برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

از بین بردن بخار دوربین گوشی

ارسال شده در2 سال قبل 1755
دوستش دارم!1

باره ها اتفاق افتاده است که رطوبت داخل دوربین تلفن همراه می رود و باعث تار شدن عکس ها می شود. برای حل این معضل باید چه کرد ؟ آیا می توان بدون هزینه بخار دوربین را حذف کرد ؟ برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

چگونه بخار دوربین گوشی را از بین ببریم؟

اگر بخار داخل لنز دوربین گوشی شما رفته باشد و دوربین گوشیتان تار شده و هرچه تلاش می نماید آن را تمیز کنید فایده ای ندارد لطفا مقاله ما را مطالعه بفرمایید.
این مشکل قریب به اتفاق برای اکثر گوشی های همراه به وجود می آید ولی این بدین معنا نیست که آب داخل لنز دوربین شده است. صرفا به دلیل تبخیر یا سرد بودن هوای دوربین ممکن است ذرات بخار داخل دوربین جمع شده باشند. در این مرحله باید زود وارد عمل شد و مراحل از بین بردن بخار داخل لنز دوربین را انجام داد. زیرا ممکن است که به گوشی شما آسیب وارد شود .
مراحل از بین بردن بخار داخل لنز دوربین گوشی همراه

1. قسمت بیرونی لنز دوربین را تمیز نمایید
با یک پارچه میکروفایبر و یا پارچه کتانی و حتی یک دستمال نرم غیر کاغذی سطح رویی لنز دوربین و کناره های آن را کاملا تمیز و خشک نمایید. در این مرحله، بهتر است از پارچه میکروفایبر استفاده نمایید تا هیچ گونه خط و خراشی روی سطح دوربین گوشی نیفتد. بعد از این که خوب لنز دوربین را خشک کردید، دوربین گوشی را روشن نمایید و خوب به آن بنگرید که آیا همچنان لنز دوربین تار است؟ یا نقاط و ذرات ریزی را در داخل دوربین حس می نمایید؟ اگر همچنان مشکلی را حس می کنید بخار گرفتن قسمت داخل لنز دوربین اصلی ترین دلیل آن می باشد .
2. برای خشک کردن رطوبت داخل دوربین باید سریعا گوشی را خاموش کنید؛

زیرا ممکن است بخار موجود وارد قسمت های الکترونیکی دوربین شود و آسیب های جدی تری به آن وارد نماید. بهتر است در این زمان گوشی را در جای گرمی قرار دهید تا احتمال تبدیل شدن این بخارها به قطرات آب کم تر شود زیرا خارج نمودن آب از داخل دوربین سخت تر می باشد. اگر بتوانید باتری گوشی را خارج نمایید خیلی بهتر می باشد .نکته بسیار مهم این است که برای خشک کردن بخارهای داخل دوربین به هیچ وجه از سشوار و یا حرارت مستقیم مانند نور مستقیم آفتاب استفاده ننمایید؛ زیرا حرارت بالا به سایر قطعات گوشی آسیب می رساند.
3. حذف بخار لنز دوربین
ما دو روش خوب و کاربردی برای از بین بردن بخار لنز دوربین به شما ارائه می دهیم
الف) استفاده از برنج نپخته
ب) استفاده از بسته ی سیلیکاژل

Remove camera steam
برنج جاذب قدرتمند آب می باشد و هرگونه بخاری را به خود جذب می نماید حتی اگر گوشی شما کاملا خیس شده باشد، می توانید به روش زیر با استفاده از برنج در مدت زمان کمی به طور کامل بخار آب را خارج نمایید.
1. مقداری برنج نپخته برداشته و در داخل یک ظرف یا یک پلاستیک بریزید؛ مقدار برنج شما به اندازه ای باشد که گوشی شما به طور کامل داخل آن قرار بگیرد. گوشی و باتری را با فاصله از هم در داخل این برنج ها قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که گوشی شما بخصوص لنز دوربین به طور کامل داخل برنج قرار گرفته است. درب ظرف یا پلاستیک را ببندید و 24 ساعت بگذارید که گوشی شما در داخل ظرف برنج بماند. زمان زیادی است ولیکن اگر می خواهید که به لنز دوربین و قسمت های دیگر گوشیتان آسیبی وارد نشود؛ حتما این کار را نجام دهید. پس از 24 ساعت گوشی را خارج کرده و با یک دستمال خشک کاملا آن را تمیز نمایید. در این مدت تمامی بخارات داخل دوربین از بین رفته است. اکنون گوشی خود را روشن نمایید و دوربین آن را چک کنید. اگر همچنان بخار در داخل دوربین است باز به همان ترتتیب به مدت 24 ساعت دیگر گوشی خود را در داخل برنج قرار دهید. زیرا احتمال دارد که بخار آب زیاد بوده و در این مدت 24 ساعت اولیه همه ی بخار آب خارج نشده باشند.
2. سیلیکاژل
و اما استفاده از روش بسته های سیلیکاژل، این بسته ها در فروشگاه های لوازم جانبی گوشی های همراه و حتی لباس فروشی به فروش می رسند. این بسته سیلیکاژل برای حذف رطوبت داخل لباس ها و قطعات الکترونیکی استفاده می شوند. شما با انجام دادن این مراحل آسان می توانید بخارات داخلی دوربین گوشی خود را به طور کامل از بین ببرید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود