برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

آیفون 13 چه فرقی با آیفون 12 دارد ؟

ارسال شده در2 سال قبل 360
دوستش دارم!6

تفاوت های آیفون 12 و 13

چندی پیش بود که گوشی آیفون 13 در چند مدل مینی، معمولی، پرو و پرومکس معرفی و عرضه شد. همانگونه که انتظار می رفت این گوشی در قیمت فروش مشابه آیفون 12 باشد. گوشی ایفون 13 دارای جدیدترین تراشه شرکت اپل یعنی A۱۵ Bionic می باشد که این گوشی را تبدیل به سریع ترین گوشی فعلی جهان کرده است. گوشی جدید آیفون دارای وزن 240 گرمی می باشد کمی سنگین تر از نسخه های قبلی آن می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم که تفاوت های موجود بین دو گوشی آیفون 12 و آیفون 13 برای شما شرح دهیم.

تفاوت های ظاهری
گوشی آیفون 13 در نمای روبرویی دارای ناچ با عرض کمتری نسبت به گوشی آیفون 12 دارد که به خاطر سیستم دوربین سلفی True depth می باشد. گوشی ایفون 13 در محل قرار گرفتن دوربین ها نیز تفاوت دارد. گوشی ایفون 13 به غیر این دو تفاوت، بسیار شبیه به نسل قبل آن می باشد. یکی از ایراداتی که این گوشی گرفته شده این است که نسب به گوشی های قبلی خود تغییر ظاهری نداشته است.


تراشه سیپیو
در ایفون 13 از تراشه Bionic A15 استفاده شده است که طبق گفته های شرکت اپل جزو سریع ترین سی پیو ساخته شده است. پس گوشی آیفون 13 سریع تر از آیفون 12 می باشد. تراشه A15 تراشه 5 نانومتری می باشد.


صفحه نمایشگر
نمایشگر گوشی IPHONE 13 مانند گوشی آیفون 12 دارای صفحه نمایشگر ip68 می باشد که توانایی قرار گرفتن در عمق 6 متری آب در مدت 30 دقیقه را دارد. تنها تفاوتی که در بخش صفحه نمایشگر این گوشی دیده می شود این است که روشنایی این صفحه نمایشگر به 800 نیت افزایش یافته است در صورتی که در آیفون 12 مقدار نیت آن 625 بود. این روشنایی بالا باعث می شود تا گوشی شما زیر نور مستقیم خورشید نیز بتواند با کیفیت بالا محتوا ها را نمایش دهد.


ضخامت
گوشی آیفون 13 نسبت به گوشی آیفون 12 دارای ضخامت بیشتری نیز می باشد که دلیل این ضخامت وجود باتری قویتر نسبت به نسل قبل آن می باشد. گوشی آیفون 13 دارای ضخامت 7.7 میلی متر می باشد در صورتی که گوشی آیفون 12 دارای ضخامت 7.4 میلی متر بود.


باتری
گوشی آیفون 13 دارای باتری ١٢.۴١ وات ساعتی می باشد که اگر آن را بخواهیم تبدیل به میلی آمپر کنیم مقدار آن حدودا برابر 3240 می باشد که نسب به گوشی آیفون 12 به اندازه 15 درصد افزایش ظرفیت داشته است. این افزایش حجم باتری باعث شده است که گوشی آیفون 13 ضخیم تر از گوشی نسل قبل خود شود.


دوربین
گوشی آیفون 13 مانند گوشی آیفون 12 دارای دو لنز 12 مگاپیکسلی می باشد که فقط جای آن ها عوض شده است. شاید از نظر مقدار مگاپیکسل این گوشی با مدل قبلی تفاوت نداشته باشد ولی اگر از نظر قدرت سنسور های آن بخواهیم آن ها را مقایسه نماییم تفاوت آن ها را متوجه می شویم. در گوشی آیفون 13 پرو مکس ما شاهد رزولوشن 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر از نوع عریض (wide)، سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و زاویه دید 120 درجه‌ای و سنسور ، سنسور‌های دوربین این پرچمدار قدرتمند می باشند. در دوربین ها سلفی نیز سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 23 میلی‌متر از نوع عریض (wide) در نظر گرفته شده است که بسیار قوی تر از گوشی آیفون 12 می باشد.


قیمت
گوشی آیفون 13 نسبت به آیفون 12 افزایش 150 دلاری دارد که دلیل این افزایش این است که در آیفون 13 بر خلاف آیفون 12 برای فروش از حافظه ی داخلی 128 گیگابایت شروع می شود. گوشی آیفون 13 نسبت به آیفون 12 تغییرات زیادی نکرده است و این یکی از بیشترین ایراداتی است که منتقدان به این گوشی گرفته اند. گوشی آیفون 13 مانند گوشی آیفون 12 در مدل های مینی، معمولی، پرو و پرومکس می باشد. پس اگر شما دارای گوشی آیفون 12 هستید نیاز نیست که گوشی خود را به گوشی آیفون 13 تغییر دهید. همچنین شما می توانید برای خرید انواع لوازم جانبی گوشی آیفون 13 همچون، گلس، گارد، هندزفری، شارژر، سیم شارژر و... با قیمتی کاملا مناسب به موبایل مرکزی مراجعه نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود