برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

در مورد رینگ لایت (Ring Light) چه می دانید؟

ارسال شده در2 سال قبل 307
دوستش دارم!2

رینگ لایت چیست و کاربردهای آن

رینگ لایت (Ring light – حلقه نورانی) در واقع یک وسیله به حالت دایره ای و رینگ مانند می باشد که دارای چراغ هایی برای عکاسی می باشد. رینگ به معنی حلقه می باشد و لایت معنی چراغ و نور می دهید که در کنار هم معنی حلقه نور می دهد. رینگ لایت یک از بهترین ابزار ها برای نورپردازی می باشد که در صنعت مدلینگ برای گرفتن عکس های بسیار زیبا از آن استفاده می کنند. کار با رینگ لایت باعث می شود که به قدری حالت و نوع عکاسی شما بشود که گویی شما در استودیو و با وسایل بسیار گران تر آن استفاده کرده اید. فرم دایره ای رینگ لایت به این دلیل نی باشد که دوربین شما در بین آن قرار بگیرد و شما به کمک آن سایه های بسیار نرم به همراه نورپردازی بسیار با کیفیتی داشته باشید.

نحوه اختراع رینگ لایت

در سال 1952 برای متمرکز و حالت خاص کردن نور برای استفاده در دندان‌پزشکی رینگ لایت اختراع شد. پس از مدتی دیدند که از آن هم می شود در عکاسی نیز استفاده کرد و دیدند که عکس هایی که به کمک رینگ لایت گرفته می شود بسیار نورپردازی و حالت زیباتری دارند و از آن در عکاسی هم استفاده کردند. رینگ لایت های اولیه دارای چراغ حلقه ای معمولی فلوئورسنت می بودند که به مرور زمان به دلیل قیمت کمتر، کنترل بهتر، ماندگاری بیشتر و کیفیت نور بالاتر از چراغ های LED به جای آن استفاده کردند. چراغ های LED مصرف پایین تری نسبت چراغ های فلوئورسنت دارد. همچنین LED ها دارای رنگ های دیگر نیز می باشد که به شما قدرت انتخاب بیشتر در هنگام عکاسی می دهد.


موارد استفاده از رینگ لایت ها
از رینگ لایت می تواند در عروسی ها و تولد ها نیز استفاده کرد. رینگ لایت همچنین مناسب برای عکاسی از گل، جواهر، غذا و چیز های کوچک می باشد تا قشنگ با نور آن جزئیات کاملا به صورت آشکار پیدا شود. از رنگ لایت های می توان برای عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو و... استفاده کرد. رینگ لایت بیشتر مناسب برای عکاسی از سوژه ها در فاصله ی کم است ولی می توان از آن برای نور پردازی برای فیلم برداری نیز استفاده کرد و فقط برای عکاسی نیست.


نحوه کارکرد رینگ لایت

رینگ لایت ها نور های پراکنده بیشتری در اطراف سوژه ارائه می دهد به گونه ای که سایه های تند موجود در صحنه کمتر شوند و عکاسی بهت شود. نور رینگ لایت باعث می شود که چیزی که دارید از آن عکس می گیرید برجسته تر نشان دهد و عکس بسیار زیبایی از آن سوژه گرفته شود. به دلیل این که معمولا دارای لامپ های سفید خاصی می باشند که از نور روز در محیط تقلید می کنند، در صورت عکس گرفتن از شخص، پوست او را به صورت طبیعی در عکس می اندازد. به دلیل حالت نوری که دارد چشم ها را بسیار زیبا تر نشان می دهد به گونه ای که نور آن در چشم جلوه ی زیبایی تشکیل می دهد و چشم بسیار براق تر و زیبا تر نشان داده می شود. همچنین انعکاس نور در قرنیه چشم باعث ایجاد شدن حالت بسیار زیبایی می شود. شاید شما هم دیده باشید در بعضی از عکس های گرفته شده از اشخاص در اطراف قرنیه چشم های آن ها دارای نور سفیدی به صورت دایره ای است که گویی این نور مال خود چشمان آن ها است، این نور در واقع همان نور منعکس شده از رینگ لایت ها می باشد که فاصله ی آن را به گونه ای تنظیم کرده اند که دقیقا در چشم فرد بیفتد.
در عکاسی ماکرو به دلیل این که رینگ لایت نور یکدستی را به سوژه شما می تاباند و گستردگی نور آن باعث می شود که هنگام عکاسی سایه ای اطراف سوژه ایجاد نشود و عکس شما بسیار بهتر و پر جزئیات تری در اختیار شما قرار می دهد.
همچنین در محیط استودیویی می تواند به کمک دیگر منابع نور شما بیاید و حالت روشنایی سه بعدی برای عکاسی خود ایجاد کنید که این حالت را باید با نزدیک و دورکردن منبع های نور به آن درست کنید.
با وجود این که رینگ‌لایت ها در عکاسی بسیار پر استفاده هستند اما می توان آن را در فیلم برداری هم استفاده نمود. اگر شما استریمر یا ویدیو بلاگر هستنید می توانید از نور موجود در رینگ لایت ها برای فیلم برداری استفاده نمایید. تقریبا بیشتر کسانی که در یوتیوب و توییچ کار می کنند از رینگ لایت ها بسیار استفاده می کنند. می توان از رینگ لایت هم برای گوشی هم استفاده نمود.
LED های رینگ لایت می تواند درجه نور 54000 کلوین را ایجاد کند که این درجه برابر با نور عادی در روز می باشد که به دلیل این که به سوژه بسیار نزدیک می باشد بسیار بهتر از نور عادی عمل می کند و نور مستقیم آن باعث ایجاد عکس های بسیار بهتر می شود. این ویژگی موقعی بسیار معلوم می شود که هوا ابری شود و نور کمتر می شود و شما دیگر نمی توانید به صورت معمولی به عکاسی بپردازید، در این هنگام رینگ لایت می تواند با تولید نور مورد نیاز به عکاسی شما بسیار کمک کند.

نکات استفاده از رینگ لایت
شما می توانید در رینگ لایت خود هم از منبع نور ثابت و هم از منبع نور چشمک‌زن استفاده کرد. اگر شما از منبع نور ثابت استفاده کنید می توانید سریع هرگونه تغییر نورپردازی در محیط را متوجه شوید و راحت تر به عکاسی بپردازید. وقتی از منابع نور چشمک زن استفاده می‌کنید، با هر بار شات زدن باید نتیجه‌ی کار خود را مشاهده کرده و ایراد های موجود را فهمیده و در عکس‌های بعدی آن را رفع نمایید، این روش برای بسیار زمان‌بر خواهد بود، اما اگر از نورهای ثابت استفاده کنید می توانید با چشم خود کوچک ترین تغییری را قبل از عکس گرفتن متوجه بشوید و بعد رفع آن عکس بگیرید. در صورت این کار در زمان خود بسیار صرفه‌جویی می کند.
ابعاد رینگ لایت در هنگام استفاده بسیار مهم می باشد، به گونه ای که اگر شما از رینگ های کوچک در فاصل دور استفاده کنید نور بسیار کمی ایجاد می کند و حدودا تاثیر مثبتی در عکاسی شما ایجاد نمی کند. برای فواصل دور بهتر است از رینگ لایت های بزرگ استفاده نمایید زیرا نور بسیار بهتری و قوی تری ایجاد می کند. همچنین می توانید برای قدرت نور رینگ‌لایت از مدل هایی که دارای قابلیت تنظیم نور داشته باشند استفاده کنید تا بسته به شرایط میزان نور تولیدی توسط رینگ لایت را تنظیم کرده و توسط آن بهترین عکس ها را بگیرید. برای تغییر رنگ های منبع نورتان می توانید از ژل های رنگی استفاده کنید و سپس دوباره آن ژل را بردارید تا بتوانید از رنگ اصلی رینگ لایت استفاده می شود. رنگ های فلورسنت، سفید گرم یا حتی سفید تند، به جای زرد گرم یا سفید روشن جزو رنگ های بسیار پرطرفدار می باشد که معمولا در این رنگ ها تولید می شوند.


نحوه استفاده از لایت رینگ

1. استفاده به عنوان نور معمولی
شما می توانید از ring light به‌عنوان منبع نور استفاده کنید. شما می توانید با دادن زاویه به نور لایت رینگ و جهت دهی آن به سوژه ی عکاسی خود، حالت بسیار زیبایی ایجاد کنید و عکس های روشن و واضحی بگیرید. می توانید به کمک لایت رینگ در مکان های تاریک نور انداخته و شروع به عکاسی یا فیلم‌برداری کنید.
2. استفاده به عنوان یک تکیه گاه
به دلیل این که چراغ های موجود در رینگ لایت زیاد گرم نمی شوند می توانید از آن به عنوان تکیه گاهی برای سوژه عکاسی خود استفاده کنید و با دادن حالت و فیگور زیبایی به سوژه طراحی بسیار زیبایی ایجاد کنید.
3. استفاده به عنوان نور پرکننده(fill light)
می توانید از رینگ‌لایت در کنار دیگر منبع های نور حالت زیبایی ایجاد کرده و به عکاسی به پردازید. استفاده از رینگ لایت به عنوان نور دوم یا نور پر کننده می تواند تمامی سایه ها را از بین ببرد و نو کاملا یکنواختی را در سرتاسر شیء موردنظر ایجاد کرده و شروع به عکاسی از آن کنید. البته باید دقت کنید احتمالا نور های استروب ها یا منابع نور دیگر دارای نور قویی تری نسبت رینگ لایت می باشد و شما باید رینگ لایت را به گونه ای تنظیم کنید که نور ها به خوبی مخلوط شود و حالت بسیار زیبایی ایجاد کند. یا می توانید با کم کردن نور استروب های خود از رینگ لایت به عنوان منبع نور اصلی استفاده کنید و به عکاسی با بهترین روشنایی بپردازید.
4. استفاده به عنوان جزئی از ترکیب بندی
شما می توانید به کمک رینگ لایت و نور های رنگی دیگر روشنایی با رنگ های ترکیب شده ایجاد کنید و جلوه های زیبایی ایجاد کرده و شروع به عکس گرفتن کنید. همچنین می توانید با جابجایی و دادن زاویه های بسیار خاص به نور ها حالت و ترکیب نور بسیار خاصی بر روی وسیله مورد نظر، ایجاد هاله های زیبا در قسمت های خاص سوژه می تواند باعث زیبا شدن هرچه بیشتر عکس شما شود.

5. استفاده برای تار کردن یا کشیدن
شما می توانید با تغییر دادن حالت و مکان یا زاویه ی نور رینگ لایت اطراف یا قسمت هایی از سوژه را در هین عکس انداختن به صورت تار در آورده تا عکس شما بسیار زیبا و حرفه ای شود.

درست کردن ring light بهتر است یا نسخه ها موجود در بازار؟
همچنین شما می توانید به صورت دستی نیز رینگ لایت بسازید که در اینترنت نحوه های ساخت انواع آن بسیار است. در صورتی که خودتان دارید رینگ لایت می سازید باید به مجموعه نکاتی توجه کنید تا به ایمنی باشد. مثلا یکی از این ها نکات این است که رینگ لایت نباید دارای لبه های تیز باشد که به دستان و وسیله ها ضرر برساند و یا تعداد چراغ مناسبی داشته باشد تا نور استانداردی ایجاد کند و یا سیم های آن به گونه ای باشد که دچار برق گرفتگی نشوید. پس بهتر است که شما نسخه آماده ی آن را خریداری نمایید زیرا نسخه هایی که شرکت ها می سازند دارای سایز های بسیار دقیق و استاندارد برش داده شده اند تا از آن در بهترین حالت بشود استفاده نمود.

سخن آخر
خریدن رینگ لایت می تواند به شما در عکاسی بسیار کمک کند. شما می توانید به کمک ویژگی هایی که به کمک رینگ لایت پیدا می کنید حالت های بسیار زیبایی ایجاد کرده و عکس های خود را در حرفه ای ترین حالات بگیرید. رینگ لایت های فقط مناسب برای دوربین های عکاسی نمی باشد و شما می توانید از رینگ لایت های مخصوص گوشی برای گوشی های خود استفاده نمایید. این رینگ لایت ها دارای حجم بسیار کمی می باشد تا بتوانید آن را همراه خود حمل کرده و از آن در عکاسی در گوشی های خود استفاده نمایید. انواع رینگ لایت ها با قیمت های بسیار مناسب در فروشگاه موبایل مرکزی موجود می باشد. این رینگ لایت ها دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و چراغ های LED آن دیر به دیر می سوزد و شما می توانید آن را با اطمینان از ما خریداری نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود