برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

از پاوربانک استفاده کنیم یا نه ؟

ارسال شده در2 سال قبل 770
دوستش دارم!3

باره ها اتفاق افتاده در محل کار یا در منزل هستید ، قصد شارژ کردن گوشی را دارید ولی دقیقا در همان لحظه برق می رود و شما هم به شدت به تلفنتان نیاز دارید و یا در مسافرت هستید و در طول مسیر به دلیل استفاده زیاد شارژ گوشی تمام شده و دسترسی به شارژر دیواری یا شارژر فندکی ندارید و یا حتی در طول روز به دلیل مشغله و استفاده زیاد از گوشی ، شارژ باتری تلفنتان تمام می شود ، در این موقعیت ها باید چه کرد ؟ آیا فرصت دارید که نزدیک به 2 ساعت منتظر بمانید ؟ آیا اصلا پریز برقی در دسترس دارید ؟

اگر شما هم مشکلاتی این چنینی دارید و نیاز دارید که هرچه سریع تر نیازتان برطرف شود ، شمارا دعوت میکنم به آشنایی کامل و جامع با پاوربانک !

مزایا و معایب پاوربانک

گوشی های موبایل، امروزه به دلیل اینکه در زندگی ما کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند، به مدت های طولانی و به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. هر چه استفاده از یک گوشی بالاتر می رود، طبیعتاً سریع تر شارژ خالی می کند. مشکلی که اکثر کاربران با آن سروکار دارند این است که نمی توانند مدت طولانی را منتظر بمانند تا گوشی به میزان دلخواه شارژ شود؛ به عبارتی، وقت محدود آنها این اجازه را نمی دهد که بتوانند گوشی را به اندازه کافی شارژ نمایند.

دلیل تولید پاوربانک ها نیز همین عامل است. پاوربانک می تواند مقداری شارژ را در خود ذخیره کرده و هر موقع که نیاز باشد، دیگران بتوانند از این شارژ استفاده نمایند. در ادامه به طور مفصل با مزایا و معایب پاوربانک آشنا خواهید شد.

پاوربانک چیست؟

پاوربانک وسیله ای است که خود شامل اجزایی چون باتری، شارژر و یک باتری که اغلب لیتیوم یونی هستند، می باشد. وجود همین باتری در پاوربانک به آن اجازه ذخیره سازی انرژی را می دهد. در واقع پاوربانک خود نیز از طریق کابل مخصوص یه برق متصل شده و شارژ می شود. پس از شارژ این باتری و اتصال پاوربانک به گوشی، شارژ ذخیره شده در باتری پاوربانک به گوشی شما منتقل شده و بدین ترتیب گوشی شما شارژ می شود.
بر روی پاوربانک یک یا دو عدد پورت ورودی تعبیه شده که کابل پاوربانک به این پورت وصل می شود. باتری پاوربانک از طریق این درگاه ورودی شارژ می شود. یک یا دو پورت خروجی نیز بر روی پاوربانک قرار گرفته است که به وسیله آنها گوشی به پاوربانک متصل شده و شارژ می شود. معمولاً پاوربانک ها لامپ ال ای دی نیز بر روی خود دارند که کاربران را از وضعیت شارژ و پر بودن باتری پاوربانک با خبر می کند.
در پاوربانک هایی که دو درگاه خروجی داشته باشند، یکی از آنها ولتاژ 5 و جریان خروجی 1 آمپر دارد و مخصوص گوشی ها و دستگاه های کوچکتر می باشد. درگاه دوم نیز دارای ولتاژ 5 اما جریان 2.1 آمپر بوده و برای تبلت و دستگاه های بزرگتر مناسب می باشد.
وجود دو درگاه در پاوربانک به این معنا نیست که همزمان دو دستگاه را می توان با آن شارژ نمود، بلکه نشان دهنده قابل استفاده بودن آن برای انواع دستگاه های مختلف می باشد. متصل کردن همزمان دو دستگاه به پاوربانک آسیب زیادی را به باتری آن وارد خواهد ساخت.
همچنین استفاده از پورت شارژ 2.1 آمپری ممکن است در بلند مدت باتری آن را تحت تاثیر قرار دهد. در موبایل مرکزی ، نه تنها پاوربانک های عادی ، بلکه پاوربانک های فست ، وایرلس ، استنددار و ... موجود می باشد و شما را از هرگونه انتخاب دیگری بی نیاز می کند سوای تنوع بالای محصولات ، تمام پاوربانک های موبایل مرکزی 6 ماه تا یکسال گارانتی دارند.

مشاهده و مقایسه پاوربانک

مزایای پاوربانک

  1. اولین مزیتی که از پاوربانک به ذهن می رسد این است که شما همیشه منبعی برای شارژ در اختیار خواهید داشت، البته در صورتی که پاوربانک را شارژ کرده باشید. زمانی که یک پاوربانک همراه شما باشد، هر زمان می توانید در صورتی که گوشی شما نیاز به شارژ داشت، آن را شارژ نمایید و دنبال پریز شارژر در مکان های عمومی نگردید!
  2. دوم مزیت پاوربانک، قابل حمل بودن آن است. بله شارژر معمولی نیز قابل حمل است اما برای استفاده از آن، حتماً باید آن را به برق متصل نمود. در واقع این ویژگی، مورد قبلی را نیز کامل می کند. اگر بخواهیم یک پاوربانک و یک شارژر را با یکدیگر مقایسه نماییم، می توان گفت که هر دو قابل حمل هستند، اما پاوربانک همیشه نیازی به منبع برق ندارد و می تواند تا مدت ها انرژی در خود ذخیره نماید، در صورتی که آداپتور این ویژگی را ندارد.
  3. این مورد در بند های بالایی توضیح داده شده است. شما نه تنها گوشی خود را می توانید با پاوربانک شارژ کنید، بلکه دستگاه های دیگر مانند تبلت و غیره را نیز می توان به کمک آن شارژ نمود. البته در صورتی که پاوربانک پورت مناسب داشته باشد.

تمام پاوربانک های موبایل مرکزی 6 ماه تا یکسال گارانتی دارند.


معایب پاوربانک

  1. پاوربانک ها می توانند تا مدت زیادی به عنوان منبع شارژ استفاده شوند. اما عیب آنها این است که ظرفیت آنها بالاست و به همین دلیل مدت زیادی طول می کشد که به طور کامل شارژ شوند.
  2. خود پاوربانک نیز برای شارژ شدن نیازمند آداپتور است، زیرا درگاه ورودی اکثر پاوربانک ها از نوع USB می باشد.
  3. پاوربانک چندان برای کسانی که زیاد از گوشی استفاده نمی کنند و یا وقت کافی برای شارژ آن دارند، مناسب نیست، زیرا به هر حال شما می توانید زمانی را منتظر بمانید تا گوشی شما شارژ شود. استفاده اصلی پاوربانک برای افرادی است که زیاد در خانه یا محل کار نیستند و بنابراین دسترسی به پریز برای شارژ کردن گوشی خود ندارند.
  4. استفاده مداوم از پاوربانک به باتری شما آسیب های جدی وارد خواهد کرد و همین دلیل باعث می شود خیلی از کاربران فکر استفاده از شارژر همراه را از سر بیرون کنند.

در هر صورت، خرید و استفاده از پاوربانک مزایای بیشتری را برای شما خواهد داشت زیرا در همان خانه یا محل کار ممکن است همزمان چندین نفر گوشی خود را شارژ نمایند و جایی برای شما نماند و یا درست در موقعی که گوشی شما نیاز به شارژ کردن دارد برق منزل یا محل کار برود و شما راهی جز استفاده از پاوربانک نداشته باشید، در چنین مواقعی باز هم پاوربانک به کمک شما می آید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود