برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت انواع اسپیکر چمدانی

ارسال شده در1 سال قبل 415
دوستش دارم!0

تفاوت انواع اسپیکر چمدانی

کیفیت آهنگ و صدا برای بسیاری مهم است و با اسپیکر های بی سیم و بلوتوثی مدرن، دریافت صدای با کیفیت، چه در خانه و چه در بیرون، آسان تر از همیشه گشته است.
بلوتوث و اسپیکر های متصل به وای فای اتصالات بدون کابل و ساده ای را فراهم می کنند که کیفیت صدا را هم تحت تاثیر قرار نمی دهد. برای خرید یک بلندگوی مرغوب همیشه مجبور نیستید زیاد خرج کنید. اسپیکر های با کیفیت تقریباً در هر قیمتی یافت می شوند و برای هر بودجه ای گزینه های مناسبی وجود دارد.

به عنوان مثال اگر می خواهید آهنگ های خود را در نزدیکی ساحل گوش دهید، یک بلندگوی مقاوم در برابر آب که دارای باتری قابل شارژ است، کفایت می کند.
طراحی اسپیکر همچنین یکی دیگر از معیار های مهم به شمار می رود و تولید کنندگان با دقت بالا محصولات خود را از نظر ظاهر بررسی می کنند و بلندگوهایی را تولید می کنند که جذاب بوده یا حداقل بتوانند توجهات را به خود جلب کنند.
تصمیم گیری در مورد ظاهر اسپیکر به عهده شما است. در مقاله پیش رو، توضیحاتی درباره بلندگو های بی سیم و بلوتوثی داده شده است. مهم ترین معیار بررسی یک اسپیکر نحوه انتقال صدای آن می باشد، اما عواملی مانند تطبیق پذیری، سهولت استفاده، جفت شدن آسان و حفظ اتصال بی سیم نیز ارزیابی می شود.

انواع اسپیکر های چمدانی


اسپیکر های چمدانی، پورتابل (Portable) یا قابل حمل، به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: دسته اول بی سیم بلوتوثی، دسته دوم بی سیم که با استفاده از وای فای فعالیت می کنند و دسته سوم از هر دو قابلیت بهره می برند و هر کدام مزایا و معایبی را دارا هستند.
1. اسپیکر بلوتوثی
اکثر بلندگوهای قابل حمل از فناوری بی سیم بلوتوث برای پخش موسیقی از دستگاه دیگری استفاده می کنند. تلفن هوشمند یا لپ تاپ نمونه دستگاه هایی هستند که به این اسپیکر ها متصل می شوند.
مزایای اسپیکر بلوتوثی
این فناوری با طیف گسترده ای از دستگاه های تلفن همراه از جمله گوشی های هوشمند آیفون و گوشی های اندرویدی کار می کند. بلندگو های بلوتوث همچنین نسبت به بلندگو های وای فای قیمت کمتری دارند.
معایب: معمولاً اسپیکر های چمدانی حداکثر تا فاصله 10 متر می توانند با دستگاه مورد نظر اتصال برقرار کنند و این به نوعی یک محدودیت به شمار می روند.
راه اندازی اسپیکر بلوتوثی
به طور کلی، اتصال از طریق بلوتوث ساده تر از اتصال از طریق WiFi می باشد. برخی از اسپیکر های بلوتوث امروزه مجهز به فناوری NFC هستند که به دو دستگاه، که یکی از آنها معمولاً قابل حمل است (مانند گوشی)، امکان برقراری ارتباط تنها با یک ضربه را می دهد.

2. اسپیکر وای فای
بلندگو های WiFi به شما اجازه می دهند تا از مزایای اینترنت خانگی قوی خود نهایت استفاده را ببرید و معمولاً سیگنال قوی تر و پایدارتری را برایتان فراهم می کند.
مزایا اسپیکر وای فای
به کمک وای فای، شما می توانید همزمان در چند اسپیکر، آهنگ مورد نظر را استریم کنید. این فناوری برد بیشتری نیز در مقایسه با بلوتوث دارد. برد آن بطور متوسط بین 30 تا 46 متر و گاهی اوقات تا 60 متر هم می رسد.
معایب: زمانی که شما با مشکل محدودیت پهنای باند مواجه باشید، یعنی حجم ترافیک شبکه شما کاهش یافته باشد، کیفیت صدای پخش شده تحت تأثیر قرار می گیرد. زمانی که چندین نفر به طور همزمان به وای فای متصل باشند و از آن استفاده کنند، ممکن است با پهنای باند پایین مواجه شوند.
راه اندازی اسپیکر وای فای
راه اندازی بلندگو های WiFi، نیاز به دانلود و نصب یک نرم افزار در گوشی و دنبال کردن چند مرحله مشخص بوده و احتمالاً شامل انتخاب شناسه شبکه و وارد کردن رمز عبور نیز می باشد.

3. اسپیکر هایی که از هر دو فناوری برخوردار هستند
وجود هر دو فناوری در این اسپیکر به شما انعطاف بیشتری در استفاده را می دهد. شما می توانید بیشتر اوقات از شبکه خانگی قوی خود برای گوش دادن استفاده کنید. اما اگر به عنوان مثال شخصی بخواهد صدا و موسیقی را از تلفن یا لپ تاپ پخش کند، می‌تواند با استفاده از بلوتوث به آسانی به بلندگوی شما متصل شود. به طور کلی، کار با مدل هایی که دارای هر دو فناوری WiFi و بلوتوث هستند، نسبتاً آسان است.
معایب: برای اسپیکر هایی که ویژگی ها و قابلیت های اسپیکر های بلوتوثی و وای فای را دارا هستند، طبیعی است که قیمت و هزینه آنها نیز افزایش یابد.
به منظور راه اندازی اینگونه اسپیکر ها می توانید با توجه به روش راه اندازی اسپیکر های بلوتوثی و وای فای و اینکه از کدام قابلیت می خواهید استفاده کنید، از آنها بهره ببرید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود