برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

ویژگی ها و تغییرات MIUI 12

ارسال شده در2 سال قبل 434
دوستش دارم!4

بررسی رابط کاربری شیائومی MIUI 12

MIUI 12، جدیدترین رابط کاربری تولید شده توسط کمپانی شیائومی است که در آن بر روی موارد مهمی چون، حریم خصوصی و والپیپر های زنده تمرکز شده است.
از رابط های کاربری شیائومی دو نسخه تولید می شود که یکی از آنها مخصوص کاربران چینی و دیگری برای کاربران کشور های دیگر می باشد. MIUI 12 ویژگی هایی را دارا است؛ تا حدی که می توان آن را با رابط های کاربری معروفی چون رابط کاربری سامسونگ و وان پلاس مقایسه نمود.
معرفی رابط کاربری MIUI 12، تنها 6 ماه پس از انتشار رابط کاربری MIUI 11 شیائومی صورت گرفت. با اینکه مدت زیادی از انتشار MIUI 11 نگذشته اما تغییراتی که بر روی MIUI 12 صورت گرفته باعث شده تا این رابط کاربری به سرعت فراگیر شود. در ادامه ما تعداد از ویژگی های رابط کاربری MIUI 12 شیائومی را بررسی می کنیم.

حریم خصوصی

بر اساس بررسی ها و گزارش محققان حوزه امنیت، شرکت شیائومی داده ها و اطلاعات مرورگر کاربرانش را حتی زمانی که هنگام کار با Incognito Tab بودند را نیز جمع آوری می کرد. نتیجه این عمل واکنش و انتقاد های فراوان برای این شرکت بود و به همین دلیل، شیائومی در رابط کاربری MIUI 12 تصمیم گرفت تا امنیت و حریم خصوصی را تا حد بسیار زیادی بهبود دهد. به همین منظور در این رابط کاربری، کاربر به شکلی انتخابی می تواند به دستگاه اجازه دهد تا داده هایش را جمع آوری نماید.
در تنظیمات گوشی های شیائومی با رابط کاربری MIUI 12، دو تب Stats و Manage قرار داده شده است. تب Stats در مورد برنامه هایی که در روز، مجوز های کلیدی از دسترسی به قسمت های مختلف گوشی مانند اطلاعات لوکیشن، مخاطبین، تاریخچه تماس، ضبط صدا و حافظه گوشی، به کاربر گزارش می دهد. با انتخاب کردن گزینه All Apps شما می توانید به اطلاعات مفصل در مورد برنامه های اجرا شده و همچنین آنهایی که اجازه فعالیت در پس زمینه را دارند، دست یابید.
گزینه Manage نیز، به شما در مورد برنامه هایی که به قسمت خاصی از گوشی دسترسی دارند و یا به آنها مجوز داده شده، اطلاع می دهد.
در منوی تنظیمات گوشی گزینه ای وجود دارد که با فعال کردن آن، دسترسی هر برنامه ای به قسمت های مختلف تلفن، مانند دوربین، میکروفون و لوکیشن از طریق نوتیفیکشنی در نوار وضعیت به شما اطلاع داده می شود.
همچنین در MIUI 12 اشتراک گذاری تصاویر نیز امنیت بالاتری را دریافت کرده است. به اینصورت که شما می توانید قبل از ارسال تصویر برای دیگران، لوکیشن و متادیتای آن را پاک نمایید. زمانی که شما اقدام به حذف متادیتای شیائومی کنید، واتر مارک Secure Sharing در آن به نمایش در می آید؛ به این معنا که اشتراک گذاری تصویر امن است و داده ای برای جمع آوری وجود نخواهد داشت.

کنترل سنتر
کنترل سنتر قابلیت جدیدی است که در MIUI 12 اضافه شده است و شباهت زیادی نیز به کنترل سنتر iOS دارد. برای دسترسی به این بخش، در صفحه هوم گوشی، انگشت خود را به پایین بکشید. با استفاده از کنترل سنتر نیز می توان وای فای، بلوتوث و اینترنت داده را فعال یا غیر فعال نمود.

حالت تاریک و فونت
در MIUI 12 منوی تنظیمات انسجام و نظم بیشتری نسبت به نسخه های پیشین پیدا کرده و همچنین فونت ها و متن های آن نیز خواناتر شده اند.
در رابط کاربری MIUI 12 همچنین حالت Dark Mode بهبود یافته است. در تنظیمات گوشی شما می توانید برنامه هایی که با دارک مود سازگاری چندان بالایی نداشته باشند را در لیست برنامه هایی که دارک مود بر روی آنها اعمال نمی شود، قرار بدهید. همچنین به گوشی قابلیت تنظیم کنتراست به صورت را بر اساس میزان روشنایی نمایشگر داده شده است.
قابلیت های دیگری که می توان به آنها اشاره نمود شامل والپیپر های زنده و پویا هستند که نسبت به والپیپر های زنده گوگل، بسیار پویاتر می باشند.
مانند سیستم عامل iOS به رابط کاربری MIUI 12، کنترل سنتر اضافه شده که امکان دسترسی به تنظیمات وای فای، بلوتوث و اینترنت دیتا را اضافه می کند. به منظور دسترسی به این قسمت کافی است در صفحه هوم گوشی انگشت خود را به پایین بکشید تا کنترل سنتر برای شما نمایان شود.
App Drawer، Mi Share، File Manager، Focus Mode، XioAI، Xiaomi Health نیز قابلیت هایی هستند که همگی در MIUI12، یا اضافه شده اند یا دستخوش تغییرات و بهبودی شده اند.
گوشی های شیائومی که به رابط کاربری MIUI 12 مجهز باشند، در حریم خصوصی و امنیت بسیار بهتر عمل کرده وجود انیمیشن ها و والپیپر های زنده لذت بیشتری را در استفاده از آنها برای کاربر فراهم می کند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود