برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

تغییرات بلوتوث ورژن 5

ارسال شده در2 سال قبل 495
دوستش دارم!4

بلوتوث نسخه 5.0

بلوتوث برای اولین بار در سال 1990 تولید و ساخته شد و از آن زمان بود که بلوتوث یک بخش مهم و ثابت در موبایل ها بوده است به گونه ای که حتی امروزه در جدید ترین گوشی های ساخته شده است. جدیدترین نسخه بلوتوثی که توسط شرکت بلوتوث تولید شده است بلوتوث نسل 5 می باشد. بلوتوث به دو شکل عرضه شده است: «کلاسیک» و «کم‌مصرف». اولین نوع در صفحه کلید بی‌سیم، ماوس و همین‌طور اسپیکر و هدست بی‌سیم وجود دارد. نوع دوم، یعنی بلوتوث کم‌مصرف (BLE) از توان کمتری استفاده می‌کند و برای بخش‌هایی مثل بهداشت و درمان، تناسب اندام و برج‌های دریایی طراحی شده است. بلوتوث 5 یکی از مهم ترین شعار ها در هنگام عرضه گوشی های s21، ایفون 12 و... بود. بلوتوث ورژن 5 در سال 2016 عرضه شد که نسبت به نسخه های قبلی خود پیشرفت بسیار شایانی داشته است. بلوتوث در واقع یک استاندارد برای متصل کردن دستگاه هایی همچون هدفون های بی سیم، صفحه کلیدها، موس ها و دسته های بازی و... به دستگاه ها استفاده می شود که می توان از آن برای انتقال داده نیز استفاده نمود. نسخه جدید بلوتوث نسبت به ورژن های قبلی خود هم بهینه تر می باشد و هم از سرعت بالاتری برخوردار است.

ویژگی های بلوتوث نسخه 5.0

مصرف کمتر انرژی

اگر دقت کرده باشید یکی از قسمت هایی که شارژ بسیاری از دستگاه های شما مصرف می کند قسمت های وایرلس و بلوتوث دستگاه می باشد. شرکت بلوتوث مهم ترین ویژگی بلوتوث 5 را مصرف کم انرژی معرفی کرده است. این ویژگی باعث می شود که علاوه بر مصرف برق کمتر به عمر باتری دستگاه شما نیز بیفزاید. ویژگی مصرف کمتر بسیار به شما در استفاده از هدفون ها و هندزفری های بلوتوثی کمک می کند زیرا باعث می شود که شما بتواند به آهنگ های خود در مدت زمان بیشتری گوش دهید.

صوت دوگانه

یکی از ویژگی های خوب و مهمی که در بلوتوث 5 به چشم می خورد حالت صوت دوگانه آن می باشد. این قابلیت کمک می کند که بتواند دو هدفون بی سیم به گوشی خود وصل نمایید و در هر دوی آن ها آهنگ مشترکی گوش بدهید. همچنین به کمک این قابلیت همزمان دو اسپیکر را به گوشی خود وصل کنید و آهنگ خود را از طریق آن ها با صدای بلند تر گوش دهید. قابلیت صوت دوگانه به صورتی می باشد که می توانید موزیک های مختلفی را از طریق دو منبع پخش گوش کنید در صورتی که هر دوی آن ها متصل به یک گوشی هوشمند هستند و یک صدا را پخش می کنند.

سرعت و فاصله ی بیشتر

در بلوتوث 5 ما شاهد این هستیم که سرعت انتقال داده 2 برابر شده است و شما نسبت به بلوتوث داده ها ی خود را در زمان بسیار کمتری انتقال دهید. بلوتوث 5 نسبت به نسخه قبلی خود حدود 4 برابر افزایش منطقه پوشش داشته است که وقتی متوجه می شویم که این قدرت بسیار بالا به گونه ای می باشد که مصرف انرژی آن نیز کاهش یافته است.

اتصال شدن بهتر

یکی از مشکلاتی که بلوتوث های نسخه ی قبل داشتند این بود که دستگاه های بلوتوثی با یک دیگر بعضی مواقع به سختی متصل یا pair میشدند ولی در نسخه ی 5 آن این مشکل تا حد زیادی رفع شده است و شما می توانید آن را در سریع ترین زمان ممکن به دیگر وسایل خود متصل نمایید. البته برخی نظر بر این دارند که امواج بلوتوث می تواند مضر و حتی منجر به سرطان شوند ، به همین خاطر در مقاله ای به نام" آیا امواج بلوتوث مضر است " تمام موارد قابل ذکر در رابطه با تاثیر امواج بلوتوث را آورده ایم که می توانید مشاهده نمایید.

جدیدترین نسخه بلوتوث 5 ورژن 5.3 آن می باشد که در جولای سال 2021 منتشر شده است. نکته ای که شما باید هنگام خرید لوازم بی سیم و بلوتوثی دقت کنید نسخه ی بلوتوث آن می باشد زیرا درست است که بلوتوث تمامی نسخه های قبل خود را نیز ساپورت می کند ولی ویژگی های جدید آن هنگام استفاده با دستگاه های دیگر که ورژن قدیمی تر را دارند کار نمی دهد و بهتر است لوازم جانبی که خریداری می کنید دارای آخرین تکنولوژی ها و متود ها باشد. شما می توانید برای خرید هندزفری و هدست و... هایی که از بلوتوث نسل 5 پشتیبانی می کنند به موبایل مرکزی مراجعه نمایید. موبایل مرکزی همواره سعی کرده است که لوازم جانبی که دارای آخرین تکنولوژی های روز دنیا می باشد را از کشور های مطرح دنیا به ایران وارد نماید و حتی آن ها را به فروشندگان عزیز با قیمت عمده بفروشد. شما فروشندگان عزیز می توانید برای خرید بهترین و جدید ترین لوازم موبایل مراجعه نمایید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود