برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تشخیص باتری اصلی از تقلبی

ارسال شده در2 سال قبل 385
دوستش دارم!1

باره ها شده با خراب شدن باتری قابریک گوشی یک باتری خریده ایم که یک ماه برایمان کار کرده است و محددا باتری بعدی هم به بی کیفیتی قبلیست در صورتی که به گفته فروشنده اصلی هم بوده است. حال می خواهیم شمارا  از این بلا تکلیفی در بیاوریم و راه هایی معرفی کنیم که بتوانید به بهترین حالت ممکن و بهترین کیفیت باتری خود را تهیه کنید.پس با ما همراه باشید.

 چگونه می توانیم در هنگام خرید باتری گوشی همراه، تشخیص باتری اصل از تقلبی را تشخیص دهیم؟

امروزه تعویض باتری گوشی های همراه یک امر اجتناب ناپذیر می باشد می توان بیان کرد که تمام کاربران گوشی های همراه پس از گذشت مدت زمان خاصی ملزم به تعویض باتری گوشی خود می شوند، زیرا ظرفیت باتری گوشی آن ها کاهش پیدا می کند .

باتری های گوشی های همراه که اکنون در بازار موجود هستند، از نوع لیتیوم یونی می باشند که در نوع خود از از بهترین باتری های شارژ به حساب می آیند، زیرا به خوبی می توانند شارژ مورد نیاز گوشی های همراه را تامین نمایند و دوام خوبی داشته باشند .

البته در برخی موارد نیز دچار مشکلاتی مانند ورم (باد کردن باتری) شده اند و هم چنین به مرور زمان و با قرار گرفتن در سیکل های شارژ، به تدریج ظرفیت شارژدهی اصلی خود را از دست می دهند. به طور مثال می توان بیان کرد که اگر باتری گوشی همراه شما 3000 میلی آمپر ساعتی دارد؛ بعد از گذشت 2 الی 3 سال ظرفیت آن به چیزی در حدود 2400 میلی آمپر ساعت کاهش می یابد که بدین معنا می باشد که، باتری لیتیومی یونی گوشی شما تقریبا به 80 درصد ظرفیت اسمی و اصلی اولیه خودش تقلیل پیدا کرده است. در نتیجه اکثر باتری های لیتیوم یونی بعد از زمان مشخصی ظرفیت اصلی خود را از دست داده و عملکرد ضعیفی از خود ارائه می دهند که در این شرایط است که زمان مناسب تعویض باتری گوشی فرا رسیده است .

اکنون ما ده روش تشخیص باتری اصلی از تقلبی را برای شما بیان می نماییم؛ باشد که راه کار مناسبی در هنگام خرید باتری اصلی برای گوشی همراه شما باشد .

  1.         تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی بسته بندی باتری
  2.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی تاریخ تولید باتری
  3.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی برچسب دور آن
  4.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی لبه باتری
  5.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی نوشته های روی برچسب باتری
  6.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی بدنه باتری
  7.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی محل اتصالات
  8.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی جنس باتری
  9.        تشخیص باتری اصلی از تقلبی با توجه به قیمت
  10.    تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی عبارت حک شده روی بدنه آن

 تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی بسته بندی باتری

یکی از بهترین روش تشخیص باتری اصلی از نوع تقلبی گوشی همراه دقت به جعبه یا بسته بندی باتری می باشد. بسته بندی باتری های اصلی عموما بسیار مشکل انجام می گیرد و تمام نوشته ها، لوگوها و اطلاعاتی که روی بسته بندی حک شده دارای کیفیت و وضوح کاملی است؛ ولیکن بسته بندی های تقلبی عموما کیفیت رنگ ها، نوشته ها و لوگوهای روی بسته بندی اصلا جالب نیستند. البته توجه داشته باشید که همیشه پر رنگ بودن رنگ ها و نوشته های روی جعبه به معنای اصل بودن باتری نیست بلکه پر رنگ بودن بیش از اندازه آیتم های روی بسته بندی باتری نشانه بر اصل نبودن آن می باشد.

 تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی تاریخ تولید باتری

روی کلیه باتری های لیتیومی یونی تاریخ تولید حک شده است مهم نیست که تاریخ تولید باتری مربوط به چه زمانی می باشد ولی منطبق بودن تاریخ تولیدی که روی بدنه باتری حک شده با تاریخ تولیدی که بر روی بسته بندی باتری حک شده است. از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر که تاریخ آن دو با هم تطابق نداشته باشد مطمئن باشید که باتری تقلبی است .

تشخیص باتری اصلی از تقلبی با بررسی برچسب دور آن

دور باتری های لیتیومی یونی گوشی های همراه یک برچسب نصب شده است که حاوی اطلاعاتی مانند تاریخ تولید باتری، ظرفیت باتری، هشدارها، لوگوی شرکت سازنده باتری و... می باشد. این برچسب در گوشی های همراه اصولا از رنگ نقره ای و سیاه تشکیل شده است با بررسی این برچسب می توانید به اصل یا تقلبی بودن باتری پی ببرید. چنانچه برچسب دور باتری کاملا صاف و بدون برآمدگی و درز روی بدنه آن چسبیده شده باشد این یکی از نشانه های اورجینال و اصل بودن باتری می باشد ولی اگر برچسب روی باتری درز و شکاف ها یا برآمدگی داشته باشد، باتری مورد نظر حتما تقلبی می باشد .

تشخیص باتری اصل از تقلبی با بررسی لبه باتری

روش تشخیص باتری اصل از تقلبی به وسیله بررسی لبه باتری به گونه ای است که باتری روی میز بخوابانید و وضعیت لبه فوقانی و زیرین باتری را بررسی نمایید. چنانچه باتری شما اصل باشد لبه های آن کاملا دقیق و صاف طراحی شده و برچسب روی باتری هم کاملا هماهنگ روی لبه باتری سوار می شود. ولی اگر باتری تقلبی باشد لبه فوقانی و زیرین آن ممکن است صاف و صیقلی نباشند و ما بین برچسب روی باتری و لبه آن فاصله ای وجود داشته باشد.

در کل ناهماهنگی هایی از این نظر در دو بخش فوقانی و زیرین باتری مشاهده می گردد و وجود این ناهماهنگی ها و فاصله محسوس ما بین بدنه باتری و برچسب روی آن دلیلی مبنی بر فیک و تقلبی بودن باتری می باشد.

 تشخیص باتری اصل از تقلبی با بررسی نوشته های روی برچسب باتری

 با توجه به نوشته های روی برچسب باتری می توان به اصل بودن یا تقلبی بودن باتری پی برد بدین گونه که نوشته های روی برچسب باتری های تقلبی کم رنگ و کم کیفیت و یا برعکس بیش از اندازه پررنگ هستند و در برخی موارد ممکن است که این نوشته ها کج و ناخوانا روی برچسب حک شده باشند ولی بر روی باتری های اصلی این گونه نیست و اصولا نوشته های روی برچسب آن ها کاملا یکنواخت و با شدت رنگ متناسب حک شده اند .

تشخیص باتری اصل از باتری تقلبی با بررسی بدنه باتری

شما با بررسی دقیق تمام بخش های بدنه یک باتری لیتیومی یونی می توانید اصل یا تقلبی بودن باتری آن را  تشخیص دهید. باتری های اصل از همه نظر دقیق طراحی شده اند و کوچک ترین ناهماهنگی بین بخش های مختلف فیزیکی آن وجود ندارد؛ ولیکن باتری تقلبی اگر با دقت به قسمت های مختلف آن بنگرید ناهماهنگ هایی را خواهید دید. در نتیجه به طور دقیق  به بدنه و نحوه ساخت باتری دقت نمایید و به دنبال ناهماهنگی هایی باشید که نشان از فیک بودن باتری است .

 تشخیص باتری اصل از تقلبی با بررسی محل اتصالات

این یکی از روش های سخت بررسی اصل یا تقلبی باتری می باشد در این روش شما باید به اتصالات طلایی رنگ باتری دقت نمایید این اتصالات در باتری های اصل کاملا با هم هماهنگ هستند و اصولا عمق کم و ظریفی دارند ولی در باتری های تقلبی ممکن است که این اتصالات عمق زیادی داشته باشند و گاها هم هماهنگ نباشند.

 تشخیص باتری اصل از تقلبی با بررسی جنس باتری

بدنه باتری اصل از پلاستیک PC ساخته شده است، ولیکن در باتری های تقلبی برای کاهش هزینه تولید از پلاستیک باز یافتی استفاده شده است و این مسئله موجب شده تا بدنه ظاهری باتری نه چندان ظاهری یکنواخت و زیبا داشته باشد شما در هنگام خرید باتری حتما بدنه باتری را لمس کنید و اگر در سطح بدنه ناهمواری مشاهده نمودید از خرید باتری صرف نظر نمایید زیرا این باتری فیک می باشد باتری اصل و اورجینال بدنه ای کاملا یکنواخت و هموار دارد .

 تشخیص باتری اصل از تقلبی با توجه به قیمت

قیمت باتری اصل در بازار گران تر از باتری های فیک می باشد و اگر باتری به شما ارائه شد که قیمت ارزانی داشت شک نکنید که این باتری تقلبی می باشد البته گاهی هم مشاهده شده است که برخی شرکت ها برای فریب مردم قیمت بالایی را برای باتری فیک خود در نظر گرفته اند که شما با بررسی نکات دیگر باتری که برایتان بیان شد می توانید به اصل یا تقلبی بودن باتری پی ببرید .

 تشخیص باتری اصل از تقلبی با بررسی عبارت حک شده بر روی بدنه باتری

بر روی بدنه باتری اصلی عباراتی حک شده است که نشان دهنده شرکت تولید کننده آن می باشد. مثلا اگر شما برای گوشی گلکسی نوت 5 بخواهید باتری اصل تهیه نمایید روی بدنه اصلی باتری نام شرکت سامسونگ به عنوان کمپانی تولید کننده باتری حک شده است. شما برای مشاهده اطلاعات حک شده روی بدنه اصلی باتری باید برچسب روی آن را باز نمایید و بدنه را بررسی نمایید، اگر باتری اصل و اورجینال باشد بر روی آن نام کمپانی تولید کننده حک شده است. ولی باتری تقلبی بر روی بدنه آن نام هیچ شرکتی دریافت نمی شود .

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود