برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

کوالکام اسنپدراگون چیست ؟

ارسال شده در2 سال قبل 651
دوستش دارم!7

تراشه اسنپدراگون

اسنپدراگون ، یکی از مواردی که قطعا به گوشتان رسیده ولی شاید واقعا ندانید اسنپدراگون یعنی چه؟ یا اصلا برایتان مهم نبوده باشد که این قطعه چه جزئی از گوشی موبایل شماست و چه کاری ازآن بر می آید. پس ما در این مقاله شمارا با مفهوم و ماهیت این قطعه ، انواع اسنپدراگون و تفاوت های آنها آشنا می کنیم.
شرکت کوالکام آمریکا با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه فناوری اطلاعات برای اولین بار در دسامبر 2007 اسنپدراگون را با نام QSD8250 به عنوان یک پردازنده 1 گیگاهرتزی برای تلفن های همراه روانه بازار کرد. این تراشته در انواع مختلف و در نسل های 200 ، 400 ، 600 و 800 تا به این لحظه روانه بازار کرده است. در مورد نسل ها و سری های مختلف این گوشی در ادامه صحبت خواهیم کرد ولی در همین حد بدانید که با بالا رفتن نسل پردازنده ها ، عملکرد بهبود بخشیده شده و باعث ماندن این شرکت در میدان رقابت با سایر تولید کنندگان پردازنده می باشد.
اما تا به اینجا چندین بار از واژه تراشه یا پردازنده استفاده کردیم ، این پردازنده به چه معناست و چه کاربردی دارد ؟

پردازنده اسنپ دراگون چیست و چه کاربردی دارد ؟

سامانه روی پردازنده یا System on Chip یک نوع مداریست مجتمع که در سال های گذشته که به چیپ یا تراشه شناخته می شود. پردازنده اسنپدراگون یکی از انواع سامانه هاست که در بازار موجود می باشد ، مدل های مشابه مانند اگزینوس ، کایرین و ... می باشد. یک تراشه ، سامانه های الکترونیکی در سیستم را به هم ادغام میکند. اسنپدراگون برای دستگاه هایی همچون تلفن های همراه اندروید ، ویندوزفون ، نوت بوک ها ، اتومبیل ها و ... استفاده شده است.
انواع اسنپدراگون
همانطور که در بالا گفته شد ، اسنپدراگون دارای انواع و سری های مختلفی می باشد ، تفاوت این سری ها در نسل تولید ، بهره وری و موارد استفاده آنهاست که کامل و جامع توضیح خواهیم داد :

انواع اسنپدراگون

اسنپدراگون سری 200
کم قیمت ترین سری تولید شده این سری بودند. این پردازند ها را در گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده می شد. به تناسب قیمت پایینی که دارد کارایی پایینی هم دارد و انتظار چندانی نمی توان از آن داشت. در سال 2013 اخرین نسخه از تراشه 200 اسنپدراگون تولید شد و دیگر تولید نشد.
لازم به ذکر است که سری نا آشنا 300 هم روانه بازار شد که کمی توان اجرایی بالاتری نسبت به سری 200 داشت ولی در کل محبوبیت آن چنانی نتوانست کسب کند.


snapdragon سری 400
این سری هم توان چندان بالایی ندارد ولی بیشتر برای تلفن های همراه کاملا میان رده و اقتصادی استفاده می شود ولی به لطف بهره بردن از معماری 64 بیتی این تراشه ، نسبت به نسل 200 و 300 توان بالاتری دارد. جالب ینجاست که در اسنپدراگون 480 برای اولین بار شاهد پشتیبانی از قابلیت 5g در نسل 400 اسنپدراگون هستیم.


اسنپدراگون نسل 600
سری 600 هم جزو پردازنده هاییست که در گوشی های نسبتا اقتصادی استفاده می شود. با این تفاوت که توان خیلی بالاتری نسبت به چند نسل قبلی دارد و با بالاتر رفتن مدل تراشه در این سری شاهد تغییرات بسیار چشمگیری مانند پشتیبانی از قابلیت های 5G، WIFI 6 ، فیلمبرداری با کیفیت 4K بوده ایم. این بدین معناست که حتی گوشی های میان رده جدید هم می توانند از امکانات روز دنیا بهره ببرند.


اسنپدراگون سری 700
نه به ارزانی نسل 600 و نه به قدرت بالای سری 800 بلکه یک نسل بسیار پرطرفدار و بسیار مقرون به صرفه است که در گوشی های زیادی هم استفاده شده. سری 700 در بهترین و قوی ترین گوشی های میان رده استفاده شده حس بسیار خوبی را در استفاده از گوشی به شما می دهد.

اسنپدراکون نسل 800


اسنپدراگون نسل 800
قدرتمند ترین ، بهترین از نظر کارایی و بهبود یافته ترین نسل تا این به لحظه ، سری 800 می باشد که قدرت بالای این تراشه شمارا به وجد خواهد آورد. تمام فناوری های جدیدی که گفته شد در مدل های جدید این نسل دیده می شود و به دلیل قیمت بالای این پردازنده فقط در گوشی های پرچمدار استفاده شده است. در این نسل راندمان تا 25 درصد بهبود یافته است و از وایفای نسل 6 و فناوری 5G هم بهره برده است.
تا به اینجا کاملا با اینکه اسنپدراگون چیست ، انواع نسل های اسنپ دراگون و تفاوت این نسل ها آشنا شدیم. امیدواریم توانسته باشیم جواب سؤالاتتان را بدهیم. در مقالات بعدی با مقایسه بین اسنپدراگون ، اگزینوس و مدیاتک به بررسی بین این تراشه ها می پردازیم.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود