برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بهترین گلس گلکسی A21s

ارسال شده در2 سال قبل 867
دوستش دارم!2

بهترین محافظ صفحه برای A21s

برای خرید گلس گوشی سامسونگ A21s خود دچار مشکل شده اید؟ نمی‌توانید گلس مورد علاقه خود را پیدا کنید؟ پس این مقاله را به دقت مطالعه نمایید. البته نکاتی که قرار است برای شما بیان کنیم، فقط مخصوص گوشی‌های سامسونگ A21s نیست و می‌توانید برای خرید هر نوع گلس دیگری این توصیه‌ها را بکار ببرید.

خرید گلس سامسونگ A21s

معمولاً برای خرید لوازم جانبی موبایل ابتدا باید کمی درباره انواع دیگر و ویژگی‌های آن نیز مطالعه کافی نمود تا یک وقت وسیله اشتباهی برای گوشی یا تبلت خود نخرید. پس ابتدا ما شما را با انواع گلس آشنا می‌کنیم. با موبایل مرکزی همراه باشید.

گلس چیست؟
گلس یا محافظ صفحه نمایش (به آن گلس محافظ صفحه نمایش هم گفته می‌شود) لایه‌ای اضافه از جنس پلاستیک یا شیشه است که بر روی صفحه نمایش به منظور حفاظت از آن و همچنین حفظ سلامتی مصرف‌کننده قرار داده می‌شود. گلس‌ها انواع بسیار متنوعی دارند که توضیح آن‌ها در ادامه آورده شده است.

انواع گلس محافظ صفحه کدام است؟
چهار نوع گلس محافظ صفحه نمایش در بازار بیشترین تقاضا را دارد: گلس‌های آنتی بلو، سرامیکی، سرامیکی مات و پرایوسی.
1. آنتی بلو (Anti Blue Light Glass):
چرا به این‌گونه گلس‌ها آنتی بلو گفته می‌شود؟ زیرا آن‌ها از ورود پرتوی آبی به چشم جلوگیری کرده و میزان آسیب گوشی به چشم را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. پرتوی آبی، پر انرژی ‌ترین پرتو در طیف پرتوهای الکترومغناطیسی بوده و به همین دلیل کار کردن به مدت طولانی با موبایل می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را برای چشمان شما به همراه داشته باشد. گلس آنتی بلو برای اکثر مدل‌های هوآوی، سامسونگ، اپل، شیائومی و غیره موجود است می‌توانید بسته به نوع گوشی خود یکی را انتخاب نمایید.
حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که گلس آنتی بلو شما نامرغوب شود پس از مدت کوتاهی استفاده رنگ آن به زردی گراییده و کارایی خود را از دست می‌دهد.
همچنین گلس‌های آنتی بلو به دلیل داشتن چنین خصوصیات مهمی از دیگر انواع گلس گران‌تر هستند.

2. پرایوسی (Privacy Glass):
این اتفاقی رایج است که هنگامی که شما در یک محیط عمومی مشغول استفاده از گوشی خود هستید متوجه شوید شخصی در حال سرکشی به گوشی شماست. حتی ممکن است آن شخص به قصد دانستن اطلاعات شخصی شما و موارد مهم دیگری که نمی‌خواهید دیگران بدانند، دست به چنین کاری بزند. متأسفانه چنین امری عادی است و نمی‌توان همیشه جلوی آن را گرفت. راه حل آن گلس‌های پرایوسی است. در این گلس از فناوری پرایوسی استفاده شده و عملکرد آن به اینصورت است اگر زاویه دید شما با صفحه نمایش بیش از 30 یا 45 درجه باشد، صفحه برای شما تار و تاریک به نظر می‌رسد. در حالی که اگر مستقیم به صفحهٔ گوشی نگاه کنید هیچ مشکلی در دیدن تصاویر درون آن نخواهید داشت و این یعنی افرادی که در کنار شما هستند قادر نخواهند بود تا از حریم شخصی شما سوءاستفاده کنند. چنین ویژگی‌ باعث می‌شود که گلس‌های پرایوسی این چنین ارزشمند باشند.
علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، گلس‌های پرایوسی تا حدودی مانع از ورود اشعهٔ آبی به داخل چشم و آسیب به آن می‌شوند؛ البته نه به اندازه گلس‌های آنتی بلو، ولی به اندازه‌ای که خواب شب شما دچار مشکل نشود.
3. سرامیکی مات (Matte Ceramics Glass):
از ویژگی‌های بارز این‌گونه گلس‌ها که باعث شده نام مات را بر روی آن بگذارند، جلوگیری از بازتاب نور‌های شدید مزاحم (چه نور خورشید و چون نور لامپ و مهتابی) می‌باشد. این ویژگی نیز باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم‌های شما می‌شود. در مقایسه با سایر گلس‌های محافظ صفحه نمایش، لکه و اثر انگشت شما کمتر بر روی صفحه به چشم می‌خورد. همچنین گلس مات دارای صفحه نرم‌تری نسبت به گلس‌های دیگر و در نتیجه بازدهی تاچ صفحه آن نیز بالاتر است.
گلس‌های مات خود در دو نوع طبقه‌بندی می‌شوند: گلس‌های مات معمولی و گلس‌های مات AG (Anti-Glare).
گلس مات معمولی فقط دارای چند لایهٔ اضافه نسبت به گلس معمولی بوده و فقط وضوح رنگ‌ها را کمتر می‌کند؛ و این ممکن است برای بعضی‌ها مشکل به حساب بیاید زیرا تصاویر با کیفیت کمتری برای شما نمایش داده می‌شوند. در عوض گلس‌های آنتی گلِر دارای تکنولوژی مخصوصی در درون خود بوده و نوری که به آن بتابد را می‌شکند و از بازتاب آن جلوگیری به عمل می‌آورد و البته قیمت بالاتری هم نسبت به گلس مات معمولی دارد. اگر مدت زیادی با گوشی خود سر و کار دارید گلس‌های سرامیکی مات انتخاب مناسبی هستند، زیرا همانند دو گلس قبلی جلوی ورود اشعه‌های مضر به چشم را می‌گیرند؛ هر چند نه به اندازه آن‌ها ولی به هر حال ارزان‌تر از دو مورد قبلی هستند.

4. گلس سرامیکی (Ceramics Glass):
از نظر ترکیبات گلس سرامیکی مشابه گلس‌های شیشه‌ای معمولی بوده و مقادیر کمی از کریستال، کوارتز و سیلیکات در آن بکار رفته است. چنین ترکیبی مقاومت بسیار بالاتری در برابر ضربه و خش را به این گلس‌ها (و همچنین گلس‌های سرامیکی مات) نسبت به گلس‌های شیشه‌ای می‌دهد. علاوه بر آنکه این‌گونه گلس‌ها برخلاف گلس‌های شیشه‌ای، به مدت طولانی رنگ خود را حفظ می‌کنند.
5. گلس‌های پلاستیکی
که در سه نوع PET، TPU و حرارت دیده تولید می‌شوند. گلس PET(پلی‌اتیلن تری فتالات) از گلس‌های معمولی بوده، دارای قیمتی ارزان، مقاومتی پایین به ضربه و خش بوده و وضوح چندان مناسبی نیز ندارند.
گلس‌های ترموپلاستیک پلی‌اورتان (TPU)، به گلس ژله‌ای نیز معروف می‌باشد. این گلس نیز از رده چندان بالایی در بازار برخوردار نیست اما مزایایی مانند رفع خود به خود خش و اثر انگشت، ضربه‌گیری نسبتاً خوب، انعطاف بالا و ارزان قیمت بودن آن است. در کل نسبت به گلس‌های PET کارایی بهتری دارند اما اگر سرمایه کافی در اختیار دارید بهتر است، انواع بهتری از گلس را برای خرید در نظر بگیرید.
گلس‌های حرارت دیده مانند TPU خود به خود ترمیم نمی‌شود، اما دارای استحکام بسیار بالا بوده و همچنین به خوبی صفحه را در برابر خش و صفحه محافظت می‌کند و به راحتی بر روی صفحه نسب می‌شود.
انواع دیگری از گلس مانند نانو مایع (Nano Liquid) که از به جای ماندن مایعات و مواد دیگر بر روی صفحه گوشی جلوگیری می‌کند و گلس فول کاور که تمام صفحه را پوشانده، به راحتی نصب شده، ضد حباب بوده و بسیار به خش و ضربه نیز مقاوم است نیز وجود دارند.
لازم به ذکر است تقریباً تمام گلس‌های ذکر شده به غیر از گلس‌های شیشه‌ای معمولی و پلاستیکی مقاومت قابل توجهی به ضربه و خش داشته و تا حدی از ضعیف شدن تاچ نیز جلوگیری می‌نمایند.

مشخصات یک گلس خوب برای گلکسی A21sچیست؟

پس از انتخاب نوع گلس، هنگام خرید آن باید یک سری موارد مهم را بررسی کنید. مثلاً قابلیت نصب آسان و بدون حباب، سختی 9H، معتبر بودن برند، انعطاف‌پذیری، مرغوب بودن و میزان مقاومت به انواع آسیب‌های خارجی از عواملی هستند که حتماً باید به آن‌ها توجه کنید.
اگر با خواندن مطالب گفته شده باز هم سؤالی دارید، یا مایل به خرید و کسب اطلاعات بیشتری در مورد گلس‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه اینترنتی موبایل مرکزی دیدن نمایید. این فروشگاه با داشتن سابقه طولانی در فروش انواع لوازم جانبی موبایل مرغوب، با قیمتی مناسب و به صرفه و ارسال به درب منزل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی به عنوان یک فروشنده برای شما باشد.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود