برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

چرا بعضی مواقع کارت حافظه ام کار نمی دهد؟

ارسال شده در2 سال قبل 264
دوستش دارم!1

در بعضی مواقع پیش می آید که کارت حافظه 

امروزه دیگر از روش‌های ذخیره‌سازی دستی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید با کمک یک کارت حافظه هزاران عکس و دیتا را ذخیره‌سازی کنید. درست است که استفاده از کارت حافظه می‌تواند گزینه خوبی برای ذخیره اطلاعات باشد، با این حال این محصول نیز می‌تواند دچار مشکلاتی شود. برای مثال ممکن است به صورت کلی رم بسوزد و یا اینکه نیم سوز شود. این موارد از نمونه مشکلاتی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند با آن روبه رو می‌شوند. حال شاید از خود بپرسید چه مواردی سبب نیم سوزشدن کارت حافظه می‌شود. درادامه این مطلب سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری دراین حوزه دراختیار شما قراردهیم تا بتوانید پاسخ تمامی سوالات خود را بیابید.

منظور از نیم سوزشدن کارت حافظه چیست؟

گاهی هنگام استفاده از گوشی هوشمند متوجه می‌شوید که کارت حافظه گوشی دچار مشکل شده‌است. دراین هنگام باید برای عیب‌یابی رم اقدام کنید. برای تعمیر رم از اصطلاحات بسیارزیادی استفاده می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به نیم سوزشدن کارت حافظه اشاره‌کرد.
منظور ازاین عبارت این است که کارت حافظه شما روی برخی از دستگاه‌ها خوانده می‌شود و روی برخی دیگر اطلاعات نمایش داده نمی‌شود. در مقابل این اتفاق زمانی است که اطلاعات رم شما روی هیچ دستگاهی نمایش داده نشود و نتوانید به آنها دسترسی پیداکنید، دراین حالت می‌گوییم کارت حافظه به کلی سوخته است. در موارد سوختن کارت حافظه راهی برای تعمیر و بازیابی اطلاعات وجودندارد و باید به دنبال خرید کارت حافظه جدید باشید.

آیا می‌توان کارت حافظه نیم سوزشده را تعمیر کرد؟

کارت حافظه برای تعمیر از جهات زیادی موردبررسی قرارمی‌گیرد. دقت کنید در برخی از موارد ممکن است حافظه شما دچار خسارات فیزیکی شده باشد، بدین ترتیب دیگر نمی‌توانید آن را تعمیرکرده و از آن استفاده کنید. خسارات فیزیکی جز ایرادات سخت افزاری محسوب می‌شوند که به هیچ عنوان قابل تعمیر نیستند.
در مقابل اگر کارت حافظه شما ایراد سخت افزاری پیدا کرده باشد، افراد حرفه ای دراین حوزه می‌توانند به شما کمک کنند و احتمالا آن را تعمیر کنند. دقت کنید در برخی از موارد شاید امکان استفاده دوباره شما از کارت حافظه میسر نباشد اما می‌توان اطلاعات مهم شما را بازیابی کرد.

از کجا بفهمیم کارت حافظه نیم سوز شده است؟

در بسیاری از موارد ممکن است کارت حافظه شما دچار مشکل شده باشد، حال برای اینکه بفهمید آیا رم شما نیم سوزشده‌است یا خیر موارد زیر را بررسی کنید.
1- مموری توسط دستگاه شناخته می‌شود واما قابلیت فرمت ندارد.
2- کارت حافظه شما روی یک گوشی نمایش داده می‌شود روی گوشی دیگر شناسایی نمی‌شود.
3- هنگامی که رم را داخل دستگاه قرار می‌دهید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
4- رم توسط گوشی شناسایی می‌شود و اما اطلاعات داخل آن به هیچ عنوان نمایش داده نمی‌شود.

دلایل نیم سوز شدن کارت حافظه
دلایل نیم سوزشدن کارت حافظه

نیم سوزشدن کارت حافظه یک دلیل خاص ندارد و ممکن است دراثر بروز عوامل مختلف صورت گیرد. درادامه سعی می‌کنیم تمامی دلایل مربوط به نیم سوزشدن کارت حافظه را موردبررسی قراردهیم. همراه ما باشید تا بتوانید از کارت حافظه خود در برابر تمامی این عوامل به خوبی محافظت کنید.


استفاده نامناسب

یکی از دلایل نیم سوزشدن کارت حافظه، استفاده نامناسب از محصول می‌باشد.دقت داشته باشید کمترین تغییرات ولتاژ می‌تواند سبب نیم سوزشدن کارت حافظه دستگاه شود. برای جلوگیری از این موارد بهتراست قبل ازجداکردن رم گوشی ابتدا آن را در حالت Unmount قراردهید. دقت کنید اگر این کار را انجام ندهید، احتمال خراب شدن رم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بالا خواهد رفت.
اگر مشکل به وجودآمده در رم شما نرم افزاری باشد، می توانید این مشکل را با فرمت کردن کارت حافظه به خوبی از بین ببرید. البته با فرمت کردن رم مطمئنا تمامی اطلاعات شما از دست خواهدرفت. اما اگر مشکل سخت افزاری در میان باشد، باید به فکر خرید کارت حافظه جدید باشید.
البته دقت داشته باشید موارد دیگری نیز ممکن است سبب نیم سوزشدن کارت حافظه شود. ازجمله این موارد می توان به استفاده از شارژر نامناسب و کابل های غیراستاندارد اشاره کرد. به همین دلیل نیز توصیه می شود تنها از شارژرهای اورجینال برای شارژکردن گوشی خود استفاده کنید.


ضربه فیزیکی
یکی از مواردی که می تواند سبب نیم سوزشدن کارت حافظه شود، واردشدن ضربه به آن است. دقت کنید حتی ضربه های ضعیف نیز می تواند اثرات مخربی روی عملکرد رم گوشی داشته باشد. ازجمله این آسیب ها می توان به افتادن از ارتفاع زیاد، برخورد با وسایل سنگین، اعمال فشارزیاد برای جادادن آن در دستگاه و مواردی از این قبیل اشاره کرد.


مشکلات نرم افزاری دستگاه
یکی دیگر از مواردی که می تواند سبب نیم سوزشدن کارت حافظه شود، مشکلات نرم افزاری دستگاه می باشد. دربرخی از موارد ممکن است دستگاهی که رم روی آن نصب شده است، مشکلاتی داشته باشد. بدین ترتیب ممکن است دستگاه به کلی رم را شناسایی نکند. البته در برخی از موارد نیز شاید نتوانید اطلاعات جدیدی را به دستگاه اضافه کنید. دقت داشته باشید شاید این مشکل درابتدا بی‌اهمیت باشد، اما بعدها سبب نیم سوزشدن کارت حافظه خواهدشد.


کثیف بودن کارت حافظه
در بسیاری از موارد ممکن است سطح کارت حافظه گردوغبار و چربی داشته باشد، این موضوع سبب می‌شود تا رم گوشی با اختلالاتی روبه رو شود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات لازم است رم را از گوشی خارج کرده و آن را به الکل به خوبی پاک کنید. بعد از خشک شدن آن نیز می‌توانید رم را در دستگاه قرارداده و به خوبی از آن استفاده کنید. اگر به صورت مکرر رم را تمیزنکنید، ممکن است سبب نیم سوزشدن کارت حافظه شود.


مشکلات نرم افزاری
این مورد از علل شایع نیم سوزشدن کارت حافظه می‌باشد که اکثر کاربران از آن شکایت دارند. این مشکلات نرم‌افزاری به صورت عموم ناشی از ویروسی شدن گوشی شما خواهدبود. درصورت بروز این مشکل رم شناسایی می‌شود واما اخطاری روی صفحه نمایش داده می‌شود که مبنی بر آن باید به صورت کلی رم را فرمت کنید.
البته شاید بعد از فرمت کردن گوشی بازهم نتوانید این مشکل را حل کنید. دراین صورت می‌توانید از تعمیرکارهای حرفه‌ای کمک بگیرید و حداقل اطلاعات خود را نجات دهید.


و اما در خرید رم گوشی باید دقت کرد که حتما دارای گارانتی مادام العمر باشد و سرعت بالایی در انتقال داده داشته باشد و همچنین ترجیحا از مرجعی خریده شود که گارانتی مموری کارت را خودش انجام می دهد و چندین سال است که در زمینه لوازم جانبی موبایل نقش پر رنگی دارد. موبایل مرکزی ، تمام گارانتی های مموری کارت را انجام می دهد و می توانید به آسانی از موبایل مرکزی خرید اینترنتی کنید.
دلایل بسیارزیادی برای نیم سوزشدن کارت حافظه وجوددارد، که دراین مقاله سعی کردیم آنها را به دقت بررسی کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری دراین زمینه کسب کنید، این مقاله را به دقت مطالعه کنید تا پاسخ تمامی سوالات خود را بیابید.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود