برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت نسل های متخلف تایپ سی

ارسال شده در1 سال قبل 916
دوستش دارم!1

انواع تایپ سی

USB-C استاندارد جدید برای شارژ و انتقال داده است. در حال حاضر، این استاندارد در دستگاه‌ هایی مانند لپ‌تاپ، گوشی و تبلت‌ گنجانده شده است. با گذشت زمان تقریباً به هر چیزی که در حال حاضر از رابط های USB قدیمی‌ تر و بزرگ‌ تر استفاده کند، استاندارد USB-C نیز اضافه می گردد.


مشخصات USB-C برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد، اما در سال 2017 این فناوری به کار گرفته شد. هم اکنون این استاندارد در حال بهبود و پیشرفت است تا بتواند نه تنها جایگزینی برای استانداردهای قدیمی USB، بلکه استاندارد های دیگر مانند Thunderbolt و DisplayPort نیز باشد. حتی آزمایشاتی در حال انجام است تا یک استاندارد صوتی USB جدید بر پایه USB-C، به عنوان جایگزینی بالقوه برای جک صوتی 3.5 میلی متری بدست آید. USB-C کاملاً با استانداردهای جدید دیگر مانند USB 3.1 برای سرعت‌های بیشتر و USB Power Delivery برای بهبود انتقال انرژی از طریق اتصالات USB نیز منطبق است.
این استاندارد کانکتور هایی با طراحی کاملا متفاوت و جدید را ارائه می کند
یو اس بی Type-C از یک کانکتور فیزیکی جدید و کوچک بهره می برد، و اندازه آن تقریباً به اندازه یک کانکتور micro USB می باشد. کانکتور USB-C نیز می تواند از ویژگی های استاندارد های جدید USB مانند USB 3.1 برای انتقال داده سریع و USB PD (انتقال شارژ ) پشتیبانی کند.
استاندارد تایپ سی به روند ساخت کانکتور های دارای شکل های مختلف پایان می دهد. استاندارد تایپ سی یک استاندارد اتصال جدید ارائه می دهد که بسیار کوچک بوده و اندازه آن تقریباً یک سوم یک کانکتور یو اس بی Type-A قدیمی است. تایپ سی یک استاندارد اتصال واحد است که هر دستگاهی باید بتواند از آن استفاده کند. برای بهره مندی از ویژگی های اتصال تایپ سی شما فقط به یک کابل مخصوص نیاز دارید، خواه زمینه استفاده شما متصل کردن لپ تاپ به هارد دیسک باشد و خواه گوشی هوشمند خود را بخواهید شارژ کنید. کانکتور تایپ سی به اندازه ای کوچک است تا در یک دستگاه تلفن همراه با ضخامت کم نیز قرار بگیرد؛ اما همچنین به اندازه کافی قدرتمند است تا تمام لوازم جانبی مورد نظر را به لپ تاپ شما متصل کند. خود کابل در دو سر خود دارای اتصال تایپ سی است، بر خلاف کابل های قبلی که یک سر آنها فقط میکرو یو اس بی بود و سر دیگر نوع اتصال دیگر وجود داشت.
انواع USB-C ویژگی هایی دارند که نسبت به نسخه های قبلی تایپ سی منحصر به فرد است. به عنوان مثال کابل های تایپ سی متقارن هستند، یعنی دیگر لازم نیست کابل یا کانکتور را چندین بار برای پیدا کردن جهت صحیح بچرخانید. اتصال تایپ سی، اتصالی است که اکثر دستگاه‌ های امروزی باید از آن استفاده کنند؛ بنابراین شما مجبور نخواهید بود تعداد زیادی کابل USB مختلف، با اشکال مختلف را برای دستگاه‌ های خود نگه دارید. همچنین دیگر درگاه ‌های بزرگی نخواهید داشت که فضای غیر ضروری را در دستگاه های کوچکتر اشغال کند.
انواع اتصالات Type-C همچنین می‌ توانند استاندارد های مختلف را با استفاده از «حالت‌های جایگزین» پشتیبانی کنند. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد که آداپتورهایی داشته باشید که بتوانند HDMI، VGA، DisplayPort یا انواع دیگر اتصالات را پشتیبانی کنند. آداپتور دیجیتال چند پورت USB-C اپل مثال خوبی برای این موضوع است و آداپتوری ارائه می دهد که بتوانید اتصالات HDMI، VGA، کانکتور های USB Type-A بزرگتر و کانکتور USB Type-C کوچکتر را از طریق یک پورت متصل کنید. در واقع گوناگونی پورت های USB، HDMI، DisplayPort، VGA و پاور در لپ تاپ های معمولی را می توان به یک نوع پورت ساده، به لطف استاندارد تایپ سی تبدیل کرد.


نسخه های مختلف تایپ سی و تفاوت آنها


تاکنون نسخه های USB 2.0، USB 3.1 که دو نسل یک و دو از آن موجود است، نسخه های تایپ سی به شمار می روند. تفاوت اصلی این نسخه ها، سرعت انتقال داده آنها است. همچنین در در میزان جریان خروجی نیز، انواع مختلف تایپ سی متفاوت هستند. میزان جریان خروجی در کابل های تایپ سی از 2 تا 5 آمپر متغیر است، که طبیعتاً هرچه جریان بالاتر باشد، سرعت شارژ بالاتر می رود. نرخ انتقال داده در نسخه های تایپ سی USB 2.0، تا 480 مگابیت بر ثانیه داده را انتقال داده می شود. این در حالی است که در USB 3.1 نسل یک تا 5 گیگابیت و در نسل دوم آن تا 10 گیگابیت داده را در ثانیه منتقل می شود.


ارتباط USB PD و USB Type-C


مشخصات USB PD نیز با USB Type-C ارتباط نزدیکی دارد. در حال حاضر، یک اتصال USB 2.0 تا 2.5 وات توان را فراهم می کند که برای شارژ کردن تلفن یا تبلت شما کافی است. اما USB PD پشتیبانی شده توسط USB-C این توان را به 100 وات افزایش می دهد. اینگونه کابل ها دو جهته هستند، یعنی یک دستگاه می تواند برق را هم ارسال کند و هم دریافت کند. و این نیرو را می توان همزمان با انتقال داده از طریق اتصال توسط دستگاه منتقل کرد. این نوع انتقال برق حتی به شما امکان شارژ لپ تاپ را نیز می دهد که معمولاً به حدود 60 وات نیاز دارند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود