برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

نکات قبل از استفاده از کارت حافظه

ارسال شده در2 سال قبل 341
دوستش دارم!2

نکاتی که قبل از استفاده از کارت حافظه

بارها برایتان پیش آمده که خواسته‌اید برنامه جدیدی را بر روی گوشی خود نصب کنید و به دلیل کم بودن حافظه گوشی از نصب آن‌ها منصرف شده‌اید. یا به دلیل کم بودن فضای گوشی، بعضی از برنامه‌ها به درستی کار نمی‌کنند.
معمولاً اولین کاری که دیگران هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی انجام می‌دهند این است که تعدادی از برنامه‌ها و یا فایل‌های اضافی مانند عکس و فیلم و غیره را از گوشی خود حذف می‌کنند. اما خب همیشه که نمی‌توانید فایل‌هایی را از گوشی خود پاک نمایید. گاهی وقت‌ها برنامه‌های ضروری حجم زیادی از گوشی را اشغال کرده و حذف آن‌ها نیز ممکن نیست. در این صورت چاره کار استفاده از کارت حافظه است.

کارت حافظه چیست؟

کارت حافظه، SD کارت یا مموری کارت (Memory Card)، قادر است اطلاعات بیشتری را برای شما ذخیره کند. همچنین می‌توان آن را غیر از دستگاه‌های تلفن همراه در دستگاه‌های دیگری مانند دوربین و تلفن‌های هوشمند استفاده نمود.
کارت حافظه در اندازه‌های کوچک‌تری نیز عرضه می‌شود که به آن‌ها Micro SD Card می‌گویند. حالا این کارت حافظه Micro SD چیست؟ این نوع کارت در واقع همان SD کارت است با این تفاوت که از نظر اندازه کمی کوچک‌تر از یک کارت SD معمولی است. البته نباید این کارت‌ها را از روی ظاهرشان قضاوت نمود چون این کارت با آن اندازه کوچکش قادر است تا چندین گیگابایت اطلاعات را ذخیره کند. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که پر استفاده‌ترین نوع کارت حافظه، همان Micro SD کارت‌ها می‌باشند که در موبایل‌ها استفاده می‌شوند.
البته نوع دیگری از کارت حافظه به نام CF که مخفف Compact Flash می‌باشد نیز وجود دارد که اکثراً برای دوربین‌ها بکار می‌رود. مزیت این کارت‌ها نسبت به کارت‌های SD ظرفیت بیشتر و مقاومت بالاتر آن‌ها می‌باشد.

پس اولین اقدام برای رفع مشکل کمبود فضا در دستگاه، خریدن یک کارت حافظه جدید است. اما آیا نکاتی هم برای خرید این کارت‌ها باید رعایت کرد؟ مسلماً بله و در ادامه ما به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ابتدا باید ببینید به چه مقدار فضا نیاز دارید. کارت‌های حافظه بازه گسترده‌ای را از نظر حجم شامل می‌شوند؛ از 8 گیگابایت گرفته تا 2 ترابایت که تقریباً معادل 2 هزار گیگابایت می‌باشد. اگر به حجم زیادی نیاز ندارید، لزومی هم ندارد کارت‌های حافظه پرحجم بگیرید زیرا هرچه حجم کارت حافظه بالاتر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. معمولاً ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت به دلیل داشتن قیمت مناسب و همچنین منطبق بودن بیشتر با نیازهای کاربران، مناسب‌تر هستند.
سرعت کارت حافظه نیز عامل مهمی است که باید به آن توجه نمود. این معیار با واحد مگابایت سنجیده می‌شود و سرعت خواندن و نوشتن توسط کارت حافظه را مشخص می‌کند. طبیعی است هر چه کارت حافظه سرعت بیشتری داشته باشد، کار با آن راحت‌تر است؛ البته قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
درباره قیمت کارت حافظه در بالا به اندازه کافی توضیح داده‌ایم، همان‌طور که گفته شده بهتر است کارتی متناسب با کاربرد روزانه خود انتخاب کنید تا بی دلیل هزینه اضافی نپردازید.

پس از خرید و نصب کارت حافظه (اگر گوشی شما از چنین کارتی پشتیبانی می‌کند) احتمالاً برای شما این سؤال پیش می‌آید که چگونه باید برنامه مورد نظر را به درون کارت حافظه انتقال دهید. یا مثلاً چگونه محل ذخیره گوشی را به کارت حافظه تغییر دهید. جواب سؤالات شما در ادامه داده خواهد شد.
برای انتقال یک برنامه از حافظه داخلی گوشی به رم SD (منظور همان کارت حافظه است) کافی است به تنظیمات گوشی رفته و سپس به بخش برنامه‌ها بروید. دقت کنید که بعضی از برنامه‌ها مانند برنامه‌های از پیش نصب شده روی گوشی قابلیت انتقال به کارت حافظه را ندارند. بر روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید تا مشخصات برنامه برای شما نمایش داده شود. اگر برنامه قابل انتقال باشد، گزینه‌ای بنام Move To SD Card برای شما قابل مشاهده خواهد بود. بر روی آن ضربه بزنید تا انتقال برنامه به کارت حافظه آغاز شود؛ این کار بسته به حجم برنامه از چند ثانیه تا چند دقیقه طول خواهد کشید.
همچنین پس از عمل کردن به این دستورالعمل، از آن پس گوشی شما داده‌های برنامه مورد نظر را روی کارت حافظه ذخیره خواهد کرد.

امیدواریم این دستورالعمل برای شما مفید واقع شده باشد. کارت حافظه یکی از ابزارهای اساسی مورد نیاز هر کاربری در دنیای امروز است و مصارف بسیار گوناگونی نیز دارد؛ اما به هر حال ممکن است همه از این مصارف اطلاع نداشته باشند. به همین دلیل ما قصد داشتیم با ارائه این مقاله در خرید و استفاده از کارت حافظه به شما اطلاعات کافی را داده باشیم.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود