برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

شارژرای فست فرقی هم باهم دارن؟

ارسال شده در2 سال قبل 309
دوستش دارم!1

با افزایش ظرفیت باتری ها ، شرکت های سازنده موبایل به این فکر افتادند تا از فست شارژ و فناوری کوالکام نسل سوم بیش از پیش استفاده کنند تا کاربران زمان کمتری را صرف شارژ کردن گوشی کنند، اما آنچه در مورد فست شارژ و خرید شارژر های فست شارژ نمی دانیم اینست که ...

تقریبا تمام تلفن های همراهی که اخیرا وارد بازار شده اند فست شارژر هستند ولی واقعا فست شارژر یعنی چی؟

اصلا چه اتفاقی میوفته که باتری زودتر شارژ میشه؟

هر شارژر فست شارژری قابل اعتماد هست؟


ســـــــلام
این بار در خدمت شما هستیم با بررسی نحوه کارکرد شارژر های فست شارژر و همچنین بررسی چگونگی کارکرد تکنولوژی فست شارژ گوشی های سامسونگ، آیفون، شیائومی، هواوی و ...
از جمله مباحث مهم در گوشی های هوشمند جدید بحث چگونگی شارژ کردن آن ها است که با پیشرفت و آمدن تکنولوژی های جدید، امروزه شاهد تکونولوژی نوین فست شارژ ها هستیم. کلمه ی فست شارژ احتمالا زیاد به گوشتان خورده است اما امکان دارد زیاد با نحوه و روش کار کابل های فست شارژ و یا آداپتور های فست شارژ آشنا نباشید . در این پست Fast Charging یا همان شارژ سریع (فست) را معرفی می کنیم و در ادامه با تکنولوژی شارژ فست گوشی سامسونگ، شیائومی ، هواوی و همچنین آیفون بیشتر آشنا خواهیم شد.

تکنولوژی شارژ سریع یا فست شارژ سامسونگ ، آیفون و سایر گوشی ها چگونه است؟
گوشی های جدید از تکنولوژی Fast Charging یا همان شارژر سریع در آن ها استفاده شده است که همانگونه که از اسمش پیداست ، برای سریع تر پیش بردن عمل شارژ کردن باتری گوشی تولید شده است. اگر بخواهیم به صورت کلی این روند را بررسی کنیم، Fast Charging این سعی را دارد تا با ارسال نمودن ولتاژ و توان بالاتر گوشی یا در حقیقت باتری مورد نظر را در مدت زمان بسیار کمتری شارژ نماید.

فست شارژ به چه منظور به بازار آمد؟

با توجه به امکاناتی که در بیشتر گوشی ها تعبیه شده است،مقدار ظرفیت باتری آن ها هم افزایش پیدا کرده است تا ما بتوانیم در ساعات بیشتری از آن ها استفاده کنیم. اما همین مقدار افزایش ظرفیت نیز احتیاج به افزایش زمان شارژ شدن نیز می باشد. فست شارژ یا شارژ سریع و کابل های فست شارژر سامسونگ و ... تکنولوژی است که برای کمک در این زمینه ایجاد شده است. در این تکنولوژی باتری گوشی هایی که دارای فناوری فست شارژ یا شارژر سریع هستند در مدت زمان بسیار کمتری پر می گردد. به عنوان مثال باید بگوییم ۶۰ یا ۵۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ می کند.

فست شارژ چگونه عمل می کند؟

باتری های استفاده شده در گوشی های هوشمند جدید معمولا از نوع لیتیوم یونی (Lithium-ion) هستند. هر کدام از این باتری ها دارای مقدار ظرفیت مشخص و معینی هستند که با میلی آمپر مشخص شده است. برای شارژ کردن این باتری ها باید مقدار توان (بر حسب وات) خاصی که حاصل ولتاژ و آمپر می باشد به آن وارد شود و باتری آن را دریافت کند. هر چه این مقدار توان بیشتر شود، باتری هم زودتر شارژ می شود. برای افزایش یافتن مقدار توان باید ولتاژ یا آمپر (یا حتی مقدار هر دوی آن ) را افزایش بدهیم.
البته در این بین محدودیت هایی نیز وجود دارد؛ برای مثال با افزایش پیدا کردن بیش از حد مقدار توان، انرژی زیاد و اضافه ای به شکل گرما ایجاد می شود و باتری داغ می کند. داغ شدن یا افزایش گرما در صورت افزایش بیش از اندازه برای باتری، باعث می شود که طول عمر باتری کاهش پیدا کند و همچنین احتمال این است که سوختن و یا انفجار و.. در آن را بالا برود.
برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل و آسیب ها از چیپست ها، کابل و فناوری های خاص و مهندسی شده ای در آن استفاده شده است تا باتری خنک باقی بماند و امکان ایجاد خطر و آسیب به کمترین مقدار خود برسد.


استاندارد شارژر فست شارژ سامسونگ و سایر برند ها چیست؟

استاندارد Qualcomm Quick Charge (به اختصار QC) جزو دیگر تکنولوژی معروفی است که مدت هاست به وجود آمده است و برای شارژ فست شارژ در گوشی های گوناگونی از آن استفاده شده است که در نسخه های جدیدتر پیشرفت و روند بهتری در آن ها ایجاد پیدا کرده است. از آنجایی که این نوع تکنولوژی از جمله یکی از ویژگی های پردازنده های Qualcomm’s Snapdragon می باشد، در گوشی هایی که از این پردازنده استفاده می کنند مانند گوشی های فست شارژ سامسونگ این ویژگی در آن ها نیز یافت می شود. در این نوع استاندارد، نرخ توان با نرخ مورد نیاز باتری تنظیم می گردد تا مقدار بهره وری مناسب باشد. با توجه به محبوبیت بیشتر این استاندارد، گوشی های گوناگونی از آن استفاده می کنند که از میان آن ها می توان به LG V40, Xiaomi Mi 8, Samsung Galaxy Note 9, HTC U12 Plus و... اشاره نمود.همچنین در مقاله " کوالکام نسل سوم " به طور کامل به شرح ویژگی های محصول پرداختیم.
آخرین نسخه این تکنولوژی ورژن 3 از تکنولوژی کوالکام است که با QC3 نشان داده می‎شود. شما برای مشاهده بهترین شارژر های فست شارژر می‎توانید به صفحه شارژر مراجعه کنید و از قسمت فیلتر ها فیلتر فست شارژ را مشخص نمایید. همچنین برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

شارژر فست شارژ از کجا تهیه کنیم؟

در اکثر فروشگاه ها انواع مختلفی از شارژر های فست شارژ ارائه شده اند که برای گوشی های هوشمند شما و همچنین گوشی های دیگری که از فناوری فست شارژر بهره مند هستند ؛ مناسب هستند اما در این بین به دلیل تقلبی بودن و یا بی کیفیتی محصولات باعث آسیب دیدن به باتری شما می شود بنابراین برای خرید این گونه محصولات حتما به کیفیت و جنس ارائه شده و تاریخچه ی فروشگاه دقت کنید زیرا که تجربه نشان داده است فروشگاه هایی که چندین سال در این عرصه کار کرده اند جنس های با کیفیتی را در اختیار مردم قرار داده اند، یکی از این فروشگاه ها، فروشگاه موبایل مرکزی است که انواع محصولات فست شارژر مانند شارژر های دیواری فست شارژ و کابل های فست شارژ را برای فروش عرضه کرده است.
شارژر هایی اصل با گارانتی 6 ماه تا یک سال که بدون هیچ اغراقی خریدی کاملا مطمئن را برای شما به ارمغان می آورد.

امیدواریم توانسته باشیم کمی بر دانسته های بیشمار شما بیافزاییم و گام کوچک ولی مفید در جهت آگاهی اجتماعی برداشته باشیم. هرسؤالی حول محصولات داشتید حتما با تیم پشتیبانی ما در میان بگذارید.

ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود