برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بررسی گوشی هواوی Nova Y70

ارسال شده در1 سال قبل 467
دوستش دارم!0

بررسی هواوی Nova Y70

هواوی با وجود مشکلات جدی و اختلاف نظر با دولت آمریکا که منجر به عدم استفاده آن از سیستم عامل اندروید می شود، دست از تلاش برنداشته و به تولید گوشی های هوشمند ادامه می دهد. علاوه بر این، هواوی حتی سعی می کند که به گوگل وابسته نباشد و سیستم عامل، اکوسیستم و نرم افزار های خودش را دارد. هواوی نوا Y70 یکی از میان رده های جدید و به صرفه هواوی بوده و در این مقاله مزایا، معایب و اینکه آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا خیر را بررسی خواهیم نمود.

قیمت هواوی Nova Y70

شما می توانید مدل های nova Y70 و nova Y70 Plus را در بازار پیدا کنید. بین این دو مدل چندان تفاوتی نیست و در ادامه ویژگی های هر دو بررسی خواهد شد.
این مجموعه همچنین شامل یک مدل رده بالاتر به نام Huawei Nova Y90 است که از شارژ سریع تر، ظرفیت باتری کمتر، دوربین های پیشرفته تر و با وضوح بالاتر، پردازنده قوی تر و رم بیشتر برخوردار است. البته هواوی نوا Y90 هزینه بیشتری را نیز دارد که دلیل آن هم واضح است.
قیمت هواوی نوا Y70 چیزی بین 180 تا 200 دلار است که عدد زیادی برای یک میان رده نیست. اما باید ببینیم که آیا این گوشی ارزش توجه ما را دارد یا خیر.

طراحی هواوی Nova Y70

هواوی نوا Y70 گوشی بزرگ و سنگینی است. صفحه نمایش 6.75 اینچی به اضافه وزن تقریباً 200 گرمی کمی زیاد می باشد. علاوه بر این، گوشی نازک نیست و ضخامت آن 9 میلی متر بوده که می توان آن را به دلیل استفاده از باتری 6000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفت.
پنل پشتی در ابتدا شیشه ای بنظر می رسد اما وقتی آن را لمس کنید، به پلاستیکی بودن آن پی خواهید برد. این امر طبیعی است زیرا فلز در مدل های ارزان قیمت کمتر بکار برده می شود.
پلاستیک بکار رفته بیش از حد براق است و تمام اثر انگشت های ممکن را جمع آوری می کند، در عوض پنل پشتی در کف دست شما نمی لغزد. از طرفی اگر شما از کاور برای کار با گوشی استفاده کنید (که به احتمال زیاد استفاده خواهید کرد)، مشکلی بابت اثر انگشت بر روی صفحه نخواهید داشت.
نوا Y70در رنگ های سفید، مشکی و آبی عرضه می شود و البته هر سه ایراد بالا را دارا هستند. بلوک دوربین بزرگ به نظر رسیده، به طور قابل توجهی از بدنه بالا می رود و از سه چشمی هم اندازه تشکیل شده است.
فریم های کناری گوشی هوشمند مات هستند و با رنگ قاب همخوانی دارند. در قسمت بالای گوشی فقط یک میکروفون، در پایین یک مینی جک 3.5 میلی متری، یک میکروفون دیگر، یک پورت شارژ و سوراخ های بلندگو قرار داده شده اند.


صفحه نمایش هواوی Nova Y70

در مورد اسکرین باید بگوییم که زیرا هیچ چیز خاص و جدیدی در Nova Y70 گنجانده نشده است. حداقل وضوح 1600×720 (HD) و نرخ تازه تازی آن به طور پیش فرض 60 هرتز است. برای مقایسه، گوشی های رقیب دارای فرکانس 90-120 هرتز و وضوح Full HD هستند.
اما آیا ارزش دارد که Nova Y70 را صرفاً بخاطر نمایشگر آن کنار بگذاریم؟ اصلاً و ابداً. تا همین اواخر حتی پرچمداران نیز نرخ تازه سازی افزایش یافته ای نداشتند. بله، ریفرش ریت بالا تصویری روان تر را به ارمغان می آورد، اما کاربری که با ریفرش ریت 60 هرتزی هم کنار می آید و در بین مخاطبان هدف این مدل قرار می گیرد، یا این تفاوت را درک نخواهد کرد و یا اگر هم درک کند، چندان اهمیتی به آن نمی دهد. همین امر در مورد صفحه نمایش HD نیز صدق می کند.


باتری هواوی Nova Y70

افتخار هواوی نوا Y70، باتری آن با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت است. با دوام ترین تلفن های مقرون به صرفه مجهز به باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی هستند، بنابراین 6000 میلی آمپر ساعت زمان بیشتری برای استفاده را در اختیار شما قرار می دهد. مثلاً این مدل حدود 11 ساعت کارکرد صفحه نمایش با روشنایی تقریبا حداکثری را تولید می کند.
اگر قدرتمند ترین پلتفرم سخت افزاری و صفحه نمایش کم رزولوشن را در نظر بگیرید، خواهید فهمید که چرا ماندگاری دستگاه تا این اندازه بالا است.
این گوشی شارژ سریع 22.5 واتی را پشتیبانی می کند، اگرچه طبق استاندارد های امروزی آنقدر سریع نیست. شارژ کامل باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کمی بیش از دو ساعت طول می کشد. 50 درصد باتری در حدود یک ساعت شارژ می شود. این مورد را نمی توان جزو ویژگی های منفی به شمار آورد، زیرا دستگاه برای مدت طولانی با یک بار شارژ خدمات رسانی خواهد کرد.


عملکرد هواوی Nova Y70

این گوشی هوشمند از پردازنده اختصاصی Huawei HiSilicon Kirin 710A بهره می برد که یک چیپست 8 هسته ای مبتنی بر فناوری قدیمی 14 نانومتری با هسته های Cortex-A73/A53 و با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز است. حافظه رم گوشی نیز تنها 4 گیگابایت می باشد. به طور کلی نمی توان انتظار عملکرد یک پرچمدار را از nova Y70 داشت. با این حال، به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه عملکرد آن رضایت بخش است و در طول آزمایش نیز مشکلی از آن گزارش نشده بود. منو، برنامه های داخلی، مرورگر، پیامرسان ها و غیره در گوشی بسیار سریع کار می‌کند.
البته در مورد گیمینگ، شما با یک دستگاه ارزان قیمت روبرو هستید. بنابراین انتظار عملکرد قوی هنگام بازی را از این مدل نداشته باشید. با این حال بازی هایی چون PUBG و یا Asphalt 9 نیز بدون مشکل (البته با تنظیمات گرافیکی پایین) اجرا می شوند.

دوربین هواوی Nova Y70

دوربین های بکار رفته به شرح زیر هستند:
ماژول اصلی 48 مگاپیکسلی f/1.8، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی f/2.2 و سنسور کمکی عمقی 2 مگاپیکسلی f/2.4.
عکس های گرفته شده با نور کافی سرزنده و دقیق هستند. عکس های کلوزآپ با پس زمینه تار عالی بنظر می رسند. به همین دلیل سنسور عمق Depth Sensor در نوا Y70 بکار رفته است.
اگر هنگام تصویر برداری نور کافی در محیط وجود نداشته باشد، رنگ ها محو شده و وضوح کاهش می یابد. اما با توجه به هزینه این گوشی، زیاد به چشم نمی آیند.
توصیه می شود که همیشه از حالت شب برای عکس برداری در تاریکی استفاده کنید. عکس گرفتن در این حالت ممکن است چند ثانیه طول بکشد و مهم است که گوشی را تا حد امکان ثابت نگه دارید، اما نتیجه کار مهم است. عکس های گرفته شده در شرایط مذکور از وضوح کافی برخوردار هستند. بدون حالت شب، تقریباً تمام قسمت های عکس تار خواهند بود!
دوربین زاویه باز عکس هایی با کیفیتی بدتر از دوربین اصلی می گیرد. این عکس ها تیره تر بوده و وضوح پایین تری دارند. هر صورت، اگر بخواهید جزئیات را بیشتر از آنچه که به طور پیش فرض می‌بیند در لنز قرار دهید، به کار خواهد آمد.
سلفی های دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی بهترین کیفیت را ندارند، اما برای تماس های ویدیویی کافی خواهند بود.
در مورد کیفیت ویدیو، وضوح 720p و 1080p با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می شوند. بنابراین کیفیت فیلم متوسط است، تثبیت مناسب ندارد و لرزش به شدت بر کیفیت فیلم تاثیر می گذارد، بنابراین بهتر است در حین حرکت فیلم برداری نکنید.

نرم افزار هواوی نوا Y70

این دستگاه با رابط کاربری EMUI 12 و بر اساس اندروید 11 کار می کند. البته هوآوی در حال حاضر HarmonyOS خود را دارد، اما گوشی های هوشمند مبتنی بر آن فقط در چین در دسترس هستند.
هواوی تمام تلاش خود را کرده است تا عدم وجود Google Mobile Services مشکلی به نظر نرسد. همه نرمم افزارهای مشابه برای مشاهده ویدیو، موسیقی، خواندن، پشتیبان گیری در فضای ابری، ساخت مسیر روی نقشه و غیره در نوا Y70 وجود دارد. کاتالوگ نرم افزار هواوی، AppGallery، خود در حال حاضر پر از برنامه است؛ از جمله برنامه هایی که برای کشور یا مکان های خاص (بانک ها و غیره) ضروری هستند. برنامه هایی که در دسترس نیستند را می توان از طریق همان AppGallery با دانلود آنها با فرمت apk. نصب نمود.

جعبه همراه تلفن حاوی یک شارژر، یک کابل، یک دفترچه راهنما، یک گیره برای درگاه سیم کارت و یک قاب سیلیکونی است. قاب گوشی یک قاب معمولی است در حدی که بتواند از صفحه نمایش و دوربین آن محافظت کند؛ چون دوربین کمی از پشت گوشی بالاتر می رود. یک لایه محافظ روی نمایشگر nova Y70 چسبانده شده و بنابراین می توان آن را نیز جزئی از پکیج در نظر گرفت. این لایه عیبی کوچکی دارد و آن اینکه به انگشت می‌چسبد و انجام حرکات از لبه صفحه را کمی دشوار می‌کند؛ اما اگر از کاور استفاده می‌کنید مشکلی نیست.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود