برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

قابلیت های جدید iOS 16

ارسال شده در1 سال قبل 313
دوستش دارم!0

اپل در ژوئن 2022 نسخه جدید سیستم عامل آیفون، یعنی iOS 16 را پیش نمایش کرد. iOS 16 شامل لاک اسکرین با طراحی جدید است و قابل تنظیم با ویجت ها می باشد. 

نسخه فعلی آی او اس 16، iOS 16.3.1 می باشد که در فوریه 2023 با بروزرسانی های امنیتی، تعداد انگشت شماری رفع اشکال مربوط به تنظیم درخواست Siri در Find My و بهینه سازی هایی برای ویژگی تشخیص خرابی در سری آیفون 14 منتشر شد. یکی از ایرادات امنیتی رفع شده، آسیب پذیری مهمی در موتور WebKit مرورگر سافاری است که ممکن بود به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد. همچنین قابلیت ویرایش و حذف پیام، حالت فوکوس بهبود یافته، گالری iCloud برای اشتراک گذاری عکس های خانوادگی، بروز رسانی های چشمگیر برای برنامه هایی چون Mail، Home و Wallet و بسیاری موارد دیگر به آی او اس 16 افزوده شده است. در ادامه به تعدادی از این ویژگی ها نگاهی خواهیم انداخت.

قابلیت های جدید iOS 16

لاک اسکرین جدید و بهبود یافته
در iOS 16، کاربران می توانند چندین لاک اسکرین شخصی سازی شده را با توجه به اولویت های خود ایجاد کرده و به راحتی با نگه داشتن و کشیدن انگشت، بین آها جابجا شوند.
کاربران می توانند یک افکت چند لایه جدید برای والپیپر انتخاب کنند و ظاهرِ تاریخ و نوع آن را با طیف وسیعی از سبک ها و گزینه های رنگ گوناگون تغییر دهند. گالری جدید در آی او اس 16 برای ایجاد لاک اسکرین های شخصی سازی شده، والپیپر زنده از مناظر، انیمیشن هایی از از زمین، ماه و منظومه شمسی، ایموجی، پس زمینه منحصر بفرد و غیره را نیز نمایش می‌دهد.

صفحه قفل اکنون دارای ویجت هایی است که از پیچیدگی های اپل واچ الهام گرفته شده است و اطلاعاتی را در یک نگاه درباره رویداد های آتی در تقویم، آب و هوا، میزان باتری، آلارم و اعلان و مناطق زمانی ارائه می دهد.

نوتیفیکیشن در iOS 16

اعلان ها در iOS 16 از نو طراحی شده اند تا از پایین صفحه نمایش داده شوند و اطمینان حاصل شود که کاربران دید واضحی از اسکرین لاک شخصی سازی شده خود دارند و در عین حال می توانند به راحتی به اعلان ها نگاه بیندازند. گزینه هایی برای مشاهده اعلان ها در صفحه قفل در نمای یک فهرست گسترده، نمای پشته ای یا نمای شمارشی وجود دارد.

قابلیت Live Activities

Live Activities یک ویژگی جدید است که به کاربران کمک می کند تا چیز هایی را که به صورت زمان – واقعی اتفاق می افتد، مانند مسابقات ورزشی، بدنسازی، به اشتراک گذاشتن رانندگی یا تحویل غذا را مستقیماً از صفحه قفل پیگیری کنند. لایو اکتیویتیز به شکل کارتی در پایین صفحه قفل است و تا زمانی که فعالیت انجام می شود ادامه می یابد.
حالت های فوکوس بهبود یافته
حالت های فوکوس سال گذشته با نسخه iOS 15 معرفی شدند و در iOS 16، iPadOS 16، watchOS 9 و macOS Ventura بروزرسانی شده و اصلاح شده اند. همراه با طراحی مجدد لاک اسکرین در iOS 16، هر حالت فوکوس اکنون دارای یک صفحه قفل مرتبط است. علاوه بر تمام روش هایی که از قبل برای فعال کردن حالت فوکوس موجود هستند، مانند کنترل سنتر یا از طریق مکانیزم های اتوماتیک، کاربران آیفون اکنون می توانند برای فعال کردن فوکوس مربوطه، انگشت خود را بین صفحه های قفل بکشند.

ارتباطات و پیامرسانی

در iOS 16، کاربران می توانند پیامی که اخیراً ارسال شده است را حداکثر تا 15 دقیقه پس از ارسال آن ویرایش کرده یا آن را حذف کنند (قابلیت Recall)، پیام های حذف شده اخیر تا 30 روز را بازیابی کرده و مکالمات را به عنوان خوانده نشده علامت گذاری کنند تا بعداً به آنها مراجعه کنند.
هنگام منشن کردن نام یک مخاطب در برنامه Messages، اکنون در پیشنهادات ذکر شده یک تصویر از مخاطب در نوارQuick Tap نمایش داده می‌شود. اپل همچنین تجربه پیام رسانی صوتی را با یک برنامه Messages جداگانه باز طراحی کرده است.
دعوت نامه های همکاری کار را بر روی یک پروژه مشترک در پیام ها آسان تر کرده و به همه افراد در یک رشته اجازه می‌دهد تا به طور خودکار به یک داکیومنت، spreadsheet یا پروژه اضافه شوند و هر گونه ویرایش را به کمک بروزرسانی های فعالیت در بالای رشته پیام ها مشاهده کنند. این قابلیت همچنین با Files، Keynote، Numbers، Pages، Notes، Reminders و Safari و همچنین برنامه های شخص ثالث، به لطف یک رابط برنامه نویسی نرم افزار سازگار است.

نرم افزار های Apple Wallet و Apple Pay

قابلیت Apple Pay Order Tracking راهی را برای کاربران فراهم می کند تا رسید های دقیق و اطلاعات ردیابی سفارش را مستقیماً در برنامه Wallet برای خرید های Apple Pay دریافت کنند.
کلیدها و شناسه های برنامه Wallet در iOS 16 پشتیبانی گسترده ای را دریافت می کنند. کاربران می توانند از شناسه خود در Wallet برای برنامه هایی که نیاز به تأیید هویت و سن دارند، استفاده کنند. البته فقط اطلاعات لازم برای تراکنش در اختیار اپلیکیشن برای امنیت حداکثری و حفظ حریم خصوصی قرار می گیرد و کاربر می تواند با استفاده از Face ID یا Touch ID آن را بررسی کرده و تایید کند.
علاوه بر این، کاربران می توانند با خیال راحت کلید خانه، هتل، دفتر و ماشین خود را در کیف پول از طریق برنامه های پیام رسانی، از جمله پیام ها، ایمیل، واتس اپ و غیره به اشتراک بگذارند. مجوز های کلیدی را می توان به راحتی در برنامه Wallet مدیریت نمود.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود