برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

قابلیت های جدید اندروید 11

ارسال شده در2 سال قبل 227
دوستش دارم!2

قابلیت های اندروید 11

هر سال گوگل ورژن جدیدی برای اندروید می کند که این اندروید علاوه بر داشتن ویژگی های مفید قبلی، ویژگی های جدید به همراه سرعت بالاتر ارائه می کند. نسخه نهایی اندروید 11 در 8 سپتامبر 2020 منتشر شد. همان گونه که انتظار می رفت شرکت گوگل در این ورژن نیز از قابلیت ها و ویژگی هایی در آن آورده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

قسمت تب جدید برای مکالمات در بخش نوتیفیکیشن ها
این قسمت همان گونه که از اسمش پیدا می باشد آمده و نوتیف پیام ها و پیام‌رسان ها را جدا از بقیه نوتیف های گوشی قرار داده است که شما بتوانید راحت تر به پیام ها و مکالمات خود دسترسی پیدا کنید. این بخش بالای بخش بقیه نوتیف ها قرار میگیرد. همچنین شما می توانید میانبر هایی نیز در کنار آن قرار بدهید مثل می‌توانید یک میان‌بر برای مکالمه موردنظر در صفحه اصلی تعیین کنید یا چت مربوطه را در محیط گوشی شناور بنماید. این کار باعث شده که شما بتوانید پیامک ها و چت ها را از قسمت نوتیفیکیشن باکس راحت تر مدیریت کنید


شناور نمودن چت
حالت شناور کردن چت ها نسبت به قبل بسیار بهتر شده است به گونه ای که در نسخه 11 اندروید وقتی یک چت را به حالت شناور در می آورید، در رابط کاربری گوشی آیکون کوچک دایره ای کوچک نمایش داده می شود و شما می توانید در بقیه برنامه ها با داشتن دسترسی به آن باشید و آن آیکون را ببینید. این کار چت کردن را برای شما بسیار راحت تر می کند مثلا زمانی که در بازی هستید، بتوانید با فرد دیگری چت کنید و در صورت نیاز سریع وارد آن شوید و بعد از اتمام چت خود آن را ببندید. این ویژگی قبلا در اپلیکیشن Facebook Messenger استفاده شده بود.


تغییر کوچک در recents گوشی
قسمت recents قسمتی از سامسونگ می باشد که در آن تمام برنامه های باز و در حال اجرای شما را نشان می دهد و آن ها را به صورت افقی نمایش می دهد تا بتوانید آن ها را ببندید. در نسخه 11 آمده اند و بخش جستوجوی گوگل و نرم افزار های پیشنهادی حذف شده اند و به جای آن ها 3 گزینه‌ی Screenshot، Select و Share اضافه شده است. قسمت اسکرین شات، یک عکس از اپلیکیشن در حال استفاده شما می گیرد. قسمت Share برای اشتراک گذاری استفاده بشود و گذینه ی select مناسب برای انتخاب کردن متن های موجود در آن صفحه می باشد که این بخش می‌تواند متن‌های موجود در صفحه را شناسایی کرده و به شما امکان این را بدهد که متن را کپی کرده و استفاده نمایید.


ابزار داخلی ضبط ویدیو از صفحه نمایش

اندرویدهای ورژن قبل یک مشکلی که داشت، این بود که خود به تنهایی دارای ابزاری برای ضبط ویدیو از صفحه نبود و شما باید از نرم افزار هایی برای این کار استفاده می کردید. هر چند برخی از برندهایی گوشی برای گوشی های خود این ویژگی را قرار داده بودند ولی خود اندروید به تنهایی دارای این ویژگی نبود. در اندروید 11 خود گوگل آمد و این قابلیت را در خود استفاده کرد و شما این ویژگی را در اندروید 11 می بینید. برای استفاده از این قابلیت شما باید قسمت Quick Settings روی آیکون آن بزنید و از 3 قابلیت ضبط صفحه بدون صدا، ضبط صفحه با صدای صفحه و ضبط صفحه همراه با صدا و میکروفون بسته به نیاز خود استفاده نمایید.


رابط کاربری جدید در اسکرین شات
در اندروید 11 در هنگام گرفتن اسکرین شات شما با حالت جدیدی روبرو می شوید. این ظاهر جدید به گونه ای می باشد که بعد از اسکیرن شات، ایکون و عکس گرفته شده در کنار صفحه نمایشگر شما نشان داده می شود و در کنار آن شما دارای دو گذینه برای اشتراک‌گذاری یا ویرایش دسترسی خواهید بود که می توانید برای بسته شدن آن آیکون برو روی علامت ضربدر ضربه بزنید.


مجوز یک بار مصرف
یکی از مشکلاتی که اندروید های قدیمی داشت این بود که وقتی به یک برنامه دسترسی خاصی می داید این دسترسی تا همیشه برای آن اپ فعال بود و برای غیر فعال کردن شما باید به داخل تنظیمات برنامه های گوشی می رفتید و آن ها را غیر فعال می کردید. در اندروید 11 گوگل آمده و قابلیت اضافه کرده که این مجوز ها را برای استفاده یک بار به نرم افزار و اپلیکیشن مورد نظر خود بدهید و بعد از آن استفاده دیگر از کار می افتد و در صورت نیاز دوباره می توانید با دادن یک مجوز یک بار مصرف دیگر از آن قابلیت استفاده نماید.


ریست خودکار مجوز ها
یک دیگر از قابلیت هایی که در رابطه با مجوز ها به اندروید 11 اضافه شده است گزینه auto-reset feature است. نحوه کار این قابلیت این گونه می باشد که در صورتی که به یک نرم افزار مجوزی را دادید ولی مدت زیادی از آن استفاده ننمایید، قابلیت ریست خودکار مجوز ها برای به صورت خودکار آن ها را غیرفعال می نماید البته هنگام غیر فعال سازی به شما نوتیفیکیشنی می دهد که آیا می خواهید از آن مجوز ها دوباره استفاده کنید دوباره آن ها را تایید کنید. این قابلیت برای امنیت گوشی شما بسیار مفید می باشد.


دبیاگ گوشی به صورت بی سیم
این ویژگی که در اندروید 11 استفاده شده است به شما این قابلیت را می دهد که از طریق وای فای دستور های ADB را به گوشی خود ارسال نمایید در حالی که در نسخه های قبلی اندروید این حالت فقط با سیم قابل انجام بود.

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین و جدید ترین تغییرات android 11 را به همراه مثال هایی برای فهم بیشتر ارائه دهیم. شما می توانید برای مشاهده جدید ترین لوازم جانبی گوشی های سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و ... به موبایل مرکزی رجوع کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود