برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

آیا میشه فست شارژ گوشی رو قطع کرد ؟

ارسال شده در2 سال قبل 1447
دوستش دارم!3

قطع و وصل کردن فست شارژ گوشی

شارژ سریع یا فست شارژ که به آن Quick Charging هم که گفته می شود، یکی از فناوری های بسیار پر استفاده در زندگی روزمره است. تکنولوژی فست شارژ، در سال 2013 توسط کمپانی Qualcomm مطرح شده و امروزه بیشتر برند های معتبر تولید کننده گوشی، این فناوری را در گوشی های خود قرار می دهند. ابتدا در مورد مزایا و معایب شارژ سریع برای شما توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.
یکی از اصلی ترین مزایای فست شارژ، صرفه جویی در وقت کاربر است. گاهی اوقات شما ممکن است که بخواهید زمان کمتری را برای شارژ گوشی خود صرف کنید که این امر بسیار رایج است. فناوری فست شارژ به همین منظور بوجود آمده و با شارژ کردن گوشی با سرعتی بسیار بیشتر نسبت به آداپتور های معمولی، بسیار در صرفه جویی در وقت به ما کمک خواهد نمود.

البته همین سرعت زیاد در شارژ کردن معایبی را نیز به همراه خواهد داشت و بهتر است همیشه گوشی خود را بصورت سریع شارژ نکنید، زیرا در بسیاری از اوقات لزومی ندارد بخواهید به قیمت چند دقیقه کمتر منتظر ماندن، آسیب های زیادی به دستگاه خود وارد کنید.
بله درست است! شارژ سریع در صورتی که به درستی به کار گرفته نشود، به احتمال زیاد به گوشی شما آسیب وارد خواهد نمود که البته بیشتر این آسیب ها به باتری گوشی وارد خواهد شد.

آیا شارژ سریع به گوشی آسیب می زند؟

قبل از توضیح دادن چرایی این موضوع بهتر است یک موضوعی را بدانید. اخیراً برند های تولید کننده گوشی و تبلت تصمیم گرفته اند تا حدی را برای میزان جریان الکتریکی که به باتری وارد می شود، تعیین کنند. به همین دلیل شارژ سریع که میزان جریان بالایی را به گوشی وارد می کند، در بعضی مواقع باعث آسیب، تخریب و یا حتی انفجار گوشی می گردد.
در واقع شارژ سریع سریعاً و در همان لحظه استفاده به باتری آسیب وارد نمی سازد. بلکه با گذشت زمان و افزایش دفعات استفاده از فست شارژ، که در طی آن جریان زیادی طی مدت کمی به باتری وارد می شود، به باتری صدمه خواهد زد. به همین دلیل است که میگوییم لزومی ندارد هر دفعه از فست شارژ برای شارژ گوشی خود استفاده نمایید.

باتری های لیتیوم یونی که از رایج ترین انواع باتری در گوشی های موبایل هستند، به شارژ سریع حساس بوده و اگر برای هر بار شارژ کردن گوشی خود از کوئیک شارژ استفاده نمایید، در مدت کوتاهی این گونه باتری ها به راحتی خراب می شوند. زمانی که بخواهید از یک گوشی که بوسیله شارژ سریع شارژ شده به مدت طولانی (مثلاً یک روز کامل) استفاده نمایید، این مسئله بیشتر به چشم میخورد؛ چراکه حداکثر فشار را به باتری وارد خواهید نمود.

داغ شدن گوشی هنگام فست شارژ

مورد دیگری که در رابطه با شارژ سریع مورد نظر است، داغ کردن باتری و گوشی می باشد. دلیل آن واضح است چون در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از جریان الکتریکی وارد باتری می شود. این جریان بالا در باتری، به دلیل وجود مقاومت در مدار های آن، گرمای زیادی را تولید می کند که این گرما حتی می تواند کل گوشی را نیز داغ کند.
استفاده از گوشی، هنگامی که به شارژر متصل باشد بسیار برای باتری آن آسیب زا خواهد بود، چه برسد به زمانی که گوشی به شکل سریع شارژ شود. این کار نه در مدت طولانی بلکه در کوتاه مدت باتری گوشی شما را از بین خواهد برد. بهتر است این نکته را نیز به یاد داشته باشید که باتری گوشی هنگامی که در شارژ باشد و شما با آن کار کنید، احتمال بیشتری برای انفجار خواهد داشت.
شارژ کردن گوشی هنگام خواب از دیگر عادت های بدی است که متاسفانه بسیاری از کاربران آن را انجام می دهند و آسیب بسیار شدیدی به گوشی شما می زند. شارژ کردن گوشی هنگام خواب به صورت سریع، بسیار هم برای گوشی و هم برای خودتان خطرناک خواهد بود.

چگونه فست شارژ گوشی را قطع کنیم؟

تا اینجای کار دانستید که لزومی ندارد همیشه از فست شارژ استفاده کنید و شارژ معمولی خود مزایای زیادی دارد، اما چگونه باید فست شارژ گوشی را قطع نمود؟
1. غیر فعال کردن فست شارژ از طریق تنظیمات گوشی
در بسیاری از گوشی های جدید، در قسمت تنظیمات گوشی، گزینه هایی برای غیر فعال کردن فست شارژ تعبیه شده است. به این منظور پس از رفتن به تنظیمات، به بخش Device Maintenance رفته و پس از آن به قسمت باتری بروید. در سمت راست بالای صفحه منوی سه نقطه ای را انتخاب نموده و گزینه Advanced Settings را انتخاب نمایید. در آخر گزینه Fast Cable Charging را غیر فعال نمایید.
2. در گوشی های قدیمی تر، یا فناوری فست شارژ تعبیه نشده و یا گزینه ای برای غیر فعال کردن آن وجود ندارد. در اینصورت تنها کاری که می توانید در رابطه با آن انجام بدهید، استفاده از آداپتور های شارژ معمولی است. البته به شرطی که آداپتور مناسب گوشی شما باشد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود