برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تحریم شیائومی در ایران به کجا رسید ؟

ارسال شده در2 سال قبل 418
دوستش دارم!3

تحریم شیائومی

یکی از خبر هایی که این چند روزه همه افرادی که دارای گوشی های شیائومی هستند را بسیار نگران کرده است، خبر تحریم شدن ایران توسط شرکت شیائومی می باشد. مردم کشور ایران یکی از کشور هایی می باشد که به دلیل قیمت بالای گوشی های بقیه برند ها هجوم به سمت گوشی ها و وسایل شیائومی آورده اند و در ایران این برند دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. چندی پیش بود که خبرگزاری معروف XDA Developers اعلام کرد که شیائومی قوانین و شرایط جدید استفاده از محصولات خود را به روز رسانی کرده است و شرکت شیائومی ملزم به رعایت قوانین کنترل صادرات کشور ایالات متحده آمریکا می داند و این شرکت نسبت به اجرای آن قوانین متعهد می باشد. این موضوع باعث شد که شایعه ی بزرگی در کشور ایران پیش بیاید که قرار است گوشی های شیائومی در ایران خاموش و غیرفعال شود و دیگر نتوان از آن ها استفاده کرد و این شایعه بسیار مردم ایران را ترساند و مردم نگران این هستند آیا گوشی آن ها قرار است برای همیشه خاموش شود و یا اگر قرار است که گوشی های شیائومی غیر فعال شوند کدام مدل ها قرار است که این اتفاق برایشان بیفتد.

تحریم شیائومی یا شایعه؟

با اعلام خبر بالا سوالات بسیار زیادی در کشور توسط مردم پیش آمد زیرا هیچ گزارشی در ایران در مورد قفل شدن گوشی های شیائومی اعلام و گزارش نشد. چندی پیش انجمن واردکنندگان موبایل به دلیل شایعه تحریم به این موضوع واکنش داد و صریحا اعلام کرد که کسانی که گوشی های خود را از شرکت ها و منابع معتبر خریداری کرده اند اصلا نگران نباشند زیرا گوشی های آن ها قرار نیست که قفل یا غیر فعال شوند. این انجمن در بیانیه خود گفت که دلیل استفاده شدن نام کشور ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه به دلیل بند 14. شرایط فروش شرکت شیائومی در اروپا می باشد که این بیانیه را می توانید در سایت یا قوانین موقع فعال سازی گوشی ها دید. دلیل استفاده از این نام ها این است که کشور های اروپایی بر اساس قوانین صادراتی کشور ایالات متحده فعالیت می کنند پس فروش گوشی ها و محصولات اروپایی شیائومی به این کشور های نام برده ممنوع است. دلیل این که مردم ایران نباید نگران لاک و غیر فعال شدن گوشی های شیائومی خود شوند این است که گوشی های مخصوص و تولید شده اروپا به ایران نمی آیند بلکه نسخه آسیایی آن به ایران می رسند پس مردم اصلا نیاز نیست که نگران قفل شدن گوشی های خود بشوند. همچنین شرکت رایانه همراه کیان که نماینده رسمی محصولات شیائومی در ایران می باشد این خبر که قرار است گوشی های شیائومی داخل ایران مسدود شود را کلاً تکذیب کرد.


کدام گوشی های شیائومی در ایران تحریم می باشند؟

طبق مطالبی که پیشتر گفتیم فقط ممکن است که گوشی هایی که از ریجن اروپا وارد ایران شده باشد قفل شوند و گوشی هایی شیائومی ریجن آسیا اصلا دچار چنین مشکلی نخواهند شد. بیشتر گوشی های موجود در ایران ساخت ریجن آسیا می باشند و فقط تعداد بسیار کمی که توسط افراد دیگر وارد کشور شده اند ممکن است دارای ریجن اروپا باشند و تا به حال هیچ گزارشی از لاک شدن گوشی های شیائومی در ایران ارسال نشده است. گوشی شیائومی اگر دارای ریجن اروپا باشد و وارد کشور های تحریم شده از طرف آمریکا یعنی کشور های ایران، سوریه، کوبا و کره شمالی شود، احتمال دارد که غیرفعال بشود زیرا همانگونه که قبل تر گفتیم کشور های اروپایی طبق قانون صادرات آمریکا نمی توانند محصولات این چنینی خود را به کشور های تحریم شده بفروشند.
با توجه به این واکنش ها و صحبت ها معلوم شد که این که قرار است گوشی های شیائومی موجود در ایران غیر فعال شوند کاملا شایعه می باشد و قرار نیست گوشی های شیائومی در ایران دچار مشکل شوند و شما می توانید بدون هیچ نگرانی گوشی های شیائومی را خریداری کنید و اگر دوست داشتید بهترین و جدید ترین لوازم جانبی را از موبایل مرکزی برای آن ها خرید داری نمایید. مجموعه ی موبایل مرکزی سعی کرده است که بتواند لوازم جانبی گوشی مورد نیاز برای گوشی برند های شیائومی، سامسونگ، اپل، هواوی و... را فراهم کند و همچنین فروشندگان عزیز نیز با مراجعه به سایت موبایل مرکزی می توانند محصولات ما را به صورت عمده و با قیمت عمده خریداری نمایند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود