برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

هدفون بخرم یا هندزفری ؟

ارسال شده در2 سال قبل 329
دوستش دارم!2

برای خرید هندزفری و هدفون با کیفیت چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

آیا قصد خرید هدفون یا هندزفری جدیدی دارید؟ آیا هندزفری فعلی شما کارایی خود را از دست داده؟ یا شاید می‌خواهید برای آشنایی هدیه تهیه کنید. شاید هم یک هندزفری سیمی دارید که شما را کلافه کرده و هنگامی که از آن استفاده می‌کنید اکثرا مواقع گره خورده یا به جاهای مختلف گیر می‌کند.
دلایل مختلفی می‌تواند برای تعویض هدفون و هندزفری وجود داشته باشد، اصلا شاید می‌خواهید مدل جدیدی یک از هندزفری یا هدفون را امتحان کنید.
موبایل مرکزی برای شما نکات مفید و جامعی ارائه داده که مسلماً بکار شما خواهد آمد. با ما در موبایل مرکزی همراه باشید.

هدفون یا هندزفری؟

پاسخ به این سوال بستگی به استفاده‌ی شما و انتطارات شما از وسیله‌ی مورد نظر دارد.
اگر به دنبال کیفیت بالای صدا هستید، در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا رفت و آمد می‌کنید، هدفون برای شما انتخاب مناسبی است. هدفون‌های بلوتوثی همانطور که از نامشان پیداست، قابلیت اتصال از راه دور و بلوتوثی دارند که این امر راحتی بسیاری را برای شما در گوش دادن به موسیقی فراهم می‌کند. همچنین اگر جزو افرادی هستید که با هندزفری ها‌ی سیمی مشکل دارند هدفون بهترین گزینه‌ می‌باشد. معمولا استفاده‌ی طولانی از هدفون باعث عرق کردن گوش‌ها و همچنین خیس شدن سطح خود هدفون می‌شود، و بدیهی است که این موضوع، چندان خوشایند شما نیست. هدفون‌ها نسبت به هندزفری‌ها بزرگتر و سنگین‌ترند و حمل آن‌ها نیز سخت‌تر است. پس هنگام خرید هدفون باید به نکات بالا توجه کنید.
هندزفری‌ها نیز مزایای خاص خود را دارند. اصلی‌ترین مزایای آن‌ها سبک بودن، ارزان بودن و حمل راحت آن‌هاست. هندزفری‌ در مقایسه با هدفون کیفیت صدای پایین‌تری دارد و قابلیت نویز گیری کمتری دارد ، یعنی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا ناچارید صداهای مزاحم اطراف را حین گوش دادن موسیقی تحمل کنید. از هندزفری‌های بی‌سیم که بگذریم، هندزفری‌های سیمی بیشترین مشکلات را برای کاربر ایجاد می‌کنند، در عوض ارزان‌ترین انتخاب برای شما هستند. هندزفری‌های بی سیم نیز خود معایبی را دارا می‌باشند. مثلا اگر در مراقبت از آن‌ها دقت لازم را به خرج ندهید، امکان گم شدن آن‌ها بالاست. همچنین در صورت افتادن از گوش ممکن است به زمین برخورد کرده و آسیب ببینند، در صورتی که هندزفری‌های سیمی با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهند شد. لازم به ذکر است که خطر پارگی سیم برای هندزفری‌های سیمی وجود دارد. گاهی مواقع پیش می‌آید که هندزفری از داخل گوش سر می‌خورد و به بیرون می‌افتد (که این مشکل، یکی از آزار دهنده‌ترین معایب هندزفری‌ها می‌باشد) در اینصورت برای اینکه به این گونه مشکل‌ها بر نخورید، چاره‌ای جز خرید هدفون ندارید.
پس از اینکه مشخص کردید مایل به خرید کدام یک از این دو هستید، نکات دیگری را هم باید در نظر داشته باشید.

مقایسه هندزفری‌های سیمی و بی‌سیم

در مطالب قبل مختصر به مقایسه‌ی هندزفری‌های سیمی و بی‌سیم پرداخته شده، اما ما در اینجا به طور اختصاصی و مفصل به بررسی این دو می‌پردازیم.

هندزفری‌ سیمی ارزان‌تر است، امکان گم‌ شدن یا زمین خوردن آن‌ بسیار کم بوده و همچنین این هندزفری‌ به باتری نیازی ندارد. در دامنه قیمت یکسان کیفیت هندزفری‌های سیمی بهتر است، هر چند این موضوع همیشه صادق نیست. هندزفری‌های سیمی تاخیر و تداخل در صدا ندارند، اما گونه‌های بی‌سیم ممکن است به دلیل فاصله‌ی زیاد یا تداخل در سیگنال، در سرویس دهی، نامطلوب عمل کنند.

در عوض از هندزفری بی‌سیم، می‌توانید حتی در فواصل زیاد استفاده نمایید. سبک بودن، نداشتن سیم (در نتیجه نبود خطر پارگی یا گره‌خوردگی) و حمل بسیار راحت‌تر از ویژگی‌های اینگونه هندزفری‌ها می‌باشد. بعضی از هندزفری‌های بی‌سیم از طریق گیرنده‌ی مخصوص و بعضی از طریق بلوتوث به دستگاه شما متصل می‌شوند، می‌توانید بسته به سلیقه‌ خود یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کنید. اگر فعالیت‌هایی را انجام می‌دهید که در آن‌ها تحرک زیادی انجام می‌شود، مانند دویدن و ورزش کردن، هندزفری‌های بی‌سیم بهترین انتخاب برای شما هستند.

مقایسه انواع هدفون‌ها:
هدفون‌های نیز مانند هندزفری‌ها در دو نوع بی‌سیم و سیمی طبقه‌بندی می‌شوند.
مانند هندزفری‌های سیمی، هدفون‌های سیمی نیاز به باتری نداشته و تاخیری در پخش صدا ندارند. کیفیت صدای آن‌ها نیز به دلیل سیمی بودن کمی بهتر از انواع بی‌سیم آن‌ها است و ارزان‌تر هستند. برای استفاده در فواصل نزدیک هدفون‌های بی‌سیم بهترین انتخاب هستند؛ مخصوصا در مواردی مانند گیمینگ و تماشای فیلم که سرعت پخش صدا برای شما اهمیت دارد.

هدفون‌های بی‌سیم نیز مانند هندزفری‌های بی‌سیم، برد بالایی دارند. قیمت آن‌ها بالاتر و در عوض، خطر گره خوردن و پارگی سیم برای هدفون‌های بی‌سیم وجود ندارد.

هنگام خرید هندزفری یا هدفون، نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

بهتر است هندزفری انتخابی شما داری گارانتی معتبر باشد
1) گارانتی:
گارانتی همیشه یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید هر محصول باید بررسی کنید. موقع خرید یک هندزفری یا هدفون، حتما از وجود گارانتی بر روی آن مطمئن شوید.

2) کاربرد:
توجه نکردن به نوع استفاده‌ی شما ممکن است هزینه‌های اضافی برای شما دربر داشته باشد. برای مصرف خانگی و استفاده در فواصل نزدیک هدفون‌ها و هندزفری‌های سیمی مناسب هستند. در محیط‌هایی که آلودگی صوتی و تداخل صدای بالا یا حتی تحرک شدید وجود دارد هدفون‌ انتخاب بهتری می‌باشد. اگر نگران پارگی یا کشیدگی و خرابی در سیم هندزفری هستید، می‌توانید هندزفری بی‌سیم بخرید. بطور کلی معیارهای مختلفی برای انتخاب نوع هندزفری یا هدفون شما وجود دارد.

3) قیمت، برند و کیفیت:
دامنه‌ بسیار گسترده‌ای برای هندزفری‌ها و هدفون‌ها وجود دارد، طبیعتاً هرچه یک هدفون یا هندزفری با کیفیت‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. اما با صبر و جستجوی فراوان می‌توان هدفون‌ها یا هندزفری‌های ارزان را نیز پیدا نمود. همچنین با یک جستجوی اینترنتی ساده و پرسش از افراد متخصص و فروشندگان با سابقه، می‌توان برند های خوب تولید کننده را یافت.
همانطور که قبلا گفته شد، هدفون‌ها بطور کلی کیفیت صدای بالاتری نسبت به هندزفری‌ها دارند، ولی با جستجوی کافی می‌توانید هندزفری‌هایی با کیفیت بالا نیز بیابید.
نکات بالا به منظور افزایش اطلاعات و دقت شما در خرید هدفون و هندزفری بیان گردید. در صورتی که با خواندن این مطلب علاقمند به خرید یا تعویض هدفون یا هندزفری خود شدید، حتما از وبسایت فروشگاه اینترنتی موبایل مرکزی دیدن فرمایید. فروشگاه موبایل مرکزی دارای سابقه در فروش انواع هدفون و هندزفری بوده و سابقه و تجربه‌ی کافی در فروش هدفون و هندزفری‌های ارزان و باگارانتی دارد. همچنین اگر سوالی در رابطه با خرید هدفون و هندزفری دارید می‌توانید از فروشندگان و افراد متخصص در این زمینه در موبایل مرکزی کمک بگیرید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود