برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

گوریلا گلس یا گلس گوریلا چیست؟

ارسال شده در1 سال قبل 425
دوستش دارم!0

محافظ صفحه نمایش موبایل گوریلا گلس در حالی که ممکن است شبیه یک صفحه معمولی از شیشه بسیار نازک به نظر برسد، برای سخت تر شدن و مقاوم تر کردن آن در برابر شکستن، از نظر شیمیایی پردازش شده و عملیات مقاوم سازی بر روی آن انجام شده است. 

این امر با فرو بردن شیشه استاندارد در حمام نمک پتاسیم در دمای بسیار بالا به دست می آید. در اینجا، یون های سدیم کوچکی که در شیشه هستند به طور معمول با یون های پتاسیم بزرگتر مبادله می شوند و واکنش رخ می دهد. بر همین اساس گلس گوریلا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می شود.
این فرآیند را به یک حصار زنجیره‌ای با توپ های تنیس در هر مربع در نظر بگیرید. با انجام مقاوم سازی این توپ ها را با توپ های سیلیکونی جایگزین می کنید. جدای از استعاره های ورزشی عجیب، ترکیب شیشه و یون های بزرگتر یک لایه تنش فشاری ایجاد می کند و ماده حاصل را سخت تر از شیشه استاندارد می کند.

مزایای گوریلا گلس یا گلس گوریلا

یکی از مزایایی که این در این نوع از محافظ صفحه نمایش قابل توجه است، نوع ترک خوردن آن است. هنگامی که شیشه معمولی به نوعی آسیب می بیند، این امر معمولا منجر به ایجاد ترک بیشتر در امتداد خط گسل می شود، زیرا کل سطح یکپارچگی خود را از دست می دهد. گوریلا گلس این اثر ضربه گیر را به حداقل می‌رساند و آسیب را محلی نگه می‌دارد. همچنین در هنگام برداشتن ضربه ها و خراش ها انعطاف پذیر تر است.

کدام نسخه گوریلا گلس بهترین است؟

از زمان معرفی اولین نسل گوریلا گلس در سال 2008، 9 نوع دیگر وجود داشته است که تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، تبلت ها و تجهیزات متفاوت را زینت داده اند. برخی از این ها تخصصی تر بوده اند، مانند گوریلا گلس SR+ و DX+ که در ساعت های هوشمند استفاده شده اند.
گوریلا گلس یک محصول شیشه ای ضد خش و بادوام از Corning است که برای محافظت از صفحه نمایش تبلت ها، گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. این شیشه سبک وزن، محکم و سازگار با فناوری های صفحه نمایش لمسی است. در نتیجه استحکام آن، صفحه های ساخته شده از گوریلا گلس می توانند بسیار نازک باشند. گوریلا گلس برای اولین بار در سال 2008 در آیفون اصلی در صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه پیاده سازی شد.
گوریلا گلس از آلکالی-آلومینوسیلیکات تقویت شده شیمیایی ساخته شده است. استحکام محصول در نتیجه فرآیند تبادل یونی است که شیشه در طول تولید تحت آن قرار می گیرد. هنگامی که شیشه ساخته شد، آن را در حمام نمک مذاب غوطه ور می کنند. یون های پتاسیم از حمام نمک با یون های سدیم کوچکتر در شیشه مبادله می شوند. پس از خنک شدن شیشه، یون های بزرگتر به طور محکم در کنار هم قرار می گیرند و در نتیجه یک لایه فشرده از سطح شیشه شکل میگیرد. شیشه استحکام خود را از این لایه فشرده سازی می گیرد و در صورت افتادن دستگاه تلفن همراه احتمال شکستگی جدی کمتری دارد. اگر شیشه خراشیده شود، این لایه فشرده از بدتر شدن خراش جلوگیری می کند.

گوریلا گلس دارای درجه سختی 622-701 است. یاقوت کبود تولید شده، یک محصول جایگزین، از نظر استحکام مشابه گوریلا گلس است. با این حال، در حالی که یاقوت کبود بسیار بادوام است، تولید آن گران است. محصولات مرتبط Corning شامل شیشه لوتوس و شیشه بید است. گوریلا گلس کاملاً قابل بازیافت است و مطابق با دستورالعمل محدودیت مواد خطرناک است. در حالی که گوریلا گلس در حدود یک دهه گذشته در بازار قرار داشته است، برخی از نام‌های رقیب وجود دارند که ممکن است در لیست گوشی‌های ممتاز دیده شوند.

رقبا و جایگزین های گلس گوریلا

اپل طی سال ها از پنل های گوریلا گلس در بسیاری از آیفون های خود از جمله اولین آن استفاده کرده است. اما، ممکن است متوجه شده باشید که از زمان آیفون 12، پنل ها اکنون دارای چیزی به نام سپر سرامیکی هستند. اپل اذعان دارد که کریستال های نانو سرامیکی، که سخت تر از بسیاری از فلزات هستند، در شیشه های تلفن همراه برای دوام بسیار بیشتر ساخته شده اند. فرآیند تبادل دو یونی ما گوشی را در برابر بریدگی، خط و خش و ساییدگی روزمره محافظت می کند. سپر سرامیکی از هر گوشی هوشمندی محکم تر است.
همه این موارد می تواند به عنوان ضربه‌ای به نفوذ گوریلا گلس تلقی شود، اما این برداشت برای قبل از زمانی است که متوجه شوید کورنینگ و اپل برای توسعه سرامیک شیلد با هم همکاری کرده‌اند و این شرکت فناوری روی شریک ارزشمند خود سرمایه‌گذاری می‌کند تا اطمینان از این که این نوآوری ادامه دارد، حاصل شود. شاید بزرگترین رقیب گوریلا گلس، خط شیشه های Xensation Schott باشد. این مورد در چند پرچمدار اخیر Vivo از جمله Vivo X70 Pro ظاهر شده است، اما به هیچ وجه نزدیک به نفوذ گوریلا گلس در بازار نیست.

آیا گوریلا گلس برای محیط زیست مفید است؟

از آنجایی که گوریلا گلس تقریباً بطور کامل از جنس شیشه است، کاملاً قابل بازیافت می باشد. بدیهی است که مانند هر فناوری دیگری، فرآیند های تولید از انرژی و منابع زیادی استفاده می کنند، بنابراین هرگز برای محیط زیست عالی نخواهد بود. اما با مقایسه گوریلا گلس با دیگر محصولات مشابه، یک محصول خوب برای محیط زیست به حساب می آید. حتماً راهنمای موبایل مرکزی را در مورد بهترین موبایل ها، بهترین تبلت‌ها و بهترین لپ‌تاپ ها بررسی کنید تا ببینید آیا گوشی بعدی که می‌خواهید بخرید مزیت گوریلا گلس را دارد یا خیر.
گوشی های هوشمند انواع شیشه های فراوانی دارند. چه جزو پنل های جلویی در حال گسترش باشد که از نمایشگر محافظت می کند یا قاب های پشتی که به تسهیل شارژ بی سیم کمک می کنند، شیشه ماده ای است که در ساخت یک گوشی ممتاز استفاده می شود.
البته در گذشته وضعیت این نبود، زیرا آیفون های اولیه و دستگاه های سامسونگ اغلب از پوشش های پلاستیکی بادوام تری استفاده می‌کردند که کمتر مستعد خراش یا ترک خوردن بودند.
یکی از عوامل اصلی که باعث شد تولیدکنندگان به سمت شیشه روی بیاورند، شرکتی به نام کورنینگ بود که ماده جدید و سخت تری را معرفی کرد که می توانست سختگیری لازم را برای محافظت از گوشی های هوشمند در برابر کلیدها، سکه ها و سایر اقلام روزمره فراهم کند. این محصول گوریلا گلس بود و احتمال زیادی وجود دارد که روی تلفنی که امروز در دست دارید به صورت پیش فرض هم وجود داشته باشد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود