برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت بین انواع هدفون

ارسال شده در2 سال قبل 253
دوستش دارم!1

نکات مهم و کاربردی برای خرید هدفون‌های بی‌سیم

هدفون‌ها یکی از لوازم جانبی مورد نیاز در زندگی روزمره ما می‌باشند و کاربردها و فواید گوناگونی دارند. کیفیت صدای بالا، قابلیت نویز گیری، جایگیری بسیار خوب و اتصال بی‌سیم به روش‌های مختلف باعث شده که در هر زمان و مکانی برای هر کاربردی هدفون‌ها استفاده شوند.
می‌دانیم که یک هدفون خوب ویژگی‌های معین و مشخصی دارد، و نمی‌توان هر هدفونی را برای خرید انتخاب نمود. اگر قصد خرید یک هدفون بی‌سیم را دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا تفاوتی بین انواع مختلف هدفون‌ وجود دارد؟

البته که انواع مختلف هدفون از نظر کیفیت و قیمت با هم متفاوت هستند و مزایا و معایبی نیز با خود دارند. اما این انواع مختلف هدفون چه هستند و چه مشخصاتی دارند؟ در این مقاله به طور مفصل به این موضوع می‌پردازیم.
هدفون‌های بطور کلی و از نظر اتصال به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. هدفون‌های سیمی یا با سیم
  2. هدفون‌های بی‌سیم

همچنین هدفون‌ها (چه سیمی و چه بی‌سیم) می‌توانند بصورت پشت بسته، پشت باز، تو گوشی، دور گوشی و رو گوشی هم عرضه شوند، اما صورت‌بندی کلی به طریقی است که در بالا بیان گردید. در ادامه موارد نامبرده را برای شما خواننده گرامی شرح می‌دهیم:


هدفون‌ پشت بسته:
اگر در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا رفت و آمد می‌کنید، هدفون‌های پشت بسته انتخاب مناسبی برای شما هستند. مهم‌ترین مزیت این هدفون‌ها قابلیت نویز گیری آن‌ها است. اینگونه هدفون‌ها دارای پدی از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی بوده و وجود این پد از نشت صدا به بیرون یا ورود و تداخل صدا به داخل جلوگیری می‌کند؛ بنابراین اگر در محیط‌های ساکتی قصد گوش دادن به موسیقی را دارید بهتر است از این گونه هدفون استفاده نمایید. البته به دلیل اینکه این هدفون‌ها گوش شما را بطور تقریباً کاملی از فضا بیرون ایزوله می‌کنند، گوش‌های شما سریع داغ شده و عرق می‌کنند. به علاوه ی موارد گفته شده این هدفون‌ها محکم به گوش می‌چسبند که در مدت طولانی باعث درد و خستگی گوش می‌شود.

هدفون پشت باز:
با تعریفی که از هدفون‌های پشت بسته در بالا ارائه شد، فهمیدن تفاوت هدفون پشت باز با پشت بسته کار چندان سختی نخواهد بود. هدفون پشت بسته آن پدی که از نشت صدا جلوگیری می‌کند را دارا نیست بنابراین باید ویژگی نویزگیری را از اینگونه هدفون‌ها حذف نمایید. البته نداشتن این ویژگی چیز بدی نیست، به هر حال ممکن است در مواقعی بخواهید صدای محیط اطراف را بشنوید یا تجربه‌ی بهتر و کاملتری از گیم و فیلم داشته باشید، در اینصورت این هدفون‌ها بکار شما خواهند آمد. همچنین استفاده‌ی طولانی مدت از این هدفون خستگی کمتری را برای شما خواهد داشت. لازم به ذکر است که کیفیت صدای این هدفون نیز نسبت به هدفون‌های پشت بسته قویتر و در عوض بیس ضعیف‌تری دارند.

هدفون تو گوشی:
که به هندزفری معروف هستند، به دلیل ارزان قیمت بودن، سبک بودن، حمل آسان و تنوع بسیار زیاد محبوب و رایج می‌باشند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کنار مزایایی که هندزفری دارد، احتمال گم شدن بالاتر و کیفیت صدای پایین‌تر از معایب آن‌ها بوده که در هنگام خرید هندزفری باید حتما بخاطر داشته باشید.

هدفون رو گوشی و دور گوشی:
هدفون دور گوشی کل گوش را بوسیله پد‌هایی احاطه کرده و از همانند هدفون پشت بسته از نشت صدا جلوگیری می‌نماید. معایب آن‌ هم تقریبا مانند هدفون‌های پشت بسته است، یعنی استفاده‌ی طولانی از آن باعث درد و هستگی گوش شده و همچین تعریق و داغ شدن گوش را نیز به همراه دارد. البته هدفون دور گوشی بصورت پشت باز نیز، به منظور عبور هوا و صدا تولید می‌شود. هدفون‌های دور گوشی بزرگترین و سنگین‌ترین انواع هدفون می‌باشند، پس در هنگام خرید اینگونه هدفون حتما به این موضوع توجه کنید.
هدفون رو گوشی دارای اندازه و وزن کمتر می‌باشد و فقط روی گوش قرار می‌گیرد. همچنین مشکل چندانی بابت تعریق و خستگی گوش با آن‌ها پیدا نمی‌کنید.


مقایسه هدفون‌های بی‌سیم و سیمی:
در هدفون سیمی همیشه احتمال پارگی، قطع شدن و کشیدگی سیم وجود دارد. ممکن است سیم آن هنگام عبور از مکانی به شئ‌ای گیر کرده و آسیب ببیند. وجود گره در سیم یکی دیگر از مشکلات هدفون سیمی است. در مقابل این هدفون‌ها تاخیری در انتقال صدا ندارند، ارزان‌ ترند، بدون باتری کار کرده و صدای با کیفیت‌تری را نیز ارائه می‌دهند.
یکی از بزرگترین مزیت هدفون بی‌سیم برد بالای آن‌ها می‌باشد. البته همانطور که گفته شده بسته به فاصله از منبع سیگنال ممکن است تاخیری هم در پخش صدا داشته باشند. اگر هنگام ورزش یا هر فعالیتی که در آن تحرک زیاد است می‌خواهید موسیقی گوش بدهید، هدفون‌های بی‌سیم به دلیل نبود سیم و به دنبال آن نبود مزاحمت هنگام استفاده، حتما بکارتان می‌آیند.

مطالبی که تا الان مطالعه نمودید برای آشنایی شما با انواع مختلف هدفون بیان گردید. در صورتی که تمایل به خرید یک هدفون بی‌سیم دارید، موبایل مرکزی همراه شماست.

می‌خواهید هدفون بی‌سیم بخرید؟ 3 نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید:
1) نوع اتصال:
هدفون‌های بی‌سیم هم از طریق بلوتوث و هم از طریق سیگنال مخصوص به دستگاه متصل می‌شوند. مزایای هدفون بی‌سیم بلوتوثی این است که در صورت نبود درگاه برای اتصال دستگاه به هدفون، می‌توان از طریق بلوتوث آن‌ها را متصل کرد. همچنین هدفون‌های بلوتوثی اکثر دستگاه‌ها را پشتیبانی می‌کنند و شارژ کمتری را نیز مصرف می‌کنند.
2) قیمت:
مسملا هرچه قابلیت‌های یک هدفون بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. هدفون‌هایی در بازار هستند که با داشتن قابلیت‌های بالا قیمت مناسب و به صرفه‌ای دارند. همچنین از هر فروشنده‌ای خرید نکنید زیرا نا آگاهی از قیمت باعث می‌شود هزینه‌ی اضافی را برای یک هدفون پرداخت کنید.
3) برند و گارانتی:
گارانتی یک محصول مهم‌ترین عاملی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اصلا خرید محصول گارانتی کاری تقریبا بیهوده است. پرسش از دوستان و آشنایان و فروشندهگان قدیمی و با سابقه و مقایسه برند‌های مختلف به شما در یافتن یک هدفون با کیفیت کمک خواهد کرد.
با مطالعه‌ی نکات گفته شده شما اطلاعات کافی برای خرید هدفون‌های بی‌سیم و علاوه بر آن سیمی را دارید. موبایل مرکزی مفتخر است ضمن ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز شما برای خرید انواع لوازم جانبی و الکترونیکی، محصولات مورد نظر شما را به بهترین قیمت و در کمترین زمان برای شما فراهم کرده و درب منزل به شما تحویل دهد.در صفحه هدفون می توانید با انتخاب فیلتر مناسب ، مناسب ترین هدفون برای خودتان را انتخاب کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود