برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت های تایپ سی با لایتنینگ ( آیفونی )

ارسال شده در1 سال قبل 1017
دوستش دارم!1

تفاوت های تایپ سی با لایتنینگ

شاید برای شما سوالی پیش آمده باشد که بخواهید بدانید کابل های آیفون با کابل های تایپ سی اندرویدی چه تفاوتی دارد، کدام یک بهتر است و کدام سریع تر می باشد که کدام یک را استفاده نماییم.
در رابطه با سوال های بالا باید به شما بگوییم که همانگونه که می دانید لایتنینگ مخصوص شرکت اپل است و شما در صورت خرید گوشی های آیفون مجبور هستید که از آن استفاده کنید ولی در مورد بقیه شرکت ها این گونه نیست چون می بینید که هر شرکت یک محصول خود را با کنکتور تایپ سی معرفی می کند و محصول دیگری را با کانکتور میکرو یو اس بی. ولی با این حال در این مقاله می خواهید این دو مدل کانکتور رو با یک دیگر مقایسه نماییم.

طراحی و دوام
کانکتور های شرکت اپل دارای 30 پین صاف و بزرگ در بیرون کانکتور لایتنینگ هستند. در حالی که USB-C کانکتور های خوددر می باشد و از آن ها توسط کابل محافظت می شود. هر دو این کانکتور ها نسبت به بقیه کانکتور های دارای دوام بیشتری هستند. تفاوت در محل قرار گیری پین ها یکی از بزرگ ترین تفاوت های این دو مدل کانکتور است زیرا در مدل تایپ سی احتمال خراب شدن درگاه گوشی نسبت به کابل شما بیشتر است و در کانکتور های لایتنیگ این برعکس است زیرا همانگونه که قبل تر گفته شد بعضی از پین های مدل تایپ سی در گوشی است ولی لایتنیگ همه ی پین هایش بر روی کابل آن است.


قدرت شارژ و انتقال داده
با توجه به پیشرفت های بسیار زیاد و استفاده از حالت usb 3.1 در این کانکتور این کانکتور توانسته در این قدرت شارژ و انتقال داده گوی سبقت را از همتای اپلی خود ببرد. کانکتور های تایپ سی جدید می توانند حدود 100 وات برق را انتقال بدهند و گوشی ها و لپتاپ ها را فقط در عرض چند دقیقه فول شارژ نمایند و به راحتی تا 20 ولت و 5 آمپر را ساپورت نمایند. تایپ سی در لپتاپ ها می تواند به راحتی تمام برق مورد نیاز یک کامپیوتر شخصی را پشتیبانی کند. هر دوی این کابل ها در انتقال داده هر دو سرعت بالایی دارند و می توانند مقدار زیادی داده را انتقال بدهند. کابل های با کیفیت تایپ سی که دارای 8 عدد پین بر خلاف پورت های قدیمی تر که دارای 4 پین هستند است و به همین خاطر است که می تواند چیزی در حدود 10 گیگابایت در ثانیه داده را انتقال بدهند. کابل های لایتیگ و به خصوص تایپ سی می توانند داده های زیادی همچون تصویر، صدا و... را انتقال دهد پس شوکه نشوید اگر به زودی از این پورت ها به عنوان HDMI نیز استفاده شد. ما در صفحه کابل شارژر تایپ سی تمام مدل های موجود را آورده ایم تا بتوانید با دستی باز نسبت به خرید کابل شارژ اقدام کنید.


انحصاری بودن
خوبی کانکتور های تایپ سی در این است که در بیشتر دستگاه های جدید می توان آن ها را استفاده نمود و برخلاف لایتنینگ که فقط در انحصار شرکت اپل است، کابل تایپ سی را می توان برای دیگر دستگاه ها نیز استفاده نمود. اتحادیه اروپا جدیدا قانونی وصف نمود که دستگاه های مورد استفاده در اروپا باید از کانکتور تایپ سی استفاده کنند.
کانکتور های لایتنیگ برای اولین بار در سال 2012 به جهان معرفی شد و تایپ سی در دو سال بعد آن معرفی شد. LIGHTNING را می توان یک کانکتور پیش رو در جهان است که دارای امنیت خیلی بیشتری نسبت به کانکتور های تایپ سی است و ترس خراب شدن کانترها لایتنینگ نسبت به تایپ سی بسیار کمتر است. این یک مزیت است زیرا کانکتور ها مستقیم با باتری و برد دستگاه وصل است و به همین دلیل کوچک ترین خرابی می تواند خسارات بسیار زیادی به دستگاه و گوشی شما بزند. چون کابل های لایتنینگ فقط مخصوص محصولات شرکت اپل است بسیار بهینه تر و مخصوص همین دستگاه ها تولید شده است در صورتی که کابل های تایپ سی برای هزاران مدل گوشی در برند های مختلف قابل استفاده است. شما می توانید برای خرید اینترنتی بهترین کابل ها و مبدل و... تایپ سی و لایتنینگ به موبایل مرکزی مراجعه نمایید و با قیمتی بسیار مناسب آن ها را خریداری نمایید. همچنین اگر شما از فروشندگان کابل های تایپ سی و کابل های لایتنیگ هستید می توانید برای خرید عمده محصولات خود به موبایل مرکزی مراجعه نمایید و لوازم جانبی موبایل را به قیمت عمده خریداری نمایید.

ارتقا حساب به حساب همکاری

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود