری خود آن را در لیست پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. سپس در پایین صفحه بر روی گزینه Set as Default کلیک نمایید و در آخر برای اعمال شدن تغییرات بر روی گزینه Ok نیز ضربه بزنید. تمام است! هم اکنون هندزفری شما نقش میکروفون شما را بازی می‌کند و می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط صوتی با دیگران استفاده کنید. اما هنوز کار شما تمام نشده و بهتر است پس از انجام هر تغییری در سیستم کامپیوتر خود، از درستی آن اطمینان حاصل نمایید.
نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است مراحل فوق را برای ویندوز 10 نیز می‌توان انجام داد، منتها چون ساختار ویندوز 10 کمی متفاوت با دو ویندوز قبلی است ما راه آسان‌تر را برای شما توضیح دادیم.

4. بررسی کارکرد هندزفری به عنوان میکروفون کامپیوتر
ابتدا به Control Panel و سپس به قسمت Ease of Access بروید. در ادامه به بخش Speech Recognition رفته و در آنجا گزینه Set Up Microphone را انتخاب نمایید. چون شما یک هندزفری (یا هدفون سیمی) را به سیستم خود متصل نموده‌اید گزینه Headset Microphone را انتخاب نموده و بر روی دکمه Next بزنید. حال برای تست هندزفری خود در آن کمی صحبت کنید؛ اگر نوار رنگی حرکت کرد، یعنی هندزفری شما به درستی متصل شده و میکروفون آن مشکلی در انتقال صدا ندارد. سپس برای پایان یافتن مرحله تست صدا بر روی گزینه Finish کلیک نمایید.

و در آخر احتمالاً اگر طرز استفاده از میکروفون هندزفری به عنوان میکروفون گوشی را نمی‌دانید، کافی است هندزفری خود را به گوشی متصل کرده و در آن صحبت نمایید. برای استفاده از هندزفری به عنوان میکروفون کامپیوتر نیز روش یکسان است؛ فقط قبل از استفاده باید یک سری تنظیماتی را در کامپیوتر خود اعمال کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود