برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بازیابی عکس های پاک شده گوشی

ارسال شده در3 سال قبل 466
دوستش دارم!1

قطعا برای شما هم اتفاق افتاده است که به یکباره تمام اطلاعات و عکس هایتان از روی گوشی پاک می شود و دقیقا در همان موقع نیاز به آن عکس ها دارید ، حال باید چه کرد؟ آیا روش هایی برای بازیابی اطلاعات و عکس از گوشی موبایل یا کارت حافظه وجود دارد؟ در این مقاله به طور مفصل به حل این معضل پرداخته ایم.

حتما برای شما پیش آمده‌است که گاهی به صورت ناخواسته عکس‌های گوشی خود را پاک کرده‌اید و اما بعدها متوجه این امر شده‌اید. یا اینکه گوشی هوشمند شما دچار مشکلاتی شده‌است و شما بعد از حل آن متوجه شده‌‌اید که عکس‌های گوشیتان پاک شده است؟ بدین ترتیب شاید تصور کنید دیگر نمی‌توانید به این عکس‌ها دسترسی داشته باشید. دراین مطلب می‌خواهیم بگوییم اگر اشتباها عکس‌های گوشی هوشمند اندرویدی خود را پاک کردید، نگران نباشید. شما می‌توانید به احتمال زیاد با انجام چند روش ساده خودتان این عکس‌ها را بازگردانی کنید. درادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری دراین زمینه دراختیار شما قراردهیم و درنهایت نیز شما را با روش‌های برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید بیشتر آشنا می‌کنیم.

چطور می‌توان از حذف شدن عکس‌ها در اندروید جلوگیری کرد؟

اگر عکس‌های مهمی را در تلفن خود نگهداری می‌کنید، بهتراست به دنبال روش‌هایی برای پیشگیری از پاک شدن آنها باشید. یکی از این روش‌ها که کمک می‌کند بعداز پاک شدن عکس‌ها به راحتی به آنان دسترسی داشته باشید، پشتیبان‌گیری می‌باشد. از راحت ترین روش‌هایی که می‌توانید برای پشتیبان‌گیری عکس‌ها کمک بگیرید، استفاده از کارت حافظه است. با این روش می‌توانید به راحتی عکس‌ها را به حافظه منتقل کرده و آن را از گوشی جدا کنید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید گوشی خود را به کامپیوتر وصل کرده و عکس‌های مهم خود را وارد آن کنید.البته دقت فرمایید که موقع خرید مموری کارت به مواردی همچون ، گارانتی مادام العمر ، کیفیت بالا و سرعت بالای کارت حافظه هم دقت فرمایید. می توانید برای مشاهده مموری کارت های بیشتر به صفحه کارت حافظه ( رم ) در موبایل مرکزی مراجعه فرمایید.
البته لازم است بدانید برنامه‌هایی نیز دراین زمینه وجود دارد که می‌تواند به شما در پشتیبان‌گیری عکس‌ها کمک کند. این برنامه‌ها به صورت خودکار می‌تواند از فایل‌های شما در فضای ابری بک آپ بگیرد. دراین زمینه می‌توانید از Google Photos کمک بگیرید و عکس‌هایی تا کیفیت 16 مگاپیکسل را در این فضا ذخیره کنید.

چه عواملی سبب از بین رفتن عکس‌های اندروید می‌شود؟

در گوشی‌های اندروید عوامل بسیارزیادی در ازبین رفتن عکس ها موثر است. به صورت کلی می‌توان گفت عکس‌های پاک شده قابلیت بازیابی دارند و اما بهتر است قبل ازهر اقدامی ابتدا دلایل مربوط به از دست رفتن این عکس‌ها را بدانید.ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره‌کرد:
1- ممکن است تصادفا این عکس‌ها را پاک کرده باشید.
2- ویروسی شدن گوشی یکی دیگر از عوامل از بین رفتن عکس‌های اندرویدی است.
3- فرمت دستگاه می‌تواند سبب ازبین رفتن عکس‌ها شود.
4- برگرداندن به تنظیمات کارخانه سبب ازبین رفتن اطلاعات قبلی دستگاه می‌شود.
5- خراب شدن و آسیب دستگاه نیز می‌تواند روی پاک شدن آنها اثربگذارد.
دقت کنید اگر مشکل گوشی شما سخت افزاری باشد، احتمال اینکه برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید وجودندارد. اما می‌توانید مشکلات نرم افزاری را به گونه‌ای حل کرده و عکس‌ها را برگردانید. پس اگر به گوشی شما ضربه فیزیکی واردشد و عکس‌های گوشیتان به کلی پاک شد، اصلا به دنبال بازگردانی عکس‌ها نباشید.


نکات مهم درباره برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید

1- همان ابتدا که متوجه پاک شدن عکس‌ها از گوشی شدید، دیگر از آن استفاده نکنید. زیرا داده‌های جدید می‌تواند جای داده‌های قبلی را بگیرد و دسترسی به آنها را مشکل سازد.
2- داده تلفن همراه خود را به سرعت خاموش کنید. با روشن بودن داده تلفن همراه می‌توانید داده‌های جدید جای داده‌های قبلی را می‌گیرد و امکان بازیابی آنها مشکل خواهدبود.
3- همان ابتدا به دنبال یک نرم افزار قدرتمند برای بازیابی عکس‌ها باشید. بدین ترتیب می‌توانید درکمترین زمان ممکن عکس‌ها را بازیابی کنید.

روش‌های برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید
روش‌های زیادی برای برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید وجود دارد که احتمال دارد با انجام آنها بتوانید عکس‌های خود را بازگردانید.

فضای ابری مطمئن ترین جا برای نگه داری اطلاعات استا.


برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید از فضای ابری

یکی از راه‌های برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید، پشتیبان گیری از عکس هاست. حال شاید در بعضی از موارد عکس‌های شما از فضای ابری نیز پاک شود. برای بازیابی این عکس‌ها روش‌های بسیارزیادی وجوددارد که درادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.
اما اگر عکس‌های خود را در فضای ابری پشتیبانی کرده‌اید، می‌توانید درصورت پاک شدن عکس‌ها از خود گوشی به راحتی آنها را بازیابی کنید. برای استفاده از فضای ابری می‌توانید از Google Photos کمک بگیرید. برای اینکار وارد این فضا شده و عکس موردنظر خود را پیدا کنید، سپس با انتخاب گزینه save to device را از منو انتخاب کنید. البته زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که عکس‌ها را در فضای ابری ذخیره کرده باشید.


Google Photos

شما می‌توانید با کمک این ابزار عکس‌هایی را که تاحدود ده ماه قبل پاک کرده‌اید را بازگردانی کنید. دراین برنامه عکس‌های پاک شده می‌تواند تا مدت ده ماه باقی بماند وسپس حذف می‌شود.در طول این دوماه می‌توانید با انتخاب آیکون سطح زباله‌ای که در نوارکناری قراردارد، این عکس‌ها را بازیابی کنید. استفاده از Google Photos ازجمله روش‌هایی است که می‌توانید برای برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید از آن کمک بگیرید.

One Drive

شما می‌توانید One Drive نیز به برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید کمک کنید، البته روش کار با این برنامه سختتر از نمونه قبلی است. البته با کمک وان درایو می‌توانید تنها یک ماه بعداز پاک کردن عکس‌ها آنها را بازیابی کنید. کارکرد این برنامه به این صورت است که تصاویر پاک شده وارد سطح زباله آن می‌شود و درنهایت نیز وقتی بیشتر ده درصد آن پر شد به صورت خودکار نمونه‌های قدیمی‌تر پاک می‌شود. یعنی به صورت کلی ظرفیت سطل زباله به اندازه ده درصد از کل فضای ابری کاربر است و نمی‌تواند تمامی عکس‌های پاک شده شما را درخود نگهداری کند.

یکی از راه های بازیابی اطلاعات وان درایو اشست


Dropbox

از دیگر برنامه‌هایی که می‌توانید با کمک آن به برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید کمک کنید، می‌توان به Dropbox اشاره‌کرد. با کمک این برنامه نیز می‌توانید عکس‌هایی که حدود یک ماه قبل پاک کرده‌اید را بازگردانی کنید.البته شرط استفاده از این برنامه این است که حتما از نسخه ویندوزی آن کمک بگیرید.

برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید در کارت حافظه

گاهی شما می‌خواهید عکس‌های پاک شده از روی کارت حافظه خود را بازیابی کنید. اینکار به تبع راحت تر از بازیابی عکس‌ها از حافظه اصلی خود گوشی می‌باشد. البته در کارت حافظه نیز تا زمانی که داده‌های قبلی روی داده‌های فعلی قرارنگرفته باشد، می‌توانید آنها را بازیابی کنید.


استفاده از برنامه EaseUS Data Recovery Wizard

با کمک این برنامه می‌توانید به برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید کمک کنید. برای اینکار باید ابتدا کارت حافظه را جداکرده و به کامپیوتر متصل کنید.سپس می‌توانید با انجام یک سری از مراحل ساده عکس‌ها را بازیابی کنید.
دراین مطلب سعی کردیم اطلاعات خوبی را درباره برگرداندن عکس‌های پاک شده از اندروید به شما ارائه کنیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات خوبی دراین زمینه کسب کرده و پاسخ پرسش‌های خود را بیابید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود