برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

شارژر PD چیست و چه کاربردی دارد؟

ارسال شده در3 سال قبل 780
دوستش دارم!1

وقتی کل دنیا به سمت سریع تر شدن می رود به طبع لوازم الکترونیک هم از این قائده مستثنی نیستند و سازندگان شارژر و کابل شارژر تمام سعی خود را می کنند تا با سریعتر کردن روند شارژردهی ، از این قافله عقب نمانند و بتوانند مشتریان خود را راضی کنند.

USB PD چیست ؟

وقتی برای اولین بار USB (Universal Serial Bus) به بازار عرض شد خود تحول شگرفی در دنیا ایجاد کرد و مرتبا برای افزایش سرعت انتقال توان و دیتا تلاش کردند. نسل اول یو اس بی و دوم به خوبی توانستند جای خود را در بازار باز کنند اما با آمدن نسل سوم یو اس بی پیشرفت در این عرصه واقعا به چشم آمد این نسل را به USB Type C نیز می شناسیم. نام دیگر تایپ سی ، USB PD است که اختصار Power Delivery است و به معنای تحویل نیروست. این نسل از کانکتور ها توانایی انتقال توان تا 100 وات را دارند و این یعنی می توانند به جز تلفن های همراه به لپ تاپ ها هم متصل شوند و شارژردهی این دستگاه ها را هم به خوبی انجام دهند. ویژگی بارزی که این شارژرها و کابل های تایپ سی دارند اینست که می توانند متناسب با جریان مورد نیاز دستگاه ، جریان های متفاوتی به دستگاه انتقال دهند و این یعنی کمترین آسیب را به دستگاه شما می رسانند.

انواع کابل شارژر PD

کابل های فست شارژر تایپ سی انواع مختلفی دارند و با اینکه همگی فست شارژر هستند ولی دارای انواع متخلفی هستند ، یکی از تفاوت های آنها تفاوت در حداکثر جریان عبوری آنهاست. جریان عبوری کابل های فست شارژر بین 3 تا 5.1 آمپر جریان عبور می دهند و این جریان می تواند در متناسب به دستگاه شما متفاوت باشد.
یکی دیگر از تفاوت های این نوع کابل در تبدیل آنهاست.کابل هایی که هم اکنون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند به این صورت هستند:

USB به Type C
Type C به Type C
Type C به Lightning
که تماما سرعت بالایی در انتقال توان دارند و همگی فست شارژر هستند.
اما دلیل تفاوت آنها در خروجی آداپتور است چرا که برای گوشی های آیفون باید سر دیگر شارژر آیفونی باشد و مدل دیگر آن که تایپ سی به تایپ سیست مخصوص پرچمداران است که آداپتور با خروجی PD دارند و نیازست که کابل تایپ سی به تایپ سی داشته باشند.همچنین می توانید در مقاله " انواع شارژر " تفاوت انواع شارژر ها را بخوانید و بدانید.

USB-PD

آیا تایپ سی یا پی دی مورد استقبال قرار گرفته ؟

شارژرهای تایپ سی یک نیاز اساسی را برای مشتریان رفع میکنند و آنهم اینست که باتری های با ظرفیت بالا را فوق العاده سریع تر از شارژر قبلی شارژر می کنند و این به این معناست که دیگر نیاز نیست کاربران وقت زیادی را معطل بمانند تا گوشیشان شارژر شود و همین موضوع فوق العاده حائز اهمیت است برای کاربران.
به همین دلیل تقریبا تمام گوشی های جدید کابل تایپ سی می خورند و کاملا فراگیر شده است.

USB PD برای همه گوشی ها جواب می دهد؟

جواب خیراست و دلیلش هم اینست که اکثر گوشی های قدیمی و برخی از گوشی های اقتصادی از فست شارژر پشتیبانی نمیکنند و همین امر باعث شده تا فست شارژر تاثیری در شارژر شدن آنها نداشته باشد . پس قبل از خرید شارژر فست شارژر باید ابتدا از این موضوع مطمئن شوید که گوشی شما فست شارژر را پشتیبانی میکند یا نه.

آینده USB PD چیست ؟

قطعا فست شارژر و یو اس بی پی دی در آینده نه چندان دور نقش بسیار پررنگ تری خواهند داشت چرا که تمام کاربران به دنبال سرعت بیشتر و انجام کارها در زمان کمتری هستند و همین امر باعث می شود که نه تنها تایپ سی بلکه نسل های پرسرعت تری وارد بازار شوند و به خوبی مورد استقبال قرار بگیرند.
در این مقاله به بررسی حال و آینده USB PD پرداختیم و به این موضوع اشاره کردیم که هم اکنون تایپ سی در زندگی کاربران چه جایگاهی دارد و اینکه آیا واقعا مناسب است یا نه؟
امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود