برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت بین زد فولد 3 و Z fold 4

ارسال شده در1 سال قبل 328
دوستش دارم!1

مقایسه سامسونگ Z Fold 4 و Z Fold 3

چهار سال طول کشید تا گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ از یک ایده جدید به محصولاتی پر طرفدار و رایج تبدیل شوند و جای گلکسی نوت را در خط تولید پاییز آن بگیرند. تولیدات جدید امسال شامل Galaxy Z Fold 4، Z Flip 4 و محصولات پوشیدنی جدید می باشند. هدف سامسونگ با جدیدترین پرچمدار تاشو خود این است که هر ویژگی و قابلیتی که خوب باشد را دریافت کند و آن را بهبود دهد. در این مورد، «خوب» در واقع مدل قبلی گلکسی زد فولد 3 است. در اینجا نگاهی به Samsung Galaxy Z Fold 3 در مقابل Galaxy Z Fold 4 خواهیم داشت.

طراحی و صفحه نمایش

به شما قول می دهیم هیچ کس این دو گوشی را در نگاه اول از هم تشخیص نمی دهد. خوانندگانی که دقت بالایی داشته باشند در نهایت متوجه خواهند شد که صفحه نمایش خارجی گلکسی زد فولد 4 حدود 3 میلی متر عریض تر است؛ در حالی که این گوشی 3 میلی متر کوتاه تر نیز می باشد. قاب Armor Aluminum، قویتر و سبک تر شده و وزن گوشی را تا 8 گرم کاهش داده و شیشه گوریلا گلس Victus Plus در جلو و پشت برای محافظت بهتر در برابر سقوط در گلکسی زد فولد 4 تعبیه شده است.

گلکسی زد فولد 4 هنوز هم درشت است، اما به هرحال نسبت به Z فولد 3 بهتر در دست قرار می گیرد. تفاوت ابعاد و وزن این دو در چند میلی متر و چند گرم است، اما همین برای ایجاد تفاوت کوچک در تجربه کاربری کافی خواهد بود. صفحه نمایش جلوی پهن تر به تجربه گوشی های کلاسیک یک دستی نزدیک تر است و صفحه نمایش داخلی آن نیز کمی شبیه تبلت است. با وجود توصیفات گفته شده، باز هم اگر دقت ظاهر این دو را مقایسه کنید، تشخیص آنها از هم سخت خواهد بود.

شباهت ها پس از بررسی عمیق تر مشخصات نمایشگر نمایان می شوند. Galaxy Z Fold 4 دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی در خارج و یک صفحه نمایش 7.6 اینچی تاشو در داخل است که هر دو از نوع داینامیک AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز هستند. رزولوشن های نمایشگر ها به دلیل ابعاد تغییر یافته اندکی متفاوت است، اما تراکم پیکسل ها تقریباً یکسان می باشد. سامسونگ هنوز راهی برای پنهان کردن چروک هنگام باز کردن گوشی پیدا نکرده است، اما این مشکل هم در Z Fold 4 کمتر دیده می شود.

 

دوربین و سخت افزار

چند تفاوت کلیدی در بخش سخت افزار داخلی دستگاه ها وجود دارد، در غیر این صورت این مقاله بسیار کوتاه تر می بود. سامسونگ گلکسی زد فولد 4 با ارتقای معمول بسته پردازشی عرضه می شود و از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند. این یک ارتقای قوی نسبت به اسنپدراگون 888 است که در Z Fold 3 قرار گرفته و مشکلات داغ شدن اسنپدراگون 8 نسل  را 1 نیز ندارد. پردازنده هر دو گوشی برای کار های اصلی عملکرد خوبی دارند، اما تراشه جدید تر کمی طول عمر بیشتری خواهد داشت.

گلکسی زد فولد 3 و زد فولد 4 با 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شوند؛ با این تفاوت که برای سری زد فولد 4، نسخه 1 ترابایتی هم افزوده شده است.

بیشتر جزئیات در مورد باتری هر دو سری مشابه است. هر دو گوشی با باتری های 4400 میلی آمپر ساعتی عرضه می شوند. این امر بسیار نگران کننده است؛ زیرا عملکرد باتری Z Fold 3 خیلی تأثیر گذار نبود. باید منتظر بررسی کامل Z Fold 4 باشید تا ببینید که آیا این سری بهتر است یا خیر. هر دو گوشی دارای شارژ سریع 25 واتی هستند. به علاوه سامسونگ شارژ بی سیم Z Fold 4 را از همان شارژ 10 واتی Fold 3 به 15 وات رسانده است.

با بررسی دوربین ها یکی از مهم ترین ارتقا های سری فولد نمایان می شود. دوربین های فولد سامسونگ با دیگر پرچم دارانش همگام نبوده است، اما داستان Z Fold 4 متفاوت است. دوربین سه گانه پشتی اکنون با یک دوربین بزرگتر 50 مگاپیکسلی، همان دوربینی که با سامسونگ گلکسی S22 و S22 دریافت می‌کنید، مجهز شده است. به علاوه OIS بهبود یافته و قابلیت تثبیت ویدیو بهتر. ممکن است این دوربین بهترین دوربین گوشی ارائه شده توسط سامسونگ نباشد (که این عنوان به Galaxy S22 Ultra تعلق می گیرد)، اما نسبت به Galaxy Z Fold 3 پیشرفت قابل توجهی دارد.

گلکسی زد فولد 4 همان دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی Z Fold 3 را حفظ می کند و در حالی که تعداد مگاپیکسل از 12 مگاپیکسل (در Z Fold 3) به 10 مگاپیکسل برای لنز تله فوتو کاهش می یابد، زوم اپتیکال 3 برابری (در مقایسه با 2 برابر زد فولد 3) در گوشی جدید قابلیت خوبی برای گرفتن عکس های دوربرد بهتر است.

هر دو گوشی دارای یک دوربین 4 مگاپیکسلی در زیر نمایشگر و در داخل گوشی هستند. سامسونگ می گوید که طراحی UDC Z Fold 4 دارای چیدمان پیکسلی با تراکم بالاتر نسبت به Z Fold 3 UDC است تا بهتر آن را پنهان کند. در این صورت، احتمالاً با کیفیت یک سلفی معمولی برابری نخواهد کرد. بنابراین بهتر است از دوربین های جلویی 10 مگاپیکسلی خارجی در هر دو گوشی برای سلفی و تماس های ویدیویی استفاده کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود