برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تفاوت اصلی بین تایپ سی و میکرو یو اس بی

ارسال شده در2 سال قبل 644
دوستش دارم!3

تفاوت پورت Micro Usb با Type-C

شاید برایتان این سوال پیش آمده است که گوشی های اندرویدی که می گیرید بهتر است که دارای کانکتور های تایپ سی باشد یا گوشی هایی که دارای پورت میکرو یو اس بی هستند بهتر است.
برای جواب این سوال باید شما با ویژگی های هر کدام آشنا باشید و بدانید که هر کدام دارای چه تکنولوژی ها و توانایی هایی هستند. مطمئنا بعد دانستن، خواهید فهمید که کدام یک از این پورت ها برای شما بهتر است.

میکریو اس بی (Micro USB)
کابل Micro usb در سال 2000 بود که معرفی شد و توانست بر روی بسیاری از دستگاه های دیجیتال قرار گیرد به گونه ای که برای شارژ و انتقال داده بر روی بسیاری استفاده می شد. میکرو یو اس بی همزمان با پورت های USB 2.0 عرض شدند که در درون آن ها نیز از همین تکنولوژی usb 2.0 استفاده شده است. میکرو یو اس بی ها داده ها را به صورت پایه انتقال می دادند و می توانستند باتری های لوازم برقی را شارژ نمایند. کابل های میکرو یو اس بی سرعت کمی در حد 450 مگابایت در ثانیه داشتند. در صفحه کابل میکرو یو اس بی بهترین و باکیفیت ترین سیم های شارژر برایتان آورده شده است.


تایپ سی (Type-c)
پورت های تایپ سی یا بهتر است بگوییم usb-c در سال 2014 معرفی و عرضه شدند و می توان آن ها را انقلابی در صنعت کانکتور ها دانست؛ زیرا این مدل کانکتور بر خلاف usb-a و usb-b ها که فقط می توانستند اطلاعات را به صورت پایه انتقال بدهند ولی با آمدن usb-3 توانستند سرعت چندین برابری انتقال بدهند. تایپ سی را در واقع می توان نوعی پورت از استاندارد usb 3.0 دانست که به جای داشتن 8 پین، دارای 24 پین است که این مزیت باعث شده است که usb-c سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالایی همراه با قابلیت های جدیدی پیدا کند. به همین دلیل است که شرکت ها جدیدا دارند از پورت های تایپ سی به جای پورت های قدیمی استفاده می کنند. پورت تایپ سی توانایی انتقال 10 گیگ بایت بر ثانیه را دارد که حدود 20 برابر سریع تر از میکرو یو اس بی است. پورت تایپ سی به صورت کامل از استاندارد thunderbolt 3 پشتیبانی می کند که می توان به کمک این استاندارد میزان انتقال داده ها را تا 40 گیگابایت بر ثانیه نیز افزایش داد. کانکتور تایپ سی می تواند از کانکتور ویدیویی displayport نیز پشتیبانی کند. این usb-c در واقع یک پورت همه کاره است که به کمک آن می توانید بسیاری فایل ها را انتقال دهید. شاید فکر کنید این ایده ی آیفون بود که توانست ب حذف جک 3.5 میلی متر از کانکتور لایتنیگ به جای آن استفاده کند ولی این ایده اولین بار بر روی تایپ سی در گوشی moto z این اقدام انجام شد و هدفون آن با پورت اختصاصی usb type-c روانه بازار شد. پورت تایپ سی یک پورت همه کاره باشد که از آن می توان به عنوان پورت های superMHL، HDMI و DisplayPort نیز استفاده کرد. شما می توانید به کمک پورت تایپ سی ویدیو هایی با روزولوشن 8k نیز با نرخ فریم 60 هرتز به نمایش در بیارید. تایپ سی می تواند superMHL از صدای فراگیر dolby Atmos به صورت کامل پشتیبانی کند.


تفاوت ظاهری تایپ سی و میکرو یو اس بی

شما وقتی به سوکت های تایپ سی و میکرو یو اس بی نگاه می کنید سریع می توانید بفهمید که کدام یک میکرو یو اس بی و کدام یک تایپ سی است. کابل های میکرو یو اس بی دارای ظاهری همچون ذوزنقه است که سطح پایین آن نسبت به بالای آن بزرگ تر است که بر روی سطح پهن تر پین های آن نصب شده است. با توجه به این شکل ظاهری که دارد فقط از یک طرف داخل پورت می رود. کابل های تایپ سی به صورت بیضی است که پین های آن در درون آن است. این حالت بیضی باعث شده است که بتوانید آن را از هر طرفی به داخل سوکت بکنید و دیگر نیاز به نگاه کردن سری های کابل ها ندارید.

همین طور که دیدید در واقع تایپ سی نسخه ای بسیار پیشرفته تر کابل های میکرو یو اس بی است که امروزه نیز در گوشی های هوشمند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان مزیت های تایپ سی نسبت به میکرو یو اس بی را در 3 مزیت پشتیبانی از سرعت انتقال اطلاعات بیشتر، امکان نصب در هر دو جهت در داخل پورت شارژر، و پشتیبانی از انتقال قدرت و انرژی شارژ بیشتر خلاصه نمود.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود