برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

آیا نیاز است برای گوشی آنتی ویروس نصب کنیم ؟

ارسال شده در2 سال قبل 217
دوستش دارم!1

آیا نیاز است آنتی ویروس روی گوشی نصب کنیم ؟

شاید تا به الان برایتان سوال پیش آمده که آیا گوشی های شما همانند کامپیوتر ها نیاز به آنتی ویروس برای امنیت دارند یا خیر؟ امروزه حرف و حدیث های فراوانی در مورد امنیت پایین تر گوشی های اندروییدی نصبت به گوشی های شرکت اپل می باشد. گوشی ها نسبت به پیسی و ویندوز دارای امنیت بیشتری می باشد زیرا دارای یک فروشگاه مرکزی می باشد که آن فروشگاه ها خود به خود نرم افزار های داخل خود را از لحاظ ویروسی بودن اسکن و چک می کنند. برای جواب دادن این سوال که گوشی شما به آنتی ویروس نیاز دارد باید دید که اولا ویروس چیست؟

ویروس چیست؟

ویروس در واقع یک برنامه بسیار کوچک می باشد که بر خلاف خواست شما شروع به اختلال در دستگاه هوشمند شما می کند. هکر ها با ساخت ویروس ها می تواند به سرقت، تخریب اطلاعات بانکی یا عکس ها و مکان کنونی (لوکیشن) شما و... بپردازند. این سرقت برای اشخاصی که اطلاعات شرکت ها و سازمان ها را دارند بسیار بد است زیرا دشمن آن شرکت با دسترسی پیدا کردن به این اطلاعات، به شرکت و یا سازمان های شما ضربه سختی می زنند. نکته قابل توجه در ویروس ها این است که هرکدام برای یک سیستم عامل معمولا نوشته می شود و فقط در آن سیستم هامل کار می کند مثلا ویروس های کامپیوتر و ویندوز در گوشی شما کار نمی دهند و ویروس های اندروییدی روی ویندوز کار نمی دهد. البته شما باید به این نکته دقت کنید که درست است ویروس ویندوز روی یا گوشی کار نمی دهد ولی اگر گوشی شما دارای ویروس ویندوز می باشد با وصل شدن آن به ویندوز، ویندوزتان ویروسی می شود و این ممکن است با بودن ویروس اندروییدی در کامپیوتر، با وصل گوشی خود به آن، گوشی آن را ویروسی نمایید.
انواع ویروس
ویروس های می توانند علاوه بر نوع عملکرد متفاوت باشند مثلا بعضی از آن ها پیام های تبلیغاتی می فرستند و یا بعضی شروع به پر کردن فضای گوشی شما می کنند. این مدل ویروس ها خطرناک نمی باشند بلکه نوع ویروسی که پیشتر برای شما گفتیم خطرناک است. همچنین بعضی از ویروس ها برای فیشینگ استفاده می شوند. نحوه کارکرد آن به گونه ای می باشد که می تواند با شبیه سازی کردن برنامه ها و یا صفحه های های سایت، اطلاعاتی که شما وارد آن می کنید را به دست آورده و برای افراد دیگر می فرستد. از این نوع ویروس های بسیار هستند. شاید شما با سرچ کردن اسم یک برنامه معروف در گوگل پلی با لیست طولانی از برنامه های شبیه به آن روبرو شوید که همه آن ها جعلی است و بعد از نصب شروع به ارسال اطلاعات موجود در گوشی شما به فرد سازنده این اپ میفرستد و اطلاعات شما را سرقت می کند. بعضی دیگر از ویروس ها به فرد دیگر دسترسی دوربین های گوشی شما را میدهد. یک مدل ویروس هم می باشد که ان ها به محض ورود به گوشی، شروع به ریست کردن و پاک کردن تمامی اطلاعات موجود در گوشی شما می کند.
در گوگل پلی 100 ها نوع آنتی ویروس موجود می باشد که بیشتر آن ها به صورت رایگان و دارای قسمت های پولی می باشد و می توانید با نصب آن ها امنیت گوشی خود را افزایش دهید.
نحوه کارکرد آنتی ویروس گوشی
ضد ویروس های گوشی مانند ویروس کش های ویندوزی می باشد. هنگامی که آنتی ویروس اندروید یا آنتی ویروس اپل را نصب می کنید، شروع به اسکن فایل ها و اپلیکیشن ها می کنند و پس از آن هنگامی که شما فایل و نرم افزار جدید روی آن میریزید آن را شروع به اسکن میکند و در صورت برخورد با فایل یا نرم افزار ویروسی به شما هشدار می دهد. آنتی ویروس های موبایل برخلاف آنتی ویروس های کامپیوتر توانایی پاک کردن ویروس و بدافزار را ندارد و بلکه شما باید خودتان آن را پاک کنید. آنتی ویروس های معروف معمولا دارای دو نسخه رایگان و پولی می باشند که نوع رایگان امکانات ضروری را دارد ولی نوع پولی آن دارای ویژگی های دیگری همچون ابزارهای قفل و پاک کردن اطلاعات از راه دور، پشتیبان گیری، حذف تبلیغات و... می باشد و با خرید قسمت پولی آن ها فعال می شوند.
مشکلات آنتی ویروس
یکی از مشکلاتی که دارد این است که از پردازش گر را بسیار درگیر خود می کند و درنتیجه توان آن کمتر می شود. همچنین بعد از نصب متوجه مصرف شدن سریع تر باتری گوشی خود می شود زیرا همواره در حال کار کردن است و این کار کردن، عمر باتری گوشی را کم میکند. همچنین استفاده زیاد از منابع سیستم باعث می شود که سرعت گوشی شما پایین بیاید و عملکرد آن را تحت شعاع خود قرار بدهد و گوشی شما سریع تر داغ می شود.
آیا نیاز به اپلیکیشن آنتی ویروس داریم؟
این سوال کاملا بستگی به تصمیم خودتان دارد! شما می توانید با نصب یک آنتی ویروس کمی امنیت بیشتری داشته باشید چون آنتی ویروس ها هم نمی توانند همه ویروس ها را شناسایی نماید و یا می توانید با اقداماتی ساده از ویروسی شدن گوشی های خود جلوگیری نمایید.این راه کار ها
1. نصب نکردن نرم افزار های تایید نشده و خارج از فروشگاه ها گوگل پلی و یا پلی استور. باز
2. باز نکردن ضمیمه ها و فایل و ایمیل های مشکوک
3. کلیک نکردن روی لینک ها بدون داشتن آگاهی از ماهین آن ها
شما می توانید با رعایت کردن این چند راه کار ساده از ویروسی شدن گوشی خود جلوگیری کنید و یا برای اطمینان بیشتر می توانید از آنتی ویروس های معروف و معتبر استفاده نمایید و این تماما بستگی به خودتان دارد ولی به نظر کارشناسان موبایل مرکزی اگر دارای گوشی های ضعیف می باشید بهتر است از نصب آنتی ویروس صرف نظر کنید و اگر هم بر روی گوشی های قوی نصب می کنید از آنتی ویروس های معروف و قوی استفاده نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود