برای محصولات بیشتر کلیک کنید
محصولات بیشتری یافت نشد
آخرین نظرات کاربران
جستجوی بلاگ

بررسی کلی آیفون 15 پرو مکس

ارسال شده در3 ماه قبل 43
دوستش دارم!0

پس از مدت ها انتظارهای طولانی و شایعات مختلفی درباره نسل جدید گوشی ها آیفون‌، در آخرین روزهای ماه شهریور سال 1402 اپل در رویدادی به معرفی پرچمداران جدید مجموعه خود پرداخت.

مجموعه گوشی‌های آیفون سری 15 شامل 4 مدل مختلف به نام‌های 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس است، که مدل پرو مکس سرآمد این نسل آیفون به شمار می‌آید. آیفون 15 پرو مکس می‌تواند یکی از پرحاشیه‌ترین و البته کامل‌ترین مدل از پرچمدارهای اپل در سال‌های گذشته تلقی شود. این گوشی با ترکیب منحصر به فرد بدنه تیتانیومی، چیپ پرو، درگاه USB-C و دوربین پریسکوپی برای نخستین‌ بار در تاریخ گوشی‌های اپل ارائه شد. با تمام این ویژگی‌ها تجربه‌ای دلچسب، جذاب و منحصر به فرد برای کاربران به نظر  می‌رسد. اما آیا واقعاً آیفون 15 پرو مکس یک پرچمدار متفاوت و بی‌نقص می باشد؟ در ادامه به جزئیات کامل ویژگی‌های این پرچمدار جدید اپل می پردازیم تا نقاط قوت و ضعف آن بیان کنیم.

متأسفانه همانند نسل قبل این گوشی‌ها مجوز رجیستری رسمی در ایران را نگرفته‌اند و پس از عرضه رسمی توسط اپل،در بازار کشورمان به‌صورت رجیستر نشده عرضه می شود.

طراحی و کیفیت ساخت متفاوت تیتانیومی

آیفون 15 پرو مکس شاید در ظاهر به نظر شباهت زیادی به مدل 14 پرومکس داشته باشد، اما در واقعیت این چنین نیست و دارای تفاوت‌ها و بهبودها شده است. یکی از تغییرات مهمی که در ظاهر این گوشی رخ داده و قابل توجه است به کاربردن متریال تیتانیوم برای فریم است. اپل برای اولین بار به جای استفاده از فریم فولاد ضد زنگ از فریم تیتانیوم در آیفون 15 پرو مکس استفاده کرده است؛ که نه تنها باعث کاهش وزن گوشی و افزایش استحکام گوشی شده بلکه با بهره‌گیری از ترکیب تیتانیوم و شیشه در بدنه‌اش و پوشش مات آن زیبایی دو چندان و جلوه خاصی به آن بخشیده است.

فریم کناری و لبه‌های قاب پشتی آیفون 15 پرو مکس همچنان تخت و صاف باقی مانده‌اند اما خمیدگی بسیار کمتری در کناره‌ها است، که باعث افزایش حس راحتی هنگام دست‌گرفتن و کار کردن با دستگاه می‌شود

وزن آیفون 15 پرو مکس نسبت به نسل قبلی آن 19 گرم سبک‌تر شده است هر چند مقدار کمی به نظر می رسد ولی کاربر هنگام دست گرفتن این سری جدید بلافاصله متوجه تغییر وزن آن می شود. این گوشی دارای ضخامت 8.3 میلی‌متر است و از نظر ابعاد مقداری کوچک‌تر از مدل‌های قبلی شده است.

استفاده از فریم تیتانیومی اگرچه نقطه قوتی نوآورانه و کاربردی برای آیفون 15 پرو مکس با این وجود مشکلاتی نیز به وجود آورده است؛ مثلا برخی از کاربران انتظار داشته‌اند که این تغییر باعث کاهش جذب چربی و لکه‌های انگشت بشود، اما به نظر می‌رسد که این مشکلات همچنان هست و فریم گوشی به راحتی کثیف می‌شود. به علاوه در تست مقاومت گوشی، پنل پشتی آن نشان داده است که در اثر خم‌شدگی کمی ممکن است شکسته شود.

برای پوشش شیشه‌ای در پشت گوشی از محافظ کورنینگ و قاب جلویی و نمایشگر نیز از محافظ سرامیک شیلد استفاده شده.در ضمن، گواهی استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب تا عمق 6 متر و گردوغبار به مدت نیم ساعت از افتخارات این گوشی محسوب می شود.

بررسی ایفون 15 پرومکس

نمایشگر

در طراحی آیفون 15 پرو مکس کمپانی اپل ، تغییراتی در نمایشگر این گوشی اعمال نکرده و درست شبیه آیفون 14 پرومکس است. آیفون 15 promax به یک صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با اندازه 6.7 اینچ و رزولوشن 2796 در 1280 پیکسل مجهز است. نمایشگرآیفون 15 promax از استانداردهای HDR10 و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند و کیفیت تصویر، کنتراست، غنای رنگ و شفافیت این نمایشگر از سایر رقبا مانند Galaxy Z Fold 5 بهتر است.

اگر به میزان روشنایی آیفون 15 پرو مکس بپردازیماین سری جدید از اپل امکان تنظیم روشنایی در حالت دستی را تا حداکثر 850 نیت فراهم کرده است. همچنین، در صورت فعال بودن حالت روشنایی خودکار با قرار گرفتن در معرض نور شدید، این نمایشگر می‌تواند تا 1800 نیت روشنایی را افزایش پیدا کند،که امکان تجربه بازی یا مشاهده محتوا در شرایط نوری خاص را فراهم می کند.

عملکرد سخت‌افزاری اولین چیپ پرو اما پر از چالش

پردازشگر آیفون 15 promax  مجهز به چیپست A17 پرو با لیتوگرافی ۳ نانومتری تولید شده توسط شرکت ریخته‌گری TSMC می باشد که به عنوان اولین نسخه 3 نانومتری در جهان به حساب می آید این چیپست اختصاصی دارای 6 هسته پردازنده مرکزی شامل 2 هسته با سرعت 3.78 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 2.11 گیگاهرتز و همچنین دارای 6 هسته پردازنده گرافیکی نیز می باشد. این چیپست اختصاصی بسیار قدرتمند است و  اپل از این فناوری جدید برای اجرای بازی‌های کنسولی با کیفیت بالا در آیفون 15 پرو مکس بهره‌ برده ولی برخلاف تصور با چالش های بسیاری روبرو شده است.

گزارشتان نشان می دهند که آیفون 15 پرو مکس در شرایط تست پایداری با افت تا حدود ۳۰ درصدی در عملکرد روبرو شده است. این میزان افت عملکرد به خصوص در تست پایداری تری‌دی‌مارک Solar Bay به ۲۵ درصد نیز می‌رسد. تحلیل‌ها حاکی از آن است  که در لوپ اول تست، آیفون 15 promax بالاترین قدرت پردازشی خود را ارائه می‌دهد، اما در لوپ‌های بعدی و با افزایش دما، افت فریم و داغی چشمگیری در عملکرد این سری از گوشی مشاهده می‌شود.

سیستم‌عامل iOS 17

سری جدید آیفون‌های اپل با سیستم‌عامل iOS 17  وارد عرصه رقابت شده‌اند. به‌روزرسانی این سیستم‌ عامل برای تمام آیفون‌های سری Xs به‌بعد نیز عرضه شده. در همین راستا کمپانی اپل قابلیت‌های جدید و جذابی را به iOS 17 افزوده است.

بررسی باتری

در سال‌های گذشته بخش باتری یکی از ضعف‌های آیفون‌ها به شمار می‌آمد. در سری آیفون 11، این مشکل تا حد زیادی حل شد و سری آیفون 13، شارژدهی بسیار خوبی داشت. این موفقیت در آیفون 15 پرو مکس نیز تکرار شده و محصول دارای دوام بالایی است.کمپانی اپل در آیفون 15 پرو مکس از یک باتری 4441 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که در مقایسه با 4323 میلی‌آمپر نسل قبلی، افزایشی 2 تا 3 درصدی داشته است. عملکرد این گوشی در تست باتری نشان داده است که با شارژ کامل حدود 25 ساعت در حالت مکالمه دوام دارد. در حالت پخش ویدئو یا وبگردی نیز این تا حدود 24 ساعت است که به نوبه خود عملکرد بسیار خوبی به حساب می‌آید. و اگر کاربری با استفاده معمول باشید، آیفون 15 پرو مکس برای شما تا 2 روز کامل دوام می‌آورد و نیازی به شارژ مجدد ندارد. ولی اگر استفاده سنگین‌تری داشته باشید، به طور معمول این شارژدهی به 1.5 روز می‌رسد و در صورت داشتن استفاده سنگین این محصول از صبح تا 10 شب دوام می‌آورد.

دوربین آیفون 15 پرو مکس

دوربین‌های آیفون 15 پرو مکس تقریبا به جز یک استثناء، در تمام بخش‌ها،مشخصات یکسانی با نسل گذشته دارند؛فقط بزرگ‌ترین تغییر در دوربین این گوشی، اضافه شدن لنز پریسکوپی برای دوربین تله‌فوتو آن است. آیفون 15 پرو مکس حالا قابلیت ارائه زوم ۵ برابری را با دوربین پریسکوپ تله‌فوتوی اپتیکال را دارد. این ویژگی مذکور فعلاً فقط در نسخه پرو مکس این مجموعه بوده و مدل پرو از آن بی‌بهره است. در فهرست زیربه مشخصات دوربین‌های آیفون 15 پرو مکس را می پردازیم:

1. دوربین عریض ۴٨ مگاپیکسلی:

   - لرزشگیر اپتیکال

   - اندازه سنسور: ١/١.٢٨ اینچ

   - سایز پیکسل: ١.٢٢ میکرومتر

   - فوکوس Dual Pixel PDAF

   - ضریب (اف): ١.٨

   - فاصله کانونی: ٢۴ میلی‌متر

2. دوربین فوق‌عریض ١٢ مگاپیکسلی:

   - لرزشگیر اپتیکال

   - اندازه سنسور: ١/۲.۵۵ اینچ

   - سایز پیکسل: ١.۴ میکرومتر

   - فوکوس Dual Pixel PDAF

   - ضریب (اف): ٢.٢

   - فاصله کانونی: ١٣ میلی‌متر

3. دوربین پریسکوپ تله‌فوتوی ١٢ مگاپیکسلی:

   - لرزشگیر اپتیکال

   - اندازه سنسور: ١/۱.۲۸ اینچ

   - سایز پیکسل: ١.۱۲ میکرومتر

   - فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF

   - ضریب(اف): ٢.٨

   - فاصله کانونی: ١۲۰ میلی‌متر (زوم ۵ برابر اپتیکال)

4. حسگر 3D LiDAR برای تشخیص عمق

 

5. دوربین سلفی عریض ١٢ مگاپیکسلی:

   - لرزشگیر اپتیکال

   - اندازه سنسور: ١/۳.۶ اینچ

   - فوکوس خودکار PDAF

   - ضریب (اف): ١.٩

   - فاصله کانونی: ٢٣ میلی‌متر

به علاوه این دوربین‌ها قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در دوربین اصلی و سلفی دارند. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس به شدت عالی هستند. جزئیات در تصاویر به شکل بسیار زیادی به تصویر کشیده شده  و حتی در عکاسی از سوژه‌هایی مثل چمن، بوته‌ها و شاخ و برگ درختان، کیفیت تصاویر کاهش پیدا نمی‌کند. نویز در عکس‌ها کم و توازن سفیدی بسیار دقیقی بدست آمده. دقت رنگ در تصاویر نیز بطور عالی حفظ شداست.

جمع‌بندی بررسی آیفون ۱۵ پرومکس

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تغییرات ظاهراً کوچک؛ اما اثرگذاری را تجربه به دنبال داشته اند. تجهیز شدن آیفون‌ها به پورت USB-C اتفاق بسیار بزرگی است که نظر علاقه‌مندان گوشی‌های اندرویدی را نیز به خود جلب کرده. فریم تیتانیومی و سبک سری جدید آیفون‌ 15 ، بیش‌ از هر تغییر دیگری، به‌چشم می‌آید و بر ارگونومی محصول می‌افزاید. ازطرفی دیگر دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس نیز شاید نیاز کاربران اپل برای عکاسی زوم را برآورده کند.

یک نظر بگذارید
پاسخ دهید

منو

فروش عمده

واتساپ

اینستاگرام

برای ذخیره دوست داشتنی ها وارد شوید.

ورود