برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

دلایل از کار افتادن برد گوشی چیست ؟

ارسال شده در2 سال قبل 1443
دوستش دارم!3

برد گوشی چیست و علت آسیب دیدن آن

برد گوشی در واقع یک قطعه ی سبز رنگ است که به وسیله ی آن تمامی اجزای گوشی شما به یک دیگر متصل می شود، در واقع این برد گوشی شماست که قسمت های صفحه نمایش، سی پی یو، دوربین ها، جی پی یو، اسپیکر ها، میکروفن و... را به یکدیگر اتصال می دهد. بدون برد امکان برقراری ارتباط بین قسمت های گوشی امکان پذیر نیست. همچنین بر روی برد تعداد زیادی خازن، ترانزیستور ، مقاومت و.. وجود دارد که کار آن ها رساندن برق مورد نیاز هر قسمت گوشی از منبع تغذیه آن است. برد گوشی را می توان یکی از حیاتی ترین قسمت های گوشی دانست که نقش بسیار مهمی را در گوشی ها دارد. از کار افتادن و خرابی بر روی آن می تواند علاوه بر از کار افتادن گوشی شما آسیبی زیادی نیز به بقیه بخش های موبایل شما بزند. کنترل میزان جریان بخش های مختلف به گوشی نیز یکی دیگر از وظایف این قطعه ی مهم می باشد. برد نیز مانند بقیه بخش های گوشی امکان خرابی در آن وجود دارد که در این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

حرارت زیاد و سوختن برد در اثر آن
بردها با وجود این که در برابر گرمای بالا دارای مقاومت خوبی است ولی بعضی از مواقع به وسیله بالا رفتن بیش از حد حرارت زیاد به آن آسیب برسد و حتی ممکن است که برد شما بسوزد. انجام فعالیت های بسیار سنگین هم چون بازی های بسیار سنگین تر از توان گوشی، مشکلات برقی، کیفیت پایین جنس بدنه ی برد، قرار گیری در برابر نور خورشید یا قرار گرفتن در کنار منبع گرمایی می تواند باعث سوختن برد گوشی شما شود.


ضربه خوردن گوشی
یکی دیگر از دلایل سوختن برد می تواند ضربه خوردن به تلفن همراه باشد. با وجود این که مستقیم به برد آن نمی خورد ولی ممکن است قسمتی از برد شما را بشکند و یا حتی قسمت های متصل شده آن را قطع نماید که در این صورت برد گوشی شما آسیب دیده و گوشی شما را از کار می اندازد و یا حتی قسمتی از آن کار نمی دهد. حتی افتادن یک ترک بر روی برد می تواند عملکرد گوشی شما را مختل نماید. بنابر این مهم است که شما برای گوشی خود از کاور های قوی با کیفیت استفاده نمایید. شما می توانید کاور های با کیفیت مخصوص گوشی خود در صفحه انواع و اقسام گارد موبایل مشاهده ، مقایسه و انتخاب نمایید.

یکی از راه های جلوگیری از سوختن برد ، استفاده از گارد موبایل است .


مشکلات برقی و باتری
همانگونه که گفتیم یکی از مهم ترین وظایف برد گوشی انتقال جریان برق به قسمت های مختلف گوشی شما می باشد پس پیدا شدن مشکل برقی در آن یک مشکل می باشد که باعث می شود به آن آسیب زیادی برسد. سوخت یک خازن یا مقاومت در برد باعث رسیدن آسیب به اجزای آن گوشی شما می شود. همچنین باتری خراب و تقلبی علاوه بر این که باعث می شود گرمای زیادی ایجاد شود نمی تواند ولتاژ مورد نیاز را به برد انتقال دهد در نتیجه ممکن است گوشی شما بسوزد. برای همین مهم است که شما برای گوشی خود از بهترین و باکیفیت ترین باتری ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که در موبایل مرکزی ، تمامی باتری ها دارای 6 ماه گارانتی می باشند و هر مشکلی اعم از بادکردگی ، مشکل در شارژ شدن یا شارژ کردن به وجود بیاید شامل گارانتی موبایل مرکزی می شود.


مشاهده باتری های تحت گارانتی موبایل مرکزی


رسیدن آب به برد
آب یکی از اصلی ترین دشمن های برد می باشد. با وجود این که بسیاری از گوشی های بازار دارای قابلیت ضد آب می باشد ولی با این حال رسیدن یک قطره آب به داخل گوشی می توانید باعث اختلال در عملکرد مدار الکتریکی آن کند و مادربرد گوشی شما را بسوزاند.
یکی از موارد مهم اینست که شما بدانید چه علائمی نشان می دهد که برد گوشی شما خراب شده است.


علائم خرابی برد موبایل

اگر شما علائم زیر را در گوشی خود مشاهده نمودید ممکن است که مشکل از برد گوشی شما باشد.
• هنگ کردن موبایل و ریستارت شدن (نشانه اصلی خرابی برد گوشی آیفون)
• خاموش شدن کامل گوشی و روشن نشدن آن
• خاموش و روشن شدن های پیاپی و بدون توقف
• گیر کردن گوشی روی لوگو بعد از روشن شدن (بالا نیامدن گوشی بعد از روشن شدن)
• موبایل روشن شده اما صفحه نمایش روشن نمی شود
• گوشی شارژ نمی شود یا خیلی زود شارژ خالی می کند ( البته در این مورد خاص دلایل دیگری نیز دخیل است که در مقاله ای با نام " چرا گوشیم تو شارژه ولی شارژ نمیشه " به بررسی کامل آن پرداخته ایم.
• اسپیکر، دوربین یا میکروفون گوشی کار نمی کنند
• مشاهده پیغام های Encrypt Unsuccessful یا Internal Storage Damaged بعد از روشن شدن گوشی

در این مقاله به بررسی نشانه ها و دلایل سوختن و خراب شدن برد موبایل پرداختیم و سعی کردیم تا با دانستن کارهایی که باعث از بین رفتن کارایی برد می شود ، مراقب باشید تا این اتفاق ها برای شما نیوفتند. طبیعتا سوختن برد تلفن همراه می تواند هزینه های بسیار زیادی را متحمل شود و مجبور به تعویض کامل برد و یا حتی تعویض گوشی موبایل شوید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود