برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

مقایسه سامسونگ S22 Ultra و آیفون 14 پرو مکس

ارسال شده در9 ماه قبل 239
دوستش دارم!0

آیا به دنبال بهترین گوشی در بازار می گردید؟ اگر اینطور است، قطعاً نام دو مدل Apple iPhone 14 Pro Max و Samsung Galaxy S22 Ultra را شنیده اید. هر دو مدل خصوصیات یک پرچمدار برتر را دارا هستند. مثلاً ابعاد نسبتا بزرگی دارند، باتری هایشان ظرفیت بالایی دارد و دوربین های هردو بسیار با کیفیت هستند. اما تفاوت این دو در چیست؟

آیفون 14 پرو مکس از یک پردازنده جدید و سریعتر به نام A16 بهره برده است، دارای عمر باتری بیشتر و مجموعه ای از ویژگی های جدید از جمله قابلیت Dynamic Island که قبلاً دیده نشده است، می باشد. به علاوه، قابلیت های ایمنی و نجات دهنده چون SOS ماهواره ای و قابلیت تشخیص تصادف از دیگر امکانات جدیدی است که به آیفون 14 پرومکس افزوده شده است. ناگفته نماند صفحه نمایش با قابلیت Always On Display، دوربین های ارتقا یافته، بهترین حالت فیلمبرداری پرتره و موارد دیگر با پشتیبانی نرم افزاری طولانی اپل همراه شده است.
از طرف دیگر، Galaxy S22 Ultra دارای یک قلم S است که برای افراد خلاق بسیار کارامد می باشد و یک دوربین بی نظیر با زوم ده برابر و قابلیت Split Screen Multitasking از مواردی است که به سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا افزوده شده است.

سامسونگ S22 Ultra و آیفون 14 Pro Max: طراحی و صفحه نمایش

هر دو گوشی آیفون 14 پرو مکس و گلکسی اس 22 اولترا گوشی های ممتازی هستند و با مواد گران قیمتی ساخته شده اند. اما این دلیل نمی شود که هر دو مدل مانند هم باشند. در ادامه به تفاوت های دو سری در صفحه نمایش و طراحی بدنه خواهیم پرداخت.
گلکسی نسبت تصویر گسترده تری نسبت به گوشی های معمولی داشته و گوشه های تیز تری دارد که باعث می شود قرار گرفتن آن در جیب کمی آزرده کننده شود. آیفون به اندازه گلکسی اس 22 اولترا بزرگ است اما در عوض گوشه های گردی را دارا می باشد. می توان هر دو را به یک ساندویچ از شیشه و فلز تشبیه نمود؛ با این تفاوت که در گلکسی از فریم آلومینیومی استفاده شده و در وسط آیفون فولاد ضد زنگ براق و درجه یک بکار رفته است.
هر دو مدل با گواهی IP68 در برابر آب و گرد و غبار محافظت می شوند، بنابراین فرقی نمی کند که کدام یک در آب بیفتد یا قطرات باران به کدام گوشی بخورد؛ زیرا هر دو به یک اندازه مقاوم هستند. به هر حال احتیاط کردن هنگام کار با گوشی در چنین شرایطی، شرط عقل است!
گلکسی از طریق درگاه USB-C شارژ شده در حالی که آیفون به رابط Apple Lightning اختصاصی خود متصل می شود. البته در آینده آیفون 15 نیز ممکن است از درگاه USB-C برخوردار شود.
در مورد محتویات جعبه، بهتر است بگوییم که خیلی انتظارات خود را بالا نبرید. در هیچ کدام از جعبه های هر دو مدل، شارژی وجود ندارد و فقط یک کابل شارژ در آن موجود است. بنابراین باید آداپتور مناسب را جداگانه بخرید.
اندازه صفحه نمایش دو مدل کمی متفاوت است. این اندازه 6.7 اینچ در آیفون و 6.8 اینچ در گلکسی می باشد، بنابراین صفحه نمایش S22 Ultra کمی بزرگتر است. همچنین وضوح در گلکسی (1440p)، کمی بالاتر از آیفون (1290p) می باشد که تفاوت چندان بارزی نیست اما هنوز باز هم ارزش ذکر کردن را دارد.
و البته، در آیفون، قابلیت داینامیک آیلند (Dynamic Island) را دارید که سیستم Face ID را در خود جای داده است، در حالی که گلکسی صرفاً به پانچ هول با طراحی ساده تر بسنده کرده است. Dynamic Island هوشمند است. این قابلیت مانند نوار وضعیت کوچکی است که با دقت بالا شما را از رویداد های مهم در گوشی مطلع می کند. مثلاً اگر باتری شما در حال تمام شدن است، یک هشدار کوچک در Dynamic Island ظاهر می شود. اوایل کار ممکن است کار با این ویژگی کمی گیج کننده باشد، اما زمانی که به آن عادت کنید، قدردان اپل خواهید بود.
از نظر فناوری صفحه نمایش، آیفون دست بالاتر را دارد زیرا از آخرین پنل OLED نسل M12 استفاده می کند، در حالی که S22 Ultra همان نسل قبلی M11 را بکار گرفته است. با این حال، تفاوت دو گوشی در این مورد زیاد نیست و هر دو قادرند تا تصاویر خوش رنگ و با روشنایی بسیار بالا نمایش دهند.
هر دو صفحه می توانند نرخ به روز رسانی متغیر 1 هرتز تا 120 هرتز داشته باشد. اما این آیفون است که با قابلیت هوشمندانه Always On Display خود از آن بهره کامل را می برد.
بیومتریک های مورد استفاده در دو گوشی نیز متفاوت است. آیفون از Face ID، یک فرم سه بعدی ایمن از چهره، استفاده می کند؛ در حالی که Galaxy به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک به عنوان ابزار اصلی امنیت بیومتریک خود متکی است. شما همچنین می توانید چهره خود را در تلفن سامسونگ ثبت کنید، اما این مورد فقط از تشخیص استاندارد مبتنی بر تصویر استفاده می کند که می توان به راحتی از آن سوء استفاده کرد و قطعاً به اندازه Face ID ایمن نیست.
فراموش نکنید که گلکسی یک قلم S نیز در داخل خود دارد تا به سرعت در آن یادداشت کنید یا طرح بکشید. این قلم یک ابزار عالی برای هنرمندان، معماران و کسانی است که از استفاده از آن لذت می برند.


سامسونگ S22 Ultra و آیفون 14 Pro Max: کارکرد و نرم افزار

یک تفاوت که بنچمارک ها به صراحت به آن اشاره نمی کنند این است که رابط کاربری آیفون چقدر روان و کار با آن چقدر ساده است، در حالی که گلکسی این سطح از سادگی و روانی را ندارد. در زمانی که از ژست های ناوبری استفاده کنید این تفاوت را بهتر متوجه خواهید شد. این یکی از مشکلات اصلی گلکسی اس 22 اولترا است و در One UI 5 نیز برطرف نشده است.
آیفون 14 پرو مکس دارای 6 گیگابایت رم است و گلکسی با 8 گیگابایت رم در مدل پایه ارائه می شود. همچنین یک نسخه با 12 گیگابایت رم از گلکسی اس 22 اولترا نیز موجود است، بنابراین برای باز نگه داشتن برنامه های بیشتر در پس زمینه به کارتان می آید.
از نظر فضای ذخیره سازی، هر دو گوشی با حافظه داخلی 128GB، 256GB، 512GB و 1 ترابایت عرضه می شوند و هیچکدام از دو سری، اسلات microSD در خود ندارند.

سامسونگ S22 Ultra و آیفون 14 Pro Max: دوربین

انتظار می رود آیفون 14 پرو مکس حسگر وضوح بالاتری برای دوربین اصلی داشته باشد و این خبر خوبی است. اپل از سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می کند که نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی فعلی یک پیشرفت به حساب می آید. سامسونگ نیز چند سالی است که از سنسور 108 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر برای دوربین اصلی استفاده می کند.
با این حال چیزی که اپل نتوانسته به آن نزدیک شود، لنز پریسکوپ X10 در گلکسی است که برای زوم کردن زیاد مناسب است. همچنین با زوم دیجیتال سامسونگ می توانید تا 100 برابر بیشتر در گلکسی زوم کنید. این در حالی است که آیفون حداکثر زوم دیجیتال 9 برابر را دارد. سنسور اصلی آیفون 14 پرومکس 48 مگاپیکسل و در گلکسی اس 22 اولترا 108 مگاپیکسل می باشد. لنز در آیفون 24 میلی متر و در گلکسی 23 میلی متر است.
لنز اولترا واید در هر دو، 12 مگاپیکسل بوده و لنز زوم در آیفون 12 مگاپیکسل و در گلکسی 10 مگاپیکسل می باشد. لنز زوم در هر دو مدل تا 3 برابر می تواند زوم انجام دهد. قابلیت زوم 10 برابری نیز فقط در Galaxy وجود دارد.

سامسونگ S22 Ultra و آیفون 14 Pro Max: صدا و قابلیت لمسی

Galaxy S22 Ultra دارای اسپیکر هایی با صدای متوسط است و این مورد یکی از زمینه هایی است که در آن سامسونگ قطعاً جای پیشرفت دارد. آیفون 14 پرو مکس از نظر کیفیت بلندگو کاملاً متفاوت است. بلندگو های آیفون با فرکانس های پایین با کیفیت تر، اسپیکر های گلکسی را از هر نظر مغلوب می کنند.
هیچ کدام از این گوشی ها جک هدفون ندارند. به طور کلی در گوشی های جدید تر این فناوری حذف شده است، به همین دلیل
وقتی نوبت به بازخورد لمسی می رسد، باید گفت که هر دو دارای یک موتور هپتیک خوب و با دقت بالا هستند. البته در این زمینه اپل کمی برتر است.

سامسونگ S22 Ultra و آیفون 14 Pro Max: عمر باتری و کیفیت شارژ

در ساخت Galaxy S22 Ultra یک باتری 5000 میلی آمپری بکار رفته است، بنابراین انتظار می رود که بتواند از همتایان آیفونی که حتی به ظرفیت 4400 میلی آمپر هم نمی رسند، پیشی بگیرد. آیفون 14 پرو مکس دارای باتری 4323 میلی آمپر ساعتی است که در نوع خود بهترین نیست. در نظر داشته باشید که صرفاً ظرفیت باتری نمی تواند تعیین کننده کیفیت آن باشد.
پلتفرم iOS اپل در واقع در بهینه سازی انرژی بسیار بهتر عمل می کند و از استفاده بیش از حد تلفن از انرژی جلوگیری به عمل می آورد.به عبارتی، با اینکه آیفون ظرفیت باتری کمتری دارد اما عمر باتری آن بیشتر است و به همین دلیل می توان تا دو روز بدون شارژ مجدد از آن استفاده نمود.
در تست باتری که نتایج آن در سایت های مختلفی در دسترس است، یک پلی لیست در یوتیوب با اتصال وای فای پلی شد. آیفون توانست تا 11 ساعت به اینکار ادامه دهد که زمانی بسیار طولانی هم می باشد. اما گلکسی تنها حدود هفت ساعت و نیم این پلی لیست را پخش کرد. این تفاوت چشمگیر در مدت زمان پخش، عیب بزرگی برای سامسونگ محسوب می شود.
برای وبگردی نیز همچینن آیفون نزدیک به 50٪ نسبت به سامسونگ مصرف بهینه تری دارد.

در مورد سرعت شارژ نیز همین که بدانید گلکسی از سرعت 45 وات و آیفون از سرعت 27 وات پشتیبانی می کند کافی است! از این نظر گلکسی دست برتر را نسبت به آیفون دارد. تفاوت زمان شارژ دو گوشی، دلیل دیگری بر برتری گلکسی می باشد. برای Galaxy فقط کمی بیشتر از یک ساعت طول می کشد تا شارژ کامل انجام شود، در حالی که آیفون تقریباً دو برابر این زمان را نیاز دارد تا به طور کامل شارژ شود!
علاوه بر سرعت شارژ بالاتر، گلکسی از شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می کند؛ یک ویژگی که در آیفون وجود ندارد. با فعال کردن این قابلیت می توانید ساعت هوشمند یا وایرلس بادز سازگاری را در بالای گوشی قرار داده تا شارژ بی سیم در آنها انجام شود.

کدام مورد بهتر است؟

مزایای آیفون شامل تراشه جدید و سریع تر، قابلیت های جدید و جالب که همراه با Dynamic Island عرضه می شود، اتصال ماهواره ای که ممکن است جان شما یا اشخاص دیگر را نجات دهد، پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر و عمر باتری بیشتر هستند.
اما گلکسی فقط در مواردی مانند قلم S، شارژ سریع تر و دوربین تله فوتو دوربرد برتری دارد.
ابتدا باید ببینید معیار های شما برای انتخاب گوشی چیست. آیا می خواهید گوشی مورد نظر بر پایه یک پلتفرم رایگان و آزاد باشد، گلکسی اس 22 انتخاب شماست. اگر عملکرد و عمر باتری در گوشی برایتان اهمیت دارد، بهتر است آیفون 14 پرومکس را خریداری نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود