برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

گلس UV چیست و مزایا و معایب آن چیست؟

ارسال شده در2 سال قبل 3384
دوستش دارم!2

گلس UV چیست؟

کاربرد آن چگونه می باشد؟
آیا مزایا و معایبی دارد؟
ما هر روز به صفحه ی گوشی خود نگاه می کنیم. گوشی ما از خود نور آبی و نور بنفش تولید می نماید و اگر مدت طولانی به آن صفحه آبی رنگ نگاه کنیم کم کم چشم ما همه چیز را تیره می بیند و مدتی طول می کشد تا به حالت عادی برگردد. رنگ آبی و بنفش طول موج کوتاهی دارند و وارد ناحیه فرابنفش می شوند .
اشعه فرابنفش که همان اشعه UV یا UltraViolet است، به چشم آسیب می رساند. این اشعه در حین نگاه کردن به سطح لپ تاپ و گوشی به چشم ما هم می تابد و آسیب می رساند و موجب آسیب به سیستم بینایی می شود.

تکنولوژی امروزه برای حل این مشکل راه حل هایی دارد که یکی از این راه حل ها استفاده از گلس UV می باشد. توسط کمپانی های بزرگ و توسعه یافته انواع مختلف چسب و گلس UV برای گوشی های هوشمند تولید شده است و به بازار لوازم جانبی موبایل راه پیدا کرده اند.
اشعه فرابنفش از طریق چشم و پوست به بدن نفوذ می کند. اما چشم ها در این فرآیند بیشترین آسیب را می بینند. طی تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشتی جهانی؛ بیان شده که اشعه فرابنفش موجب تورم قرنیه می شود و چشم را ملتهب می کند و بر روی کیفیت خواب تاثیر منفی دارد. باعث ایجاد آب مروارید در چشم می شود که اگر به موقع درمان نشود انسان دچار کوری می شود. سرطان چشم نیز یکی دیگر از اثرات نور فرابنفش می باشد.
هر چند تابش فرابنفش گوشی خیلی کم است، اما چون ما روزانه و به صورت مداوم از گوشی خود استفاده می کنیم، در معرض این نور قرار داریم، پس بنابراین محافظت از چشم ها یک امر ضروری می باشد.

گلس UV چیست؟

دانستن این موضوع به شما کمک بسیاری می نماید تا بتوانید در هنگام خرید انتخاب درست داشته باشید که علاوه بر اینکه از چشم های زیبای خود محافظت نمایید بتوانید با خیال آسوده با گوشی خود کار کنید و لذت ببرید.
اکثر مردم گمان می کنند که گلس UV یا همان فرابنفش گلسی می باشد که مخصوص صفحه نمایش های خمیده تولید شده است، ولیکن این گمان اشتباه است این گلس با استفاده از مکانیزم خاص خودش جلوتابش نور فرابنفش از سطح گوشی به چشم را می گیرد. در واقع این گلس دارای این قابلیت می باشد که هنگام پخش نور فرابنفش آن را به خود جذب می کند و نمی گذارد که به چشم شما آسیب برسد.
امروزه گوشی های هوشمند جدید دارای قابلیتی به نام Blue Light Filter هستند که تابش نور آبی و بنفش را کاهش می دهند که فقط کافی است که شما آن را فعال کنید. ولی با یک گلس uv می توانید به طور کامل جلو تابش این نور ها را بگیرید.

چسب UV

چسب UV یک نوع چسب بسیار قوی است که توسط لامپ UV خشک می شود از این چسب برای چسباندن انواع گلس استفاده می شود. کاربرد این چسب علاوه بر گوشی در لوازمات خانگی و سایر صنایع هم مورد بهره برداری قرار گرفته می شود ولیکن این چسب به تنهایی تاثیری روی جلوگیری از تابش اشعه فرابنفش ندارد و تنها برای چسباندن گلس های مختلف به سطح گوشی استفاده می شود .
در گلس های جدید و مدرن از چسب های سیلیکونی استفاده می شود. ضخامت این چسب در مقایسه با چسب UV بسیار کمتر می باشد و این یکی از معایب گلس UV یا چسب فرابنفش می باشد .
چسب UV به آسانی روی سطح گوشی پخش میشود و برای چسباندن هر مدل گلسی قابل استفاده است. اصولا برای گوشی های خمیده که چسب کردن گلس به سطح گوشی سخت تر می باشد از این چسب ها استفاده می شود. هم چنین برای چسباندن برچسب ضد خش و خط روی سطح گوشی، لپ تاپ و تلویزیون نیز استفاده می گردد.
گلس UV
گلس یو وی گلسی است که فیلتر فرابنفش دارد و نور مضر فرابنفش را به طور کامل جذب می کند و اجازه نمی دهد این اشعه از سطح گوشی به چشم ما بتاید این گلس یک لایه بسیار نازک برای فیلتر یزاسیون اشعه UV دارد.
گلس های با قابلیت UV به چسب نیاز ندارند و بیشتر گلس های مدل خمیده آن هم چسب سیلیکونی دارند که به راحتی به سطح گوشی می چسبند و مقاومت و ماندگاری بالایی دارند .

کاربرد گلس یو وی

  • گلس UV یک نوع قابلیت ویژه است که روی اکثر گلس های شیشه حرارت دیده یا تمبرد، گلس های سرامیکی و ضد ضربه تعبیه شده است .
  • برای جلوگیری از تابش اشعه فرابنفش از سطح لپ تاپ، گوشی های هوشمند جدید و تلویزیون از این نوع گلس ها استفاده می شود .
  • برای جلوگیری از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و...
  • برای بالا بردن کیفیت خواب بسیار ضروری برای اشخاصی که مدام از گوشی و یا لپ تاپ استفاده می نمایند .

مزایا و معایب گلس های UV و چسب UV

مزایای گلس UV عبارت هستند از

  1. در کمتر از 60 ثانیه به کمک لامپ UV خشک می شوند .
  2. به دلیل یکنواخت بودن گلس امکان ایجاد هیچ گونه حباب یا فضای خالی در زیر گلس به وجود نمی آید.
  3. ماندگاری بالا و گلس به هیچ وجه از سطح گوشی کنده و یا شکسته نمی شود.
  4. جلوگیری از هر گونه خط و خراش و ضربه
  5. نصب آسان
  6. جداسازی آسان، این گلس از روی سطح گوشی همانند دیگر گلس ها بسیار راحت جدا می شود
  7. فیلتر UV به عنوان یک لایه بسیار نازک روی گلس تعبیه شده است

معایب چسب UV عبارت هستند

به طور کلی به شما کاربر عزیز پیشنهاد می شود که از چسب UV استفاده نکنید، بهتر است که از گلس های UV استفاده نمایید، زیرا با استفاده از چسب یو وی دچار مشکلاتی می شوید

  1. برداشتن گلس از سطح گوشی کمی سخت می شود، ممکن است که جای چسب بر روی صفحه بماند
  2. برای خشک کردن احتیاج به لامپ UV یا همان لامپ جیوه ای است که یک هزینه اضافی را در بردارد
  3. ضخامت بیشتری نسبت به سایر چسب ها دارد
  4. استفاده از چسب UV و گلس به صورت هم زمان موجب ضخامت بیشتر می گردد و روی شفافیت و وضوح نمایش تاثیر دارد
  5. امکان دارد که در حین پخش شدن چسب روی سطح گوشی دوربین جلو و اسپیکر جلوی گوشی را هم پوشش دهد .

در نتیجه اگر شما دوست عزیز می خواهید که از قابلیت فیلتر اشعه فرابنفش استفاده نمایید؛ بهتر است که از گلس های مختلفی که در بازار وجود دارند و نیاز به چسب هم ندارند و دارای چنین قابلیتی هستند استفاده نمایید .

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود