برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

روت کردن گوشی به چه معناست ؟

ارسال شده در2 سال قبل 473
دوستش دارم!2

روت کردن گوشی یعنی چه ؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که با برنامه ای روبرو شوید که آن برنامه برای کار کردن نیاز به روت بودن گوشی داشته باشد. حال اصلا روت یعنی چی؟ روت یعنی دسترسی ریشه ای داشتن. وقتی گوشی شما روت شود شما می توانید به تمامی قسمت های اندرویید گوشی خود دسترسی پیدا کنید. معمولا شرکت ها برای جلوگیری در خراب شدن اندروید، بسیاری از قسمت های سیستم عامل اندروید را غیر قابل دسترسی می نمایند، که شما با روت کردن گوشی فقط می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. شاید بگوید که در قسمت تنظیمات گوشی می توانید قسمت های زیادی از گوشی خود را تغییر بدهید ولی این تنظیمات موجود فقط قسمت هایی از آن می باشد که سازنده گوشی شما به شما توانایی تغییر دادن آن ها را داده است. شما با روت کردن می توانید به تمامی قسمت های گوشی دسترسی داشته باشید و خودتان آن را به دلخواه تغییر بدهید.

فواید روت اندروید

شاید با اپلیکیشن های بسیاری برخورد کرده باشید که برای کار کردن آن ها نیاز به روت باشد. این نرم افزار ها امکانات بیشتر و بسیار جذاب تری نسبت به دیگر اپلیکیشن ها دارد که نشان از کیفیت بسیار بالای آن می باشد. این اپلیکیشن ها می توانند کار هایی همچون گرفتن نسخه پشتیبان کامل، انجام خودکار کارها، افزایش سرعت و عمر شارژ، افزایش سرعت مموری کارت یا … را انجام دهند. گوگل هر ساله اندرویید خود را آپدیت می کند ولی معمولا شرکت های سازنده گوشی در گوشی های خود آپدیت های آن را به اندازه دوساله پشتیبانی می کنند و بعد از آن دیگر آپدیت جامع و بزرگی برای گوشی شما منتشر نمی کنند تا شما مجبور شوید برای استفاده از امکانات موجود در اندروید ورژن بالاتر باید گوشی های جدید تر آن شرکت ها را بخرید، البته مدت زمان دادن آپدیت برای گوشی های پرچم دار و بعضی از مدل ها بیش از 2 سال آپدیت می دهند. شما می توانید با روت دیگر مشکل نیامدن آپدیت های جدید را نداشته باشید و فقط با نصب رام های اندروید های جدید تر از آن ویژگی ها در گوشی خود بهره ببرید. همچنین می توانید کاستوم رام های متفاوت را نصب کنید و با آمدن اندروید جدید تر آن را به راحتی نصب کرده و دیگر منتظر آمدن آپدیت های شرکت گوشی خود نباشید. برای استفاده از امکانات بیشتر اندروید شما باید گوشی خود را روت کنید.

گوشی خود را روت کنیم یا روت نکنیم؟

شاید الان بگویید با وجود چنین ویژگی هایی اصلا چرا نباید گوشی اندرویدی خود را روت کرد. روت کردن علاوه بر دادن دسترسی های زیادی می تواند مشکلات جدیدی را برای گوشی شما به وجود بیاورد. از جمله مشکلاتی که روت کردن ممکن است پیش بیاورد عبارت است از
1. ابطال گارانتی موبایل
درصورتی که گوشی شما دارای گارانتی می باشد اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم که گوشی خود را روت کنید زیرا این کار باعث می شود که گارنتی گوشی شما باطل شده و در صورت خرابی نتوانید از آن گارانتی استفاده کنید.
2. گرفتن بد افزار
کاستوم رام هایی که معمولا نصب می کنید دارای به روز ترین پچ های امنیتی نیستند و به همین دلیل ممکن است سریع گوشی شما ویروسی شود و با گرفتن باج افزار قفل شود. قفل شدن یا ویروسی شدن باعث می شود بسیاری از اطلاعات شما بپرد و همچنین هکر ها سریع شما را هک نمایند.

ROOTANDROID
3. دریافت نکردن آپدیت های اندروید
درست است که قبلا گفتیم می توانید به کمک رام ها از به روز ترین اندروید استفاده کنید ولی این به آن معنی نمی باشد که گوشی شما آپدیت دریافت کند بلکه شما فقط ورژن آن را آپدیت می کنید. بعد از روت دیگر بسته های امنیتی و بعضی از آپدیت هایی که از طریق شرکت سازنده گوشی و اندرویید می آید را دریافت نمی کند و شما برای دریافت آپدیت باید منتظر دادن آپدیت از توسعه دهنده رام باشید.
4. بریک شدن گوشی
بریک شدن یعنی این که به بخش نرم افزاری گوشی شما آسیب برسد و گوشی شما از کار بیفتد. این مشکل معمولا موقعی پیش می آید که روت شما ناقص باشد یا ناقص نصب شود و یا شما مطابق دستور العمل های روت کردن اجرا نکرده باشید. در صورت بریک شدن و نبودن گارانتی شما باید هزینه های بالایی برای درست کردن آن پرداخت کنید
5. ناسازگاری بعضی از اپلیکیشن ها
روت کردن به دلیل این که به شما کمک می کند دسترسی های زیادی بگیرید ممکن است بعضی از قسمت های گوشی شما کار نکند. برخی از بخش‌های تلفن همراه دیگر کار نکند. ممکن است پس از روت و نصب رام جدید بعضی از نرم افزار ها با گوشی شما همخوانی پیدا نکرده و یا کامل ران نشود.
روت کردن یا نکردن گوشی کاملا بر نظر شما می باشد اگه شما مزایای روت را بیشتر ترجیح می دهید می توانید آن را به راحتی و با چند عمل ساده روت نمایید و یا اگر فردی محافظه کار هستید می توانید خود و گوشی از مشکلاتی که بعد از روت، ممکن است پیش بیاید، محافظت نماید. برخی از روت برای هک کردن بازی‌ها و دسترسی به منابع نامحدود و بک آپ گیری های گوشی نیاز به روت شدن دارند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود