برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

باتری NFC دار چیست

ارسال شده در2 سال قبل 2013
دوستش دارم!2

باتری nfc دار چیست؟

برای این که جواب سوال فناوری ان اف سی چیست را بدهیم اول باید بدانیم nfc چیست و چه کاربردی دارد. Nfc یا Near-field communication یک روش پرداخت هزینه ها می باشد به گونه ای که اطلاعات مربوط به کارت بانکی شما بر روی یک چیپ مخصوص به نام nfc بر روی گوشی شما ذخیره می شود و شما می توانید به جای کشیدن کارت بانکی با نزدیک کردن گوشی خود به دستگاه های nfc خوان هزینه ی آن را پرداخت کنید. در واقع به کمک این فناوری دیگر نیاز نمی باشد که شما کارت های اعتباری و بانکی خود را همراه داشته باشید بلکه فقط با گوشی خود و این فناوری خرید های خود را انجام دهید.

حال که فهمیدیم nfc چیست این مسئله پیش می آید که این روش خرید چه ربطی به باتری گوشی های همراه دارد؟ قبلا هم گفتیم اطلاعات شما بر روی یک چیپ مخصوص قرار میگیرد. در زیر پوسته خود یک برچسب سیاه رنگی دارند که به کمک اطلاعات موجود بر روی آن برچسب عملیات nfc انجام می شود. باتری های کپی و های کپی بر روی خود نوشته near field communication را دارا می باشند ولی چیپ مخصوص آن که زیر پوسته آن می باشد موجود نیست و اگر باتری غیر اورجینال استفاده کرده باشید قسمت nfc گوشی شما کار نمی دهد و این یک روش برای فهمیدن باطری های اورجینال است.

کدام گوشی سامسونگ ان اف سی دارد ؟

امروزه بیشتر گوشی های آن از جمله سری گوشی های پرچم دار و میان‌رده آن می باشد. البته باید هنگام خرید گوشی از داشتن این فناوری در گوشی خود مطمئن شوید زیرا همه مدل های آن دارای nfc نمی باشد و اگر مدل گوشی دارای nfc نباشد در نتیجه بر روی باتری آن نیز این چیپ نیست و پوسته مشکی رنگ وجود نخواهد داشت.
ان اف سی در گوشی ها به صورت یکسان می باشد مثلا کاربرد ان اف سی در گوشی شیائومی با کاربرد nfc در گوشی سامسونگ یکسان می باشد فقط ممکن است مکان قرار گیری ان اف سی در گوشی و باتری آن ها تفاوت داشته باشد. گوشی های ان اف سی دار شیائومی همچون گوشی های ان اف سی دار سامسونگ می توانند بدون نیاز به کارت بانکی پول مورد نیاز خود را پرداخت کنند. امروزه در بیشتر گوشی های میان رده و پرچم دار هر مارکی ان اف سی دارد و به یاد داشته باشید که nfc همچون بلوتوث نیست که همه گوشی ها داشته باشند بلکه ممکن است یک مدل داشته باشد و مدل دیگر نداشته باشد. در گوشی های ایفون بعد از ایفون 6 همگی دارای تکنولوزی ان اف سی می باشد. پی پال (PayPal Mobile) و مستر کارت (MasterCard PayPass) نیز از فناوری NFC استفاده می کنند و حتی می توانید برنامه های گوگل پلی نیز از طریق ان اف سی خریداری کرد.
کاربرد ان اف سی در ایران
ان اف اسی نیز چندین سال می باشد که وارد ایران شده است و امروزه بیشتر دستگاه پوز ها و کاربرد های این فناوری استفاده می شود. NFC برای اولین با توسط دو شرکت ایرانسل و همراه اول وارد ایران شد که هدف اصلی آن ارتقای سامانه های پرداخت بانکی به این فناوری بود.

آیا گوشی های بدون nfc می توانند با ان اف سی کار کنند؟

گوشی هایی که دارای تکنولوژی ان اف سی نمی باشد به تنهایی نمی توانند از این فناوری استفاده کنند بلکه باید از راهکار های دیگری استفاده نمایند. یکی از این راهکار ها استفاده از یک قطعه الکترونیکی یا یک برچسب NFC در پشت دستگاه شما می باشد که برای کار دادن آن باید از سیم کارت های مخصوص استفاده نمایید.

و در پایان لازم به ذکر است که بگوییم ما در موبایل مرکزی ار هر دومدل باتری را به فروش می رسانیم ، فقط کافیست به صفحه باتری مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود