برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

برای محافظت از کابل چه باید کرد؟

ارسال شده در2 سال قبل 297
دوستش دارم!1

خرابی و پارگی کابل شارژر از رایج ترین اتفاقات و آسیب ها در لوازم جانبیست که برای حل این مشکل می توانید به راحتی با بهره بردن از ترفند های این مقاله از پاره شدن سیم شارژرتان جلوگیری کنید و تا مدت ها از کابل شارژرتان استفاده کنید.

کابل شارژر از انواع وسایل جانبی موبایل می‌باشد که باید برای خرید آنها وقت کافی را بگذارید. بسته به میزان استفاده‌ای که دارید این محصول ممکن است دچارفرسودگی و خرابی شود. به صورت کلی عوامل بسیارزیادی می‌تواند روی خراب شدن کابل شارژر اثربگذارد. برای اینکه مجبورنباشید یک کابل جدید خریداری کنید، بهتراست به دنبال روش‌های محافظت از کابل شارژر باشید.
البته لازم است بدانید برندهای تولیدکننده به صورت کلی کابل شارژر را بسیارضعیف می‌سازند. دلیل این کار نیز این است که درصورت ورود ضربه‌های وارشده به کابل، این ضربه به پورت شارژ و یا گوشی شما انتقال نیابد. همه این موارد سبب می‌شود تا بهترین کابل شارژر نیز در طول زمان کارایی خود را از دست بدهند. درادامه این مطلب اطلاعات خوبی را درباره این محصول به شما ارائه می‌کنیم تا بتوانید به راحتی از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

روش‌های محافظت از کابل شارژر

روش‌های ساده و کاربردی بسیارزیادی برای محافظت از کابل شارژر وجوددارد که شما می‌توانید دراین مقاله اطلاعات خوبی دراین باره کسب کنید. درادامه این مطلب سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری درباره روش‌های محافظت از کابل شارژر به شما ارائه کنیم. همراه ما باشید تا بیشتر بتوانید از کابل خود در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

جمع کردن کابل به صورت درست و اصولی
از اساسی‌ترین مواردی که می‌توانید برای محافظت از کابل شارژر به کاربرید، جمع کردن کابل شارژر به صورت اصولی می‌باشد. همه ما کابل شارژر را مچاله می‌کنیم و در کیف و یا جیب خود قرار می‌دهیم، این موضوع اثرات سوئی را روی کابل خواهدداشت. بهترین روش برای جمع کردن کابل این است که آن را به صورت گرد جمع کنید. این موضوع سبب می‌شود تا فشاری روی بخش‌های مختلف شارژر وارد نشود و عمر آن افزایش یابد.
برای اینکار کابل شارژر را با حلقه‌های 10 سانتی متر دورهم بپیچید و درنهایت نیز ابتدای کابل را از درون آن رد کنید تا شارژر به همین حالت باقی بماند. اگر همیشه شارژر خود را به همین صورت جمع کنید، مسلما می‌توانید زمان بیشتری از آن استفاده کنید.


نگهداری در کیف مخصوص
بسیاری از برندهای معتبر برای مراقبت از کابل شارژر،آن را درون کیف مخصوصی قرارمی‌دهند. با نگهداری کابل شارژر درون یک کیف مخصوص هم از آن در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنید و هم اینکه آن را تمیز نگه می‌دارید.

covercable

استفاده از محافظ کابل

یکی دیگر از روش‌های محافظت از کابل شارژر ، استفاده از محافظ برای آن می‌باشد.شما می‌توانید با خرید محافظ برای کابل شارژر خود از آن در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید. این نوع محافظ ها در دونوع فنری و حرارتی ساخته می‌شوند که در رنگبندی‌های متنوعی عرضه می‌شود.
کارکرد روکش‌های حرارتی به این صورت است که محل اتصال سیم به سوکت را به خوبی پوشش می‌دهد و سپس با حرارت شارژر می‌توانید آن را به کابل بچسبانید. درمقابل این نوع محافظ‌ها نمونه‌های فنری وجوددارند که به صورت کامل دورکابل را پوشش می‌دهد. ما در موبایل مرکزی به صورت دوره ای انواع محافظ کابل را شارژ می کنیم که می توانید در صفحه محافظ کابل مشاهده نمایید.

استفاده از فنرخودکار
یکی از مهم‌ترین محافظت از کابل شارژر که امتحان خود را نیز پس داده است، استفاده از فنرخودکار می‌باشد. البته ممکن است بگویید استفاده از این روش ظاهر کابل شما را زشت می‌کند و اما باید بدانید کاربردی بودن این روش به اثبات رسیده است. شما می‌توانید برای این روش از خودکارهای بدون استفاده خود کمک بگیرید و فنر درون آن را بیرون آورید.


استفاده از چسب برق
از دیگر رو ش‌های محافظت از کابل شارژر می‌توان به استفاده از چسب برق اشاره‌کرد. برای اینکار چسب برق را بردارید و آن را روی دوقسمت انتهای سیم شارژر محکم بپیچانید. این روش بسیارساده است و هزینه‌ای نیز برای شما ندارد. البته باید بدانید به مرورزمان این چسب شل می‌شود و ممکن است آثار بدی را روی سیم بگذارد.


استفاده از تیوپ پلاستیکی
یکی از آسان‌ترین روش‌های محافظت از کابل شارژر استفاده از تیوپ‌های پلاستیکی است. این تیوپ‌های پلاستیکی بسیارارزان هستند و می‌توانید آنها را در رنگبندی متنوعی خریداری کنید. برای استفاده نیز کافیست این تیوپ را به راحتی وارد کابل کنید و نزدیک بخش اتصال نگه دارید. برای تثبیت آن نیز می‌توانید از حرارت شارژر استفاده کنید. دقت داشته باشید شاید این تیوپ‌ها در ابتدا اندازه بسیاربزرگی داشته باشند اما بعد از حرارت کوچک شده و سایز کابل شما می‌شوند.


استفاده از ریسمان پاراکورد
از دیگر روش‌های محافظت از کابل شارژر می‌توان به استفاده از ریسمان پاراکورد اشاره کرد. از این ریسمان می‌توانید زمانی استفاده کنید که روکش اصلی شارژر آسیب دیده‌است و احتمال قطع شدن سیم داخل آن نیز زیاد است. البته ممکن است این سیم را در خانه نداشته باشید، که می‌توانید از خرازی‌ها تهیه کنید. این ریسمان را می‌توانید به صورت دولایه دور سیم بپیچید تا به عنوان یک لایه محافظ عمل کند.


عدم مواجهه با نور وگرما
پوشش رویی کابل پلاستیکی به همین دلیل نیز در مواجهه با نور تجزیه می‌شود، هم چنین گرما می‌تواند اتصالات پایه سوکت را شل کند، به همین دلیل توصیه می‌شود به هیچ عنوان درمقابل نوروگرما قرارنگیرد. دقت داشته باشید به هیچ عنوان کابل شارژر را در ماشین قرارندهید، این کار روی عمرمفید آن اثرات بسیاربدی خواهدگذاشت.


عدم مواجهه با رطوبت
تمامی اتصالاتی که در ابتدا و انتهای کابل وجودددارند، فلزی هستند، پس اگر شارژرهای بی کیفیتی را خریداری کرده باشید مسلما دچار زنگ زدگی خواهندشد. پیشنهاد ما این است اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید، بهتراست به دنبال خرید شارژرهایی باشید که آبکاری طلا شده‌اند.البته دراین زمینه خرید کابل‌های پارچه‌ای نیز پیشنهاد می‌شود. با این وجود لازم است بدانید کابل‌های پارچه‌ای مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند اما نمی‌توانند به خوبی در برابر پوسیدگی مقاومت داشته باشند.
به دلیل استفاده زیادی که از کابل شارژر می‌شود، احتمال آسیب آنها نیز بسیارزیاد است. به همین دلیل نیز لازم است نکات بسیارزیادی را برای مراقبت از آنها رعایت کنید. دراین مطلب سعی کردیم اطلاعات خوبی را درباره روش‌های محافظت از کابل شارژر دراختیار شما قراردهیم. پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید به خوبی از کابل شارژر محافظت کنید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود