برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

مقایسه آیفون 13 پرومکس و آیفون پرومکس 14

ارسال شده در10 ماه قبل 554
دوستش دارم!0

آیفون 14 پرومکس در رویداد اپل در 7 سپتامبر رونمایی شد و هر چیزی که برای مقایسه آیفون 14 پرو مکس و آیفون 13 پرو مکس باید بدانید را آشکار کرد.
آیفون 14 پرومکس جدید ترین و بهترین مدل در سری آیفون 14 بوده و برخی از پیشرفت های قابل توجه را نسبت به آیفون 13 پرو مکس دارا است که آن را به یک کاندید برای بهترین تلفنی که می توانید در حال حاضر خریداری نمایید، تبدیل می کند.

با این حال، دست پیش گرفتن از مدلی چون آیفون 13 پرومکس، کار آسانی نیست؛ به همین دلیل است که آیفون 14 پرومکس یکی از برترین گوشی های 2022 به شمار می رود.
در ادامه با دقت بیشتر و بصورت موشکافانه به تفاوت آیفون 13 پرومکس و آیفون 14 پرومکس خواهیم پرداخت.

مقایسه قیمت آیفون 14 پرو مکس و آیفون 13 پرو مکس

علیرغم وجود شایعاتی مبنی بر افزایش 100 دلاری در قیمت مدل های پرو سری آیفون 14، اپل تصمیم گرفت آیفون 14 پرو مکس را در همان قیمت اولیه 1099 دلاری خود نگه دارد. این امر باعث می شود آیفون 14 پرومکس از گلکسی اس 22 اولترا، نزدیک ترین رقیب خود، ارزان تر باشد.

مقایسه طراحی و نمایشگر آیفون 14 پرومکس و آیفون 13 پرومکس

در نگاه اول، آیفون 14 پرومکس شبیه مدل قبلی خود به نظر می رسد؛ مخصوصا با لبه های مسطح اطراف نمایشگر 6.7 اینچی آن که بیشتر نمای گوشی را اشغال می کند. اما خود تفاوت بزرگ و اصلی، بزرگ به نظر نمی رسد. این تفاوت در واقع یک بریدگی قرصی شکل جدید در مرکز قسمت بالایی صفحه نمایش است که ردیف دوربین های گوشی را در خود جای داده و جایگزین بریدگی کوچکتر در گوشی های سال گذشته می باشد.
اپل این بریدگی مستطیلی را Dynamic Island نامگذاری کرده است و iOS نیز به گونه ای در حال بهبود و طراحی است که در اطراف داینامیک آیلند متحرک شده و مواردی مانند اعلان و نشانگرهای وضعیت که ظاهر می شوند، اطراف آن را احاطه کنند یا به شکل پاپ آپ ظاهر شوند.
آیفون 14 پرومکس از همان صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED همانند نسخه قبلی خود، بهره برده است. اما این بار این صفحه نمایش از قابلیت Always-On-Display نیز برخوردار است که در زمان قفل بودن صفحه نمایش به کمک تعدادی پیکسل منتخب به شما اطلاعاتی مانند اعلان و غیره را نمایش می دهد. این قابلیت در iOS 16 قابلیت تنظیم بیشتری نیز دارد.
آیفون 14 پرومکس دارای همان فناوری نرخ تازه سازی تطبیقی مشابه مدل قبلی خود است، اما در حالی که آیفون 13 پرومکس تنها می تواند فریم ریت خود را از 120 هرتز به 10 هرتز کاهش دهد، آیفون 14 پرومکس قادر است تا از 120 هرتز به 1 هرتز فریم ریت خود را پایین بیاورد. این قابلیت به ویژگی Always-On-Display کمک می کند تا انرژی مصرفی را کاهش دهد. لازم به ذکر است که قابلیت تغییر فریم بین 1 تا 120 هرتز در گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultra نیز وجود دارد.

مقایسه دوربین آیفون 14 پرومکس و دوربین آیفون 13 پرومکس

آیفون 14 پرومکس عملاً همان ردیف دوربین پشتی نسخه قبلی خود را دارد و همچنین لنزهای عریض، اولترا واید و تله فوتو در آن تعبیه شده است. آیفون 14 پرومکس اکنون دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در جلو است که به سال های حضور سنسورهای 12 مگاپیکسلی در گوشی‌های اپل پایان می‌دهد. این حسگر جدید به آیفون 14 پرومکس کمک خواهد کرد تا عکس های بهتری ارائه داده و نیز اپل ادعا می‌کند که فناوری جدید Photonic Engine آن کیفیت عکس‌های کم نور گرفته شده با آیفون 14 پرومکس را بهبود می بخشد.
آیفون 14 پرومکس در فیلمبرداری هم بهتر از نسخه قبلی خود عمل می کند، زیرا اکنون قادر است در حالت Cinematic Mode (برای عمق میدان کم) با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه و در 4K HDR فیلمبرداری کند. این در حالی است که نسخه قبلی آن تنها می تواند فیلم برداری در همان فریم را با کیفیت 1080p و بدون HDR انجام دهد. آیفون 14 پرو و پرومکس همچنین از یک حالت جدید بنام Action Mode برای ضبط ویدیوهایی با صحنه های اکشن و پر سرعت بهره برده اند.
اگر همه این تغییرات را با هم جمع کنید، به نظر می رسد که آیفون 14 پرومکس تجربه دوربین بهتری را نسبت به آیفون 13 پرومکس ارائه می دهد. و این نکته قابل توجهی است، زیرا آیفون 13 پرومکس قبلاً هم عنوان بهترین تلفن دوربین دار رتبه بندی شده بود.

عملکرد آیفون 14 پرو مکس در مقابل آیفون 13 پرومکس

آیفون 14 پرومکس دارای تراشه A16 Bionic اپل است که نسخه ارتقا یافته ای از A15 Bionic بوده و در گوشی سال گذشته بکار رفته بود. A16 Bionic دارای یکCPU 6 هسته ای با 2 هسته قدرتمند (P-Core) و 4 هسته کم مصرف (E-Core) بوده و همچنین یک GPU 5 هسته ای و یک موتور عصبی 16 هسته ای در آن تعبیه گردیده است.
چیپ ست جدید همچنین در یک پروسس 4 نانومتری در مقایسه با پروسس 5 نانومتری نسل قبلی خود ساخته شده است. به زبان ساده این مشخصات نشان می دهد که آیفون 14 پرومکس سریعتر و قدرتمند تر از آیفون 13 پرومکس می باشد، البته با اختلاف کم. مقایسه A16 Bionic و A15 Bionic نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی در پیش نخواهد بود، اگرچه که اپل ادعا می‌کند A16، 20 درصد انرژی کمتری نسبت به A15 مصرف کرده و دارای یک GPU با 50 درصد پهنای باند حافظه بیشتر نسبت به نسل قبلی خود است.
مصرف انرژی اکنون معیار مهمی است زیرا آیفون 14 پرومکس با قابلیت Always On Display عرضه می شود و A16 برای مدیریت مصرف انرژی نمایشگر و فریم ریت 1 تا 120 هرتز آن طراحی شده است.

عمر باتری و شارژ آیفون 14 پرومکس در مقابل آیفون 13 پرومکس

برای سری آیفون 13، اپل ظرفیت باتری را کاملاً افزایش داده و آیفون 13 پرومکس به سلول 4352 میلی آمپر ساعتی مجهز شد. به همین دلیل گوشی در تست باتری سایت های معتبر 12 ساعت و 16 دقیقه دوام آورد و در میان بهترین باتری ها از نظر مدت کارکرد قرار گرفت.
به نظر می رسد که اپل باتری آیفون 14 پرو مکس را تغییر زیادی نداده و در عوض فقط کمی ظرفیت آن را افزایش داده است. با این حال، با توجه به بهبود های احتمالی در مصرف انرژی در چیپست A16 Bionic و صفحه نمایش 1-120 هرتزی گوشی، آیفون 14 پرومکس باید بتواند همگام با نسل قبلی خود باشد. اپل ادعا می کند که آیفون 14 پرومکس می تواند تا 29 ساعت پخش ویدئو با باتری کامل داشته باشد که یک ساعت بیشتر از 28 ساعتی است که برای آیفون 13 پرومکس وعده داده بود.
هر دو آیفون همچنان با توان 20 وات شارژ می‌شوند. این در حالی است که دستگاه های اندرویدی رقیب برای شارژ هر چه سریع تر تلاش می کنند. علیرغم شایعه ای که در اوایل سال جاری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی شارژر 30 واتی است، آیفون 14 پرومکس همچنان به یک شارژر 20 واتی متکی است و همانند نسل قبلی، اپل ادعا می کند که آیفون 14 پرومکس قادر است پس از 30 دقیقه شارژ به 50 درصد ظرفیت برسد.

رنگ گرافیتی، نقره ای و طلایی آیفون 13 پرومکس برای مدل جدید نیز موجود هستند. در کنار گزینه های گفته شده رنگ بنفش پر رنگ نیز موجود است. متأسفانه به نظر می‌رسد اپل گزینه های آبی و سبز ارائه شده در مدل سال گذشته را کنار گذاشته است.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود