برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

روش های از بین بردن خط و خش صفحه گوشی

ارسال شده در2 سال قبل 377
دوستش دارم!1

مراحل از بین بردن خط و خش گوشی

امروزه به دلیل کار کردن زیاد با گوشی و هم چنین کاربردهای فراوان گوشی های هوشمند، امکان این که گوشی همراه ما و یا تبلت ما دچار آسیب و خط و خش شود بسیار است. البته عاقلانه تر این است که از لوازمات جانبی گوشی های همراه که نقش محافظتی را برای گوشی ما ایفا می کنند، از قبیل گلس های محافظ، قاب و... استفاده کرد .

ولی گاها پیش آمده است که گوشی شما بر اثر دلایل مختلف دچار خط و خش شده است و شما را مجبور به تعویض صفحه نمایشگر گوشی کرده است. اکنون ما در مقاله زیر چندین روش سهل و آسان را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید خط و خش گوشی خود را برطرف نمایید و از پرداخت هزینه های گزاف بابت پاک نمودن خط و خش و تعویض صفحه نمایشگر شما جلوگیری شود.

چندین روش آسان برای از بین بردن خط و خش صفحه نمایشگر گوشی

الف) خمیر دندان

آسان ترین راه پیشنهادی ما برای رفع خط و خش صفحه گوشی استفاده از خمیر دندان می باشد که بسیار کاربردی و موثر واقع شده است. نکته قابل توجه در استفاده از خمیر دندان این است که شما نباید از خمیر دندان ژله ای استفاده کنید، زیرا هیچ گونه اثری ندارد و ممکن است تاثیر منفی هم در برداشته باشد .

مقداری از خمیر دندان های معمولی را برداشته و بر روی پنبه و یا گوشه ای از یک پارچه نرم و تمیز بریزید سپس پارچه و یا پنبه آغشته به خمیر دندان را به صورت دورانی بر روی خط و خش موجود بمالید؛ پس از مدت کمی با یک پارچه نسبتا مرطوب به آرامی صفحه گوشی را تمیز کنید تا خمیر دندان موجود بر روی گوشی به صورت کامل پاک شود .

ب) استفاده از روغن گیاهی

اگر صفحه نمایش گوشی شما دچار خط و خش بسیار سطحی و کوچک می باشد، می توانید از روغن گیاهی استفاده نمایید بدین نحوه که شما یک قطره از روغن گیاهی را بر روی قسمت خط و خش شده بریزید و سپس با یک دستمال تمیز شروع به مالیدن روغن بر سطح آسیب دیده بنمایید. این راه حل برای خط و خش های سطحی و ناچیز بسیار کارآمد می باشد.

پ) جوش شیرین

در این روش شما باید نسبت دو به یک از جوش شیرین و آب برای پاک نمودن خط و خش صفحه گوشی استفاده نمایید. بدین گونه که شما مقدار جوش شیرین برداشته شده را باید دو برابر آب بگیرید و سپس با هم مخلوط کرده تا مایع یک دست به وجود بیاید و بعد از همزدن با یک تکه پارچه تمیز که به دور انگشت خود پیچیده اید از خمیر تولید کرده برداشته و به آرامی بر روی خط و خش های ایجاد شده بر روی گوشی بمالید بعد از مدت کوتاهی با یک پارچه مرطوب شروع به تمیز کردن صفحه بنمایید تا دیگر هیچ خمیری بر روی صفحه باقی نمانده باشد.

یکی از روش های حذف خط و خش استفاده از پودر بچه است.

ت) پودر بچه

در این روش اگر شما دسترسی به جوش شیرین ندارید می توانید به جای جوش شیرین از پودر بچه استفاده نمایید و میزان استفاده همانند جوش شیرین نسبت دو به یک می باشد. دو قسمت پودر بچه و یک قسمت آب مخلوط کرده تا خمیری بدست آورید. سپس با یک تکه پارچه که به دور انگشت خود پیچیده اید از خمیر برداشته و بر روی خط و خش های موجود در صفحه نمایشگر گوشی خود مالیده و پس از مدت کوتاهی با یک پارچه نسبتا مرطوب و تمیز خمیر ایجاد شده بر روی سطح، شیشه گوشی را پاک نمایید.

ث) استفاده از سمباده مرغوب

شما باید در این روش خیلی احتیاط نماید. اول این که از سمباده مرغوب و نرم برای برطرف کردن خط و خش ایجاد شده استفاده نمایید. دوم این که اگر سمباده شما از نوع مرغوب و نرم نباشد نه تنها خط و خش گوشی شما را برطرف نمی نماید؛ بلکه موجب آسیب های بزرگتری نیز می شود .

شما در این روش باید که سمباده مرغوب خود را به آرامی بر روی خط و خش موجود بر روی صفحه نمایشگر خود بکشید تا آسیبی به گوشی شما وارد نگردد. (ما این روش را خیلی توصیه نمی نماییم بیشتر این روش مخصوص متخصصان گوشی های همراه می باشد)

ج) سولفات آلومینیم پتاسیم و تخم مرغ

این روش یکی از تاثیرگذارترین روش های موجود برای از بین بردن خط و خش صفحه گوشی های هوشمند می باشد. بدین نحوه که شما اول یک سفیده تخم مرغ را به همراه یک قاشق چایی خوری از سولفات آلومینیم پتاسیم برداشته و در یک قابلمه هم بزنید و سپس تا دمای 150 درجه فارنهایت گرم نمایید.

در این روش باید از یک پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن خط و خش استفاده نمایید پارچه را درون مایع بیندازید تا خیس شود؛ بعد آن را درون فویل آلومینیومی گذاشته و درون مایکروویو یا فر در دمای 300 درجه فارنهایت قرار دهید تا پارچه کاملا خشک شود. اکنون پارچه را از فویل خارج کرده و به مدت 20 الی 30  ثانیه در آب سرد قرار دهید. تمام این مراحل را 3 بار تکرار کنید و سپس پارچه را به مدت 48 ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. در این مرحله پارچه شما برای از بین بردن خط و خش موجود بر روی صفحه نمایشگر گوشی تان آماده است و شما می توانید بوسیله آن پارچه خط و خش صفحه گوشی را از بین ببرید.

چ) کرم ضد خش ماشین

کرم ضد خش اتومبیل که برای برطرف نمودن خط و خش اتومبیل از آن استفاده می نمایید برای برطرف نمودن خط و خش صفحه گوشی شما نیز بسیار موثر می باشد. مقداری از این کرم را بر روی یک پارچه تمیز بمالید و شروع به برطرف نمودن خط و خش گوشی خود کنید و آن را به سطح خش دیده مالیده تا خط و خش صفحه شما برطرف شود و در پایان با استفاده از یک پارچه تمیز دیگر برای تمیز کردن صفحه گوشی خود استفاده نمایید.

ح) پاک کن جادویی

برخی از برندهای مطرح گوشی های همراه هوشمند، برای برطرف نمودن خط و خش پشت گوشی و یا خش گیری صفحه نمایشگر گوشی پاک کن هایی را تولید کرده اند. این پاک کن ها دقیقا مانند مداد پاکن های لوازمات تحریری عمل می نمایند. با این تفاوت که این پاک کن ها برای خش گیری استفاده می شوند و کمی هم به سمباده شباهت دارند. شما می توانید این پاک کن ها را در مراکز لوازم جانبی گوشی های همراه و مراکزی که ابزار تعمیرات گوشی های همراه را می فروشند تهیه نمایید.

 در پایان فروشگاه عمده فروشی لوازم جانبی موبایل و خرده فروشی لوازم جانبی موبایل مرکزی، امیدواریم که این مقاله بتواند به شما دوست عزیز برای برطرف نمودن خط و خش صفحه نمایشگر گوشیتان کم کرده باشد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود