برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

چرا به یکباره برنامه ای در اندروید متوقف می شود؟

ارسال شده در2 سال قبل 354
دوستش دارم!1

چرا به یکباره برنامه در اندروید خارج می‌شود؟

حتماً این اتفاق برای شما نیز افتاده که هنگام کار به یک برنامه برای انجام پروژه‌ای مهم یا گوش دادن موسیقی و حتی بدتر وسط بازی، برنامه شما یا به یکباره بسته شده و یا دیگر به دستورات شما پاسخی نمی‌دهد و به قول خودمان هنگ می‌کند یا کرش می‌خورد (البته شکل درست‌تر Freeze شدن است). معمولاً در چنین مواقعی از فرط عصبانیت یا گوشی خود را به طرفی پرتاب می‌کنید یا با مشت بر آن می‌کوبید و یا به زمین و زمان بد و بیراه میگویید. خوب این‌ها واکنش‌هایی طبیعی است و همه ما بدون شک حداقل یکبار از این تجربه‌ها را در زندگی خود داشته‌ایم، اما بهتر نیست به جای آزار دادن خودتان به دنبال علت وقوع این دست مشکلات باشید؟

در قدم اول معمولاً کاربران گمان می‌کنند که مشکل از ناسازگاری گوشی و یا خرابی نرم افزار می‌باشد که خب همیشه اینطور نیست. توقف ناگهانی برنامه دلایل مختلفی دارد و راه‌های گوناگونی نیز برای رفع آن در نظر گرفته شده است. داشتن کمی صبر و حوصله برای کنار آمدن با این مشکل کمک بسیاری به شما خواهد نمود. در این مقاله ما قصد داریم دلایلی که باعث خروج ناخواسته برنامه اندرویدی می‌شود و راه‌های رفع آن‌ها را مورد بحث قرار دهیم.

دلایل Not Responding و توقف برنامه‌های اندرویدی

1. نسخه اندروید دستگاه شما مناسب برنامه مورد نظر نمی‌باشد و برنامه آن نسخه را پشتیبانی نمی‌کند.
2. برنامه نیاز به بروز رسانی داشته و نسخه فعلی آن قدیمی است؛ البته لزومی ندارد که برنامه‌های اندرویدی برای اجرا شدن همیشه آپدیت باشند، اما به روز کردن برنامه به کارکرد بهتر آن کمک خواهد کرد. به هر حال بعضی از برنامه‌های اندرویدی بدون آپدیت به جدیدترین نسخه اصلاً اجرا نمی‌شوند.
3. این عامل چندان ضروری نیست اما رعایت آن ضرری ندارد. تا حد امکان از اینترنت با سرعت و پایداری مناسب برای اجرای برنامه استفاد کنید. در نظر داشته باشید ممکن است برنامه‌ای بصورت آفلاین نیز قابل اجرا باشد که در آنصورت باید عوامل دیگری را بررسی نمایید.
4. این مورد بسیار در بین کاربران رایج است. ازدیاد برنامه‌های اضافی و بی استفاده در گوشی و یا آزاد نکردن حافظه گوشی از فایل‌های زائد به مدت طولانی باعث کاهش حافظه و فضای ازاد در آن شده که همین عامل به کلی کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد. نه تنها اجرا کردن برنامه‌های اندرویدی بلکه فعالیت‌های دیگری مانند فیلم دیدن و تماس گرفتن نیز با اختلال مواجه خواهد شد.
5. ممکن است خود برنامه یا بازی باگ و ایراد نرم افزاری داشته باشد، در اینصورت باید مشکل را با خود سازنده برنامه در میان بگذارید.

راه های حل مشکل توقف ناگهانی برنامه اندرویدی

1. ریستارت کردن دستگاه اندرویدی:
راه حلی که اکثر کاربران بدون اینکه از فواید آن اطلاع داشته باشند انجام می دهند. اغلب اوقات یک ریبوت ساده باعث حل مشکلاتی از این قبیل می شود و نیازی به صرف زمان بیشتری برای حل مشکل نخواهد بود. ریستارت کردن دستگاه اندرویدی باعث پاک شدن کش دستگاه شده و بدین ترتیب کارایی آن را بهبود خواهد بخشید.

restart

2. بررسی کنید که اتصال اینترنت دستگاه مشکلی نداشته باشد
همانطور که قبلاً نیز برایتان بیان کردیم، بعضی از برنامه های اندرویدی ممکن است برای اجرا حتما به اینترنت نیاز داشته باشند و بعضی هم کاملاً بصورت آفلاین عمل کنند. بنابراین حتما از سالم بودن اتصال اینترنت خود مطمئن شوید. لازم به ذکر است هنگامی که در حال کار با برنامه‌ای هستید به دلیل اینکه ممکن است به یکباره اینترنت شما ضعیف و یا قطع شود، برنامه نیز به طور ناگهانی از کار بایستد.

3. از به روز بودن برنامه اطمینان حاصل کنید
آپدیت کردن یک برنامه اندرویدی الزامی ندارد و فقط به کارکرد بهتر آن منجر می شود. اما گروهی از برنامه ها نیز وجود دارند که تا زمانی که به روز ترین نسخه را نداشته باشند، یا درست کار نمی کنند و یا اصلاً اجرا نخواهند شد، بنابراین از عامل را نیز مد نظر داشته باشید.

4.به روز بودن برنامه Google Play Services را بررسی کنید
این برنامه یکی از نرم افزار های ضروری گوشی های اندرویدی بوده و به اجرا صحیح تر و بهینه تر برنامه ها و بازی ها مختلف کمک می کند. به روز نبودن این برنامه موجب می شود گوشی توانایی اجرای صحیح برنامه ها را نداشته باشد.
5. برنامه را توقف اجباری (Force Stop) کنید
این نیز یکی دیگر از راه حل های آسانی و رایج برای کنار آمدن با مشکلات برنامه های اندرویدی می باشد. کافی است به بخش تنظیمات گوشی رفته، سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در پنجره باز شده گزینه توقف اجباری را انتخاب نمایید. اگر زبان دستگاه شما انگلیسی است باید گزینه Force Stop را انتخاب کنید. این روش در کنار ریستارت کردن دستگاه اندرویدی از روش های رایج و کارساز می‌باشد.

6. کل دیتای برنامه را پاک و یا خود برنامه را حذف و دوباره نصب نمایید.
معمولاً در مواردی که پاک کردن کش، فورس استاپ کردن برنامه و یا ریستارت کردن دستگاه اندرویدی جواب نمی دهد باید برنامه مورد نظر را یا Clear Data (حذف کل داده های برنامه) و یا آن را حذف و مجددا نصب نمود. هم چنین می توانید برنامه های به درد نخور و اضافی را پاک نمایید؛ زیرا در بسیار از مواقع به دلیل پر بودن حافظه گوشی برنامه های آن به درستی کار نمی کنند؛ به همین دلیل آزاد کردن فضای گوشی به بهبود عملکرد آن کمک می کند.

و در آخر، اگر با انجام دادن تمام راه های بالا به نتیجه نرسیدید، احتمالاً مشکل از خود دستگاه شماست؛ بنابراین باید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. فقط فراموش نکنید که قبل از آن از فایل های خود پشتیبان بگیرید زیرا پس از ریست فکتوری کردن دستگاه تمام فایل های آن پاک شده و قابل ردیابی نخواهند بود.امیدواریم راه حل های گفته شده در رفع توقف یکباره برنامه در اندروید ثمربخش بوده باشد و بتوانید به راحتی این باگ سیستمی را برطرف کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود