برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

پیدا کردن گوشی موبایل

ارسال شده در2 سال قبل 297
دوستش دارم!1

بعد از گم شدن گوشی چه باید کرد؟

امروزه به دلیل گرانی بیش از حد گوشی‌ها باعث شده که گم‌شدن و دزدیده شدن گوشی یک کابوس ترسناک برای شما باشد. امروزه آمار سرقت و دزدیدن گوشی بسیار بالا رفته است و برای همین نیاز است که شما در صورت دزدیده شدن آن اقدامات لازم را در پلیس انجام دهید. در صورت گم‌شدن راهکارهایی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها گوشی خود را ردیابی نمایید که در کدام مقیاس جغرافیایی می باشد. گوشی های قدیمی مشکلی که داشتند این بود که امکان ردیابی آن ها بسیار سخت بود و معمولا در صورت گم‌شدن صاحب آن گوشی بی‌خیال آن گوشی ها می‌شد زیرا آن گوشی ها نه قیمت بالایی داشت و چون حجم حافظه ی کمی دارند نمی توانست داده ها زیادی را در خود ذخیره کند. در زیر راهکار های ساده ای را به شما می دهیم که بتوانید به کمک آن گوشی گم شده خود را بیابید.

گم شدن گوشی اندرویدی به کمک جیمیل

اگر شما جیمیل خود را در گوشی خود استفاده کرده باشید و در آن ثبت شده باشد می توانید از طریق جیمیل آن را ردیابی نمایید. برای این کار شما می توانید با سرچ کردن find my device در گوگل به قسمت Google find my device بروید. بعد از ورود به صفحه Google find my device اول باید جمیل خود را وارد نمایید. پس از وارد شدن جیمیل خود لیست دستگاه هایی که این جیمیل در آن ها ثبت شده است را می بینید. با انتخاب گوشی خود در آن لیست از آخرین مکان آن ببینید. همچنین در این صفحه قسمتی می باشد که اگر گوشی شما به صورت سایلنت باشد با زدن کلید Play Sound از گوشی بیصدای شما صدایی پخش می شود و شما متوجه آن می شوید. اگر گوشی شما دزدیده شود با گزینه ی Secure Device صفحه گوشی شما قفل شده و شماره ای که در آن بخش می‌زنید روی صفحه نمایان می شود و شخص به داخل گوشی نمی تواند نفوذ کند و امکان ردیابی گوشی وجود دارد.

گم شدن گوشی های سامسونگ

در گوشی های سامسونگ جدید دارای اکانت سامسونگ می باشد که شما با واردکردن اکانت خود در آن و فعال سازی خود از امکانات خوب آن استفاده نمایید. یکی از این امکانات این است که اگر گوشی شما قفل شده باشد و رمز آن را فراموش کرده باشید می توانید به کمک اکانت خود آن را باز کنید. در صورت گم‌شدن گوشی شما می توانید به صفحه findmymobile.samsung.com مراجعه کرده و با وارد کردن اکانت خود در آن با امکاناتی همچون موقعیت دقیق گوشی روی نقشه، قفل کردن گوشی سامسونگ از راه دور، به صدا در آوردن گوشی گم شده سایلنت و پاک کردن اطلاعات می بینید که می توانید با انتخاب موقعیت گوشی خود آن را بیابید.

گم شدن گوشی اپل

اگر دارای گوشی های اپل مانند آیفون‌ها و آی‌پدها هستید. بهتر است گزینه ی Find my iPhone در قسمت setting و وارد شدن به بخش icloud اکانت اپل خود را وارد نمایید. این مهم می باشد زیرا اگر این بخش فعال نباشد شما در صورت گم شدن گوشی خود دیگر نمی‌توانید به این روش آن را بیابید. اگر گوشی شما گم شد می توانید در صورت فعال بودن بخش قبل به صفحه ی www.icloud.com/find و واردکردن اکانت خود در آن امکاناتی همچون پخش صدا و قفل کردن گوشی از راه دور و پیداکردن گوشی را ببینید و از طریق آن گوشی خود را بیابید.

پیدا کردن گوشی با کد IMEI

روش های قبلی فقط در صورتی کار می دهند که گوشی شما به اینترنت وصل باشد. این روش دیگر نیاز به اینترنت ندارد و شما با داشتن IMEI گوشی خود از طریق اوپراتور های خط گوشی خود گوشی خود را بیابید. در این صورت سیم کارت شما سوزانده یا مسدود می شود.
اگر شما دارای سیم کارت همراه اول می باشید می توانید با زدن سریال گوشی در یکی از دو روش های
• طریق شماره گیری کد # شماره سریال IMEI *۲۱۴۱* ۱۱۱*
• از طریق سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول با ارسال ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱
بعد از انجام کار فوق اپراتور همراه اول طی 10 روز اقدام به جستجوی گوشی شما و سیم کارت شما می کند که اگر در طی این مدت از گوشی یا سیم کارت شما استفاده شود به شما اطلاعات آن را می گوید.
اگر هم گوشی شما ایرانسل می باشد اول باید سیم‌کارت خود را مسدود کنید و بعد از گذشت 5 روز از مسدود شدن خط، به وسیله ی خط ایرانسل دیگری شماره *6101# را شماره گیری می کنید و کد IMEI گوشی خود را وارد می کنید و تا 48 ساعت بعد به شما پاسخ داده می شود. در صورت یافته شدن گوشی می توانید از طریق مراجع قانونی برای بازپس‌گیری گوشی خود را اقدام کنید.

در صورت دزدیده شدن باید شما چند کار زیر را انجام دهید.
• تماس با بانک و قطع ارتباط کارت های اعتباری بانکی
• قطع ارتباط با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با استفاده از دستگاه‌های دیگر
تمام این ها بهترین راهکار هایی بود که می توانید از آن برای یافتن گوشی خود انتخاب کنید. این راهکار فقط برای گوشی ها می باشد و متاسفانه در مورد لوازم جانبی موبایل نمی باشد. اگر آن ها دزدیده شود احتمال زیاد شما درگیر دزد آن را نخواهید یافت و باید یک نسخه دیگر از آن بخرید که می توانید بهترین لوازم جانبی موبایل در کمترین قیمت ها را از موبایل مرکزی خریداری نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود